Tråd: Blogg och forumutmaning

Jag har skrivit ihop mina önskningar för serieåret 2008 liksom vad jag tror kommer att hända på butiksbloggen. Jag vill hemskt gärna se fler personer göra det. Antingen i era egna bloggar eller i den här tråden.

En direktlänk till mina önskningar och spådomar.

Så kom igen var seriernas Nostradamus för 2008.

Jag bloggar serier och nu twittrar jag också.
"Staffars Serier är den bästa seriebutiken i Sverige... Staffan är väldigt hjälpsam och kunnig" - Martin Kellerman Rocky Magasinet 3/06
Staffars Serier

Sv: Blogg och forumutmaning

Hehehe, kul att jag blir länkad trots att jag slutat blogga. Men tja, jag hoppas väl att jag kan återvända till bra bloggning under 2008. Jag måste bara låta bli det ett tag.

Disregard that:
* Jag hoppas också att StaffarsSeriers webbshop kommer igång
* Jag ser framemot nya sorters serier. Mycket vi innan sett i fanzinform kommer nog komma ut på seriös nivå iår.
* Seriemässor på fler ställen i Sverige än bara i Malmö och Stockholm.
* Åtminstone ETT tv-program som tar upp serier och gör det bra.
* ShoujoStars fortsatta utgivning
* Hjälp!s fortsatta utgivning
* Mer uppmuntran och optimism

Hm, sen kommer jag inte på så mycket mer för tillfället.

I övrigt anser jag att allt arbete mot ett enat seriesverige bör förstöras.
Segerkrönt i förväg - jag bloggar och serieklottrar om saker jag ser/läser, och annat smått och gott från mitt fantastiska liv.

Jag svarade lite hastigt i vår blogg.

Jag skiter i seriåret 2008 och hoppas att polarisen smälter och dränker världen.

Nickan skrev:

Jag skiter i seriåret 2008 och hoppas att polarisen smälter och dränker världen.

Gud hör bön. I alla fall om bönerna låter sådär.

Själv har jag en lätt ilning i ryggslutet om vari det nya skulle kunna ligga. Det fanns en intressant ingrediens i "Drift" och det var inte sexet eller feminismen, utan draget av femtitalskärleksserier. Jag råkade ladda ner något som hette "Real love", vilket var kärleksserier av Kirby & Simon och det var så sataniskt läckert. Jag har aldrig insett vilken mästare på kavajer Kirby var. Det är sida upp och sida ner med de briljantaste kavajskildringar jag sett.

Öh ... framtidstrenden är alltså kärleksserier från förtio- och femtio-talet.

--------------------------------
        Gamle Gråskägg
        Hemsida -> http://www.forsmarx.se
        Blogg     -> http://forsmark-stralandetider.blogspot.com

"Vi kommer att få se minst ett rättsfall i USA där moralkonservativa krafter kommer att hoppa på serier."

Det är ingen förutsägelse. Det är det inte heller om jag säger att solen kommer att gå upp i morgon.

Vad jag själv tror/hoppas kommer att hända...

-Explosionen av småförlag i Sverige kommer att fortsätta, fler nya talanger får en chans att visa upp sig, både där och på t.ex. webben.
-Utgivningen av nya europeiska serier på svenska fortsätter, både hos Komika och hos andra förlag.
-Mera varierad mangautgivning på svenska (hoppas kan man ju).
-En riktigt pampig Urhundenutdelning.
-Ännu ett lyckat SPX.

Ola Hammarlund
http://www.olahammarlund.se/
"Homo sum: humani nil a me alienum puto."
Terentius

Att min bok säljer slut på en vecka och att Hjälp! startar en lavin av serieläsande bland unga vuxna och att WoW går under som resultat av detta.
Och att nästa Bild och Bubbla kommer ut efter SPX så jag slipper bli mördad för mina recensioner av fanzines.
Och att babian.se fortsätter att gå från klarhet till klarhet, så klart. Årets första nummer kommer bli sjukt grymt.

Mina åsikter här speglar Svenska Kyrkans åsikter som jag är medlem i sedan födsel.

Okej Staffan. Kanske inte vad du efterlyste, men håll till godo:

Nickan: Det duger gott. Blir spännande och se om det är du som får rätt och vi andra fel.

Ola: Det jag pratar om är att åklagare och polis kliver in i en seriebutik i TV-kamerornas sken och börjar plocka åt sig från hyllorna (och då tror jag de kommer att plocka Yaoi-album).  Vi har saknat ett stort rättsfall av den typen i USA på senare tid, tack och lov, men tiden börjar bli mogen för ett sådant igen. Vi har ett eftersläpande i Gordon Lee där intressant nog flera har ställt sig på Lees sida lokalt än åklagaren.

Till er andra som svarat så vill jag tacka. Förhoppningsvis så kommer jag att komma ihåg att följa upp den här tråden när året slutar.

Jag bloggar serier och nu twittrar jag också.
"Staffars Serier är den bästa seriebutiken i Sverige... Staffan är väldigt hjälpsam och kunnig" - Martin Kellerman Rocky Magasinet 3/06
Staffars Serier

[email protected] skrev:

Ola: Det jag pratar om är att åklagare och polis kliver in i en seriebutik i TV-kamerornas sken och börjar plocka åt sig från hyllorna (och då tror jag de kommer att plocka Yaoi-album).  Vi har saknat ett stort rättsfall av den typen i USA på senare tid, tack och lov, men tiden börjar bli mogen för ett sådant igen. Vi har ett eftersläpande i Gordon Lee där intressant nog flera har ställt sig på Lees sida lokalt än åklagaren.

Ok, jag förstår vad du menar. Att Yaoi kommer att komma i fokus låter rimligt (det har ju redan varit några små affärsungar kring de serierna).

Ola Hammarlund
http://www.olahammarlund.se/
"Homo sum: humani nil a me alienum puto."
Terentius

Mikael Sol skrev:

Och att nästa Bild och Bubbla kommer ut efter SPX så jag slipper bli mördad för mina recensioner av fanzines.

Ajdå jag anar oråd ^^; Jag hoppas nog också att nästa Bild & Bubbla kommer först efter SPX.

I övrigt anser jag att allt arbete mot ett enat seriesverige bör förstöras.
Segerkrönt i förväg - jag bloggar och serieklottrar om saker jag ser/läser, och annat smått och gott från mitt fantastiska liv.