1 Senaste redigerad av Mikael Sol (2009-01-23 14:41:21)

Tråd: Hjälp läggs kanske inte ned

Edit: Se dementi längre ned i tråden.

Mina åsikter här speglar Svenska Kyrkans åsikter som jag är medlem i sedan födsel.

Sv: Hjälp läggs kanske inte ned

Trist.

Ethno-postmodernism in an Albert Speer pattern dominates.

Ja, det var attans tråkigt. Jag har köpt alla nummer så det är inte mitt fel.

--------------------------------
        Gamle Gråskägg
        Hemsida -> http://www.forsmarx.se
        Blogg     -> http://forsmark-stralandetider.blogspot.com

känndes som det skulle ske, himla synd är det. Vi får hoppas det kommer en ny satsning snart från något annat håll.
Det enda positiva med det här är  väl att det blir lätt att samla alla nummer...

/ Jonas

Det finns två sorters vansinne, det ena och det andra... ... yikes big_smile

Ja, jag har alla nummer samlade redan!

Sen får vi inte glömma att babian.se fortsätter med förnyad kraft, även om babian.se är mer som "Allt för konsten"! Nästa nummer kommer bli snorbra!

Mina åsikter här speglar Svenska Kyrkans åsikter som jag är medlem i sedan födsel.

Extremt trist. Har tyckt att den fyllde en nödvändig nisch i seriesverige.

/ola

Jag är övertygad om att när tiden är redo så kommer det komma en ny liknande och bättre serietidning. Vi har för många bra serietecknare nu för att det ska kunna gå att stoppa. Fördämningarna kommer oundvikligen att brista. Yes we can!

Vad tråkigt att höra. Hjälp var en riktigt bra tidning som förgyllde min gråa vardag.

Tråkiga nyheter!

Har jag rätt om jag misstänker ett samband med att ni inte fick stöd?

Det var kul med alternativserier i pressbyråhyllan, men jag förstår att det kan vara en svår marknad för en sådan tidning.

Ola Hammarlund
http://www.olahammarlund.se/
"Homo sum: humani nil a me alienum puto."
Terentius

Det var redan på gång innan vi fick avslag. C'est la vie.

Överlag så är det svårt för serietidningar i Sverige, men å andra sidan så har det väl alltid varit det, även på den tiden som det gick väldigt bra.

Det är nog mitt fel eftersom jag inte köpt mer än det första numret. Men så sent som igår tänkte jag att man kanske skulle försöka teckna sig för en prenumeration ändå. Tråkigt, tråkigt. Får jaga rätt på de nummer som hann komma ut i alla fall.

Mikael Sol skrev:

Jag är övertygad om att när tiden är redo så kommer det komma en ny liknande och bättre serietidning.

Jepp!

Jag har köpt uppskattningsvis hälften av tidningarna, så enligt logiken här borde det då vara till hälften mitt fel...

Vill bara stämma in i klagokören och säga; Tråkigt. Hjälp har sedan starten bara blivit bättre, så det känns tråkigt att den inte får fortsätta utvecklas.

Jag har massor av idéer på hur man skulle kunna göra liknande men bättre tidningar, så om nån vill satsa pengar i det är det bara att skicka ett PM till mig... Tänk inte på det där med den ekonomiska krisen, tänk mer, "ooh, sexig möjlighet att ge ut bra serier av nya coola serieskapare".

Jag läste just i Metro om "Champagnekungen" på Stureplan som hade bränt 5 miljoner på festande.

Kan vi inte uppdatera serietecknarimagen och hitta någon schtekare att lura?

Fast champagne är ju rätt kul det med. Men han borde så klart ha gett pengarna till cancersjuka barn.

Jag har inte köpt ett enda nummer så då borde det helt vara mitt fel smile

www.uddatorp.se - Ett bra stöd för dig som söker illustratör!

Beklagar verkligen Micke. Jag tycker Hjälp minst sagt började ta form och hitta sin identitet under 2008. Ni kommer efterlämna ett hålrum och vi kommer sakna att ha en vettig konkurrent i tidningshyllan.

Jag måste slänga in en slags dementi här:

Det pågår fortfarande diskussioner kring Hjälp, samtidigt som det kommer startas en ny tidning.
Jag gick ut med det här pga ett missförstånd som hade med kulturtidskriftsstödet att göra.
Vi får helt enkelt avvakta lite till och se vad som händer!
Jag ber om ursäkt om missförstånd skett.
Ett officiellt uttalande kommer senare från högre ort.

Kul.

(För att fortsätta min fåordighet.)

Eller, det skulle vara bra om det fanns något kommersiellt alternativ för yngre, alternativa serieskapare än schabraket Galago, även om det inte just behöver se ut som Hjälp!

Hjälp!

/ Jonas

Håller tummarna!

Ola Hammarlund
http://www.olahammarlund.se/
"Homo sum: humani nil a me alienum puto."
Terentius

Hur blir det nu då... ?

/ Jonas

Jahopp. Jag antar att Hjälp blev nedlagd trots allt? Den nya tidningen som Micke nämnde ovan är man ju nyfiken på vad det kan bli. Finns det någon info månntro?

Under SPX kommer vi berätta om framtidens Hjälp.