Tråd: Comiquiz 2006/2007

Comiquiz är en årlig lagtävling i seriekunskap för deltagare från hela Norden. Deltagande lag får sig frågorna tillsända i förseglade kuvert som de får öppna på tävlingskvällen. När tävlingstiden är slut, ringer man in svaren till arrangörerna på telefon. Alla hjälpmedel i form av böcker, Internet etc. är tillåtna.

Stockholmslaget/Seriefrämjandet Stockholm har åtagit sig att arrangera 2006/2007 års upplaga av Comiquiz och inbjuder härmed alla intresserade lag att delta.

Tävlingen äger rum på kvällen torsdag 7 februari 2007.

Anmälningar skall vara arrangörerna tillhanda senast måndag 15 januari. Varje anmälan skall innehålla lagets namn, kontaktperson, vanlig postadress (för frågorna), samt helst e-postadress (för kontakter).

För information och anmälningar, kontakta

Ola Hammarlund
Gillerbacken 49
124 64  Bandhagen
08-87 71 04
ola.hammarlun[email protected]

Ola Hammarlund
http://www.olahammarlund.se/
"Homo sum: humani nil a me alienum puto."
Terentius

Sv: Comiquiz 2006/2007

Är det gratis att delta? Funderar på att hoppa på något lag...
Jag förstår inte riktigt när man fick kuverten och när tävlingen tog slut, varar tävlingen bara i några timmar, eller?

Ethno-postmodernism in an Albert Speer pattern dominates.

Det är ingen deltagaravgift. Kuverten med frågorna kommer med posten i god tid före tävlingen. De öppnas på angivet klockslag, varefter svaren rings in efter några timmar (exakta tider kommer med frågekuvertet).

Jag passar på att komma med en rättelse: tävlingen äger rum 7 februari, som givetvis är en onsdag och inget annat.

Ola Hammarlund
Terentius

Så man möts ingenstans personligen, och man låter bli att i förväg öppna kuverten p.g.a. ens känsla för ära, stolthet och rent spel? (Det kanske inte är tillräckligt stora prissummor för att uppmuntra till fusk, iofs...)

Goody, goody! Nu jäklar ska vi ta revansch (förutsatt att jag inte har blivit petad från SeF Göteborgs lag förståss wink )

Wakuran skrev:

Så man möts ingenstans personligen, och man låter bli att i förväg öppna kuverten p.g.a. ens känsla för ära, stolthet och rent spel? (Det kanske inte är tillräckligt stora prissummor för att uppmuntra till fusk, iofs...)

Nej, lagen sitter vart och ett på sitt håll (någon gång lär ett lag ha försökt samarbeta via telefon på tävlingsdagen, men det slog inte väl ut. Man samlas lämpligen i en lokal där man har tillgång till facklitteratur, serier och flera internetdatorer, samt en telefon för att kunna ringa in svaren - om ni sitter utanför Sverige, tänk på att det måste gå att ringa utrikes (något vårt lag fick problem med ett år, när arrangörerna satt i Danmark och vi höll till på någons arbetsplats). Att man inte öppnar kuverten i förtid är en hederssak. Några prispengar delas inte ut, enda belöningen är äran, erbjudandet att arrangera nästa tävling (man behöver inte) - och så själva nöjet förstås.

Ola Hammarlund
Terentius

OK, någon i Stockholm som kan behöva en extra medlem till sitt lag?

Wakuran: Om du är medlem i Sef och bor i Stockholm får du vara med i Sef Stockholms lag...

Mina åsikter här speglar Svenska Kyrkans åsikter som jag är medlem i sedan födsel.

Jag funderade på det, men jag är ju inte medlem i SEF än, (det har inget att göra med ditt korttrolleri :S , snarare ekonomiska orsaker) så antingen får jag bli det till Februari, eller leta upp något alternativlag fram tills dess...

Hm... funderar också på att ställa upp den här gången... Även om jag insåg att mina seriekunskaper är löjligt mycket mindre än jag trodde efter att ha sett förra årets frågor.

Får se om jag försöker dra ihop ett lag eller infiltrera något befintligt...

/ola

Vill du så går det säkert att organisera ett i Uppsala kring SeF U på Prisfyndet.

För att de som inte har varit med förut skall få ett hum om hur tävlingsfrågorna kan se ut kanske man skulle lägga ut länken till pdf:en med förrförra årets tävlingshäfte, om det fortfarande ligger undangömt någonstans bland SeF Sthlms webbsidor. Inte så att jag säger att det är det mest representativa tävlingsformuläret, men det finns iaf tillgängligt i digitalt format med såväl frågor som svar smile

Moj skrev:

För att de som inte har varit med förut skall få ett hum om hur tävlingsfrågorna kan se ut kanske man skulle lägga ut länken till pdf:en med förrförra årets tävlingshäfte, om det fortfarande ligger undangömt någonstans bland SeF Sthlms webbsidor. Inte så att jag säger att det är det mest representativa tävlingsformuläret, men det finns iaf tillgängligt i digitalt format med såväl frågor som svar smile

Här är länken: http://www.serieframjandet.se/376/facit-till-comiquiz

så det är bara att ladda hem pdf:en från i fjol

Bli medlem i Seriefrämjandet!
Vill du veta mer?

KLICKA HÄR!

En ny inbjudan har gått ut, med ändrat datum. Se nedan.

Till alla intreserade.

Comiquiz är en årlig lagtävling i seriekunskap för deltagare från hela Norden. Deltagande lag får sig frågorna tillsända i förseglade kuvert som de får öppna på tävlingskvällen. När tävlingstiden är slut, ringer man in svaren till arrangörerna på telefon. Alla hjälpmedel i form av böcker, Internet etc. är tillåtna.

Stockholmslaget/Seriefrämjandet Stockholm har åtagit sig att arrangera 2006/2007 års upplaga av Comiquiz och inbjuder härmed alla intresserade lag att delta.

Observera att vi tyvärr på grund av organisatoriska problem har blivit tvungna att flytta tävlingsdatumet. Nytt datum är kvällen onsdag 7 mars 2007.

Anmälningar skall vara arrangörerna tillhanda senast måndag 12 februari. Varje anmälan skall innehålla lagets namn, kontaktperson, vanlig postadress (för frågorna), samt helst e-postadress (för kontakter).

För information och anmälningar, kontakta

Ola Hammarlund
Gillerbacken 49
124 64 Bandhagen
08-87 71 04
[email protected]

Ola Hammarlund
Terentius

Sprid gärna nedanstående.

Årets upplaga av Comiquiz har stött på problem.

Vi i Seriefrämjandet Stockholms lag har haft svårt att hinna med arbetet,
särskilt som flera medlemmar av olika personliga skäl varit förhindrade från
att delta i den utsträckning de velat. Trots detta har vi slitit på för att
försöka bli klara till den tid som utsatts. Men det har inte lyckats, utan i
stället har ytterligare förhinder och personliga problem tillkommit.

Vi är därför motvilligt tvungna att skjuta upp årets Comiquiz ännu en gång,
till ett datum senare i vår. Vi kommer att ange nytt datum om några veckor.
Vi ber de anmälda lagen om ursäkt för allt besvär detta medför.

Det här betyder också att det fortfarande finns möjlighet att anmäla sitt
lag! Om ni vill vara med, men ännu inte anmält er, skicka ett mail med
lagets namn, kontaktperson, e-post och snigelpostadress.

Ola Hammarlund
Seriefrämjandet
ola.hammarlund[email protected]
http://www.serieframjandet.se/

Ola Hammarlund
Terentius

Jaaaa, då kan jag ju vara med. (Har en bäbis på g just runt den 9 mars)
Ehh, ja, förutsatt att något lag vill ha mig, eller kan man anmäla enmanslag?

Jag kan nog inte delta för Seriefrämjandet som icke-medlem, men det verkar kul att delta i något reservlag runt Stockholmstrakten.

Aajaa, skicka PM eller något om det finns någon annan intresserad ronin i trakterna...

Då jag var med i seriefrämjandet sthlms lag var jag inte medlem och de verkade inte tycka att det var ett problem då, men sånt kan ju ha ändrats.

Jag kan f.ö. tänka mig att ställa upp i ett ronin-lag smile

/Mats

Låter bra, väntar annars på mer säkert datum...

Man behöver inte vara medlem i Sef för att delta. Comiquiz har i princip ingenting med Sef att göra. Vi Sef Sthm har inte haft det som krav att man skall vara medlem för att få hjälpa till i vårt lag. Andra lokalföreningar får svara för sig. Om någon vill hjälpa till med frågekonstruerande och att ta emot svar på tävlingskvällen, säg till! Om ni vill delta, men inte har ett lag, bilda ett!

Ola Hammarlund
Terentius

Bra. Om något lag i Stockholms-trakten känner att de är en man kort, kan jag haka på...

För spridning till alla intresserade.

Årets upplaga av Comiquiz har haft problem, och fått lov att skjutas upp. Nu har vi i Stockholmslaget/Seriefrämjandet Stockholm, som åtagit oss att arrangera tävlingen den här gången, dock spikat ett definitivt datum.

Comiquiz 2007 äger rum onsdag 10 oktober. Vi kan utlova en spännande och rolig tävling.

Alla bekymmer och förhinder som varit med tävlingen har dock det goda med sig att det fortfarande finns möjlighet att anmäla sitt lag! Om ni vill vara med, men ännu inte anmält er, skicka ett mail med lagets namn, kontaktperson, e-post och snigelpostadress senast fredag 21 september.

Ola Hammarlund
Seriefrämjandet
[email protected]
http://www.serieframjandet.se/

Ola Hammarlund
Terentius

Oktober är ju jäkligt långt fram, men annars så är jag fortfarande en ronin, som tycker det skulle vara kul att testa...