26 Senaste redigerad av Ola Hellsten (2006-02-17 11:08:30)

Sv: Kategorin "Erotiska serier"

Det känns som om en majoritet trots allt är för att behålla namnet "Erotiska serier" på kategorin, precis som vi har det.

Efter debatten i den här tråden lutar jag dock mot att ta bort alla serier som inte är avsedda att vara upphetsande, sensuella eller sinnliga på något plan, från kategorin. D.v.s. renodlade humorserier som "Nakna brudar berättar gamla vitsar" och pedagogiska serier som "Per, Ida och Minimum".

Vilket kanske borde ha varit självklart från början. smile Men jag kände att jag behövde en tydlig gränsdragning och formulering att hänvisa till.

Däremot borde väl fortfarande kombinerade humor- och porrserier, som "Cherry", ha en plats i sammanhanget?

Fler åsikter?

/ola

27 Senaste redigerad av mikke schirén (2006-02-17 11:31:10)

Jag tycker verkligen att Cherry och liknande platsar i sammanhanget...

Ja, i Cherry är det ju inte direkt humorn som står i centrum...

Texas skrev:

egentligen kanman,uttalsmässigt,slopa ett "s" -- ekonomiskt!-- och skriva "sexerier" också

Ungefär som i Optimals finska antologialbum Reflexerier, som blev en riktigt lyckad översättning av  den finska ordlekande titeln Sarjakuvastin (sarjakuva ? serieruta och kuvastin = spegel). För övrigt översatt av forumets Jokela.

Ola Hellsten skrev:

Det känns som om en majoritet trots allt är för att behålla namnet "Erotiska serier" på kategorin, precis som vi har det.

Låter bra.

Ola Hellsten skrev:

Efter debatten i den här tråden lutar jag dock mot att ta bort alla serier som inte är avsedda att vara upphetsande, sensuella eller sinnliga på något plan, från kategorin. D.v.s. renodlade humorserier som "Nakna brudar berättar gamla vitsar" och pedagogiska serier som "Per, Ida och Minimum".

Jepp.

Ola Hellsten skrev:

Däremot borde väl fortfarande kombinerade humor- och porrserier, som "Cherry", ha en plats i sammanhanget?

Visst.

Ola Hellsten skrev:

Fler åsikter?

Inte för tillfället.