Tråd: FrukostAnime – Project A-Ko

FrukostAnime:
PROJECT A-KO

- Hagabion (norra sidoingången från Nordhemsgatan), Salong 2.
- söndagen 2/12 2012, 10:00 (visningen är klar runt 12:40).

------------------------
2/12: PROJECT A-KO (84 min, 1986, NISHIJIMA Katsuhiko, Soeishinsha/APPP, actionkomedi).

A-Ko är en superstark gymnasietjej som alltid kommer för sent till skolan, en av många klichéer som parodieras i denna film. Hon umgås med den bubblande energiska men barnsliga C-Ko, som det mekaniska geniet B-Ko förälskat sig i. Rivaliteten mellan A-Ko och B-Ko yttrar sig i strider som skakar staden, medan en utomjordisk flotta närmar sig. Project A-Ko är sinnebilden av varm och färgglad actionkomedi, som en gång var den dominerande bilden av anime.

FÖRFILMER: Avs. 1-2 av

Sv: FrukostAnime – Project A-Ko

Här är resten av meddelandet…
Mvh
/Per

------------------------
FrukostAnime:
PROJECT A-KO

- Hagabion (norra sidoingången från Nordhemsgatan), Salong 2.
- söndagen 2/12 2012, 10:00 (visningen är klar runt 12:40).

------------------------
2/12: PROJECT A-KO (84 min, 1986, NISHIJIMA Katsuhiko, Soeishinsha/APPP, actionkomedi).

A-Ko är en superstark gymnasietjej som alltid kommer för sent till skolan, en av många klichéer som parodieras i denna film. Hon umgås med den bubblande energiska men barnsliga C-Ko, som det mekaniska geniet B-Ko förälskat sig i. Rivaliteten mellan A-Ko och B-Ko yttrar sig i strider som skakar staden, medan en utomjordisk flotta närmar sig. Project A-Ko är sinnebilden av varm och färgglad actionkomedi, som en gång var den dominerande bilden av anime.

FÖRFILMER: Avs. 1-2 av ”Ground Defense Force Mao-chan” (23 min, 2002, IWASAKI Yoshiaki).

Mao och två andra åttaåringar ska tillsammans försvara Japan mot utomjordingar som är så gulliga att de reguljära styrkorna inte kan göra jobbet. Det skulle ju se ut som mobbning. Vi visar avsnitt 1 och 2 av 26.

Dessförinnan DVD- OCH SERIELOPPIS, ihop med animefrukosten. Själv kommer jag med både anime och lite annat, som jag säljer rejält billigt (eller byter). Kom gärna med din egen kasse dubbletter och överblivna ting. :-)

Mer info:
http://en.wikipedia.org/wiki/Project_A-ko
http://en.wikipedia.org/wiki/Mao-chan
A-KO-trailer (engelsk dubb):
http://www.youtube.com/watch?v=pJffLvfNSnc

SE ÄVEN:
- www.nyahl.net/goteborg/bio.html
------------------------

KOMMANDE FRUKOSTANIME I KORTHET:
16/12: KAVALKAD 2012. En handfull av årets bästa animeserier från japansk TV.

FRUKOSTANIME?
Visningen är ett samarbete Göteborgs SeF/Folkets Bio och utanför bions ordinarie verksamhet. Här får Folkets Bios medlemmar chansen att lära sig mer om japansk/asiatisk animation, och Seriefrämjandets medlemmar (nuvarande och blivande/potentiella) ges möjlighet att både se och diskutera anime på bioduk, utan extra kostnad. Enklare frukost till självkostnadspris finns att tillgå före visningen. OBS! Man går in från baksidan av huset.

VÄLKOMNA!
Jonas, Per, Simon, Tobias & Viktor
Göteborgs Seriefrämjande & Folkets Bio Göteborg

PS. Vill du fortsättningsvis _inte_ få mötesutskick, hör av dig till
paja snabel-a telia punkt com. DS
------------------------