Tråd: FrukostAnime: Touch

FrukostAnime:
TOUCH: THE ACE WITHOUT A NUMBER

- Hagabion (norra sidoingången från Nordhemsgatan), Salong 2.
- söndagen 24/2 2013, 10.00 (visningen är klar runt 12:35).

------------------------
24/2: TOUCH: THE ACE WITHOUT A NUMBER (Touch: Sebangō no nai ace, 93 min, 1986, SUGII Gisaburō, Group TAC, romantik/sport).

Två tvillingbröder och flickan de båda tycker om gillar baseball, Japans största sport. Tatsuya har den stora talangen, men också ett gott hjärta. I sport och kärlek håller han sig i skymundan bakom sin yngre bror, som är bättre i skolan. De går i sista året på högstadiet och drömmer om Kōshien, gymnasieligan i baseball. Det blir dock inte som någon av dem tänkt sig. Touch var 80-talets största publikframgång bland TV-anime i Japan. The Ace Without a Number är den första av tre långfilmer där man klippt om TV-serien för bio med lite nytt material.

FÖRFILM:

Sv: FrukostAnime: Touch

Och här är hela min postning (lessen för det tekniska missödet):

------------------------
FrukostAnime:
TOUCH: THE ACE WITHOUT A NUMBER

- Hagabion (norra sidoingången från Nordhemsgatan), Salong 2.
- söndagen 24/2 2013, 10.00 (visningen är klar runt 12:35).

------------------------
24/2: TOUCH: THE ACE WITHOUT A NUMBER (Touch: Sebangō no nai ace, 93 min, 1986, SUGII Gisaburō, Group TAC, romantik/sport).

Två tvillingbröder och flickan de båda tycker om gillar baseball, Japans största sport. Tatsuya har den stora talangen, men också ett gott hjärta. I sport och kärlek håller han sig i skymundan bakom sin yngre bror, som är bättre i skolan. De går i sista året på högstadiet och drömmer om Kōshien, gymnasieligan i baseball. Det blir dock inte som någon av dem tänkt sig. Touch var 80-talets största publikframgång bland TV-anime i Japan. The Ace Without a Number är den första av tre långfilmer där man klippt om TV-serien för bio med lite nytt material.

FÖRFILM: "Living Room Love Song" (24 min, 2003/tv, NISHIMORI Akira), efter TAKAHASHI Rumikos manga..

Förtexter från TV-serien: http://youtu.be/lOdGXe8F1H8
Info: http://en.wikipedia.org/wiki/Touch_(manga)

SE ÄVEN:
- www.nyahl.net/goteborg/bio.html
------------------------

KOMMANDE VISNINGAR I KORTHET:
24/2: TOUCH: THE ACE WITHOUT A NUMBER (93 min, 1986).
10/3: PRINCESS JELLYFISH, ep. 1–6 (Kuragehime, 135 min, 2010.
24/3: PRINCESS JELLYFISH, ep. 7–11 (115 min).
7/4: THE WOLF CHILDREN AME AND YUKI (Ōkami kodomo no Ame to Yuki, 117 min, 2012).
21/4: YOBI, THE FIVE TAILED FOX (Cheonnyeonyeou Yeoubi, 85 min, 2007
5/5: A LETTER TO MOMO  (Momo e no tegami, 120 min, 2011).
19/5: TEMA: GENUS.

FRUKOSTANIME?
Visningen är ett samarbete Göteborgs SeF/Folkets Bio och utanför bions ordinarie verksamhet. Här får Folkets Bios medlemmar chansen att lära sig mer om japansk/asiatisk animation, och Seriefrämjandets medlemmar (nuvarande och blivande/potentiella) ges möjlighet att både se och diskutera anime på bioduk, utan extra kostnad. Enklare frukost till självkostnadspris finns att tillgå före visningen. OBS! Man går in från baksidan av huset.

VÄLKOMNA!
Jonas, Per, Simon, Tobias & Viktor
Göteborgs Seriefrämjande & Folkets Bio Göteborg