Tråd: EPIX.se - Officiell reklamtråd

Jag tar väl också tillfället i akt och pumpar ut lite spam för EPIX då! Jag tänkte fylla i den här tråden med uppdateringar och nyheter som händer på EPIX-siten, så slipper vi en massa olika trådar för samma ändamål.

För ett par veckor sedan tog Epix bort Kampanjen, som ändå var lite krånglig. Men nu har Epix slängt upp en rejäl rabatt istället, som går över samtliga böcker på siten! Så här fungerar den:

2 böcker: 40 kronors rabatt.
3 böcker: 90 kronors rabatt.
4 böcker: 160 kronors rabatt.
5 böcker: 200 kronors rabatt.
6 böcker: 240 kronors rabatt.
7 böcker: 280 kronors rabatt.
8 böcker: 400 kronors rabatt.
9 böcker: 450 kronors rabatt.
10 böcker: 500 kronors rabatt.
11 böcker: 550 kronors rabatt.
12 böcker eller fler: 720 kronors rabatt.

Rabatten dras av automatiskt i kassan.

EPIX gav ut tre nya böcker under 2004:

Jaime Hernandez' "Wig Wam Bam"
Stan Sakais "Usagi Yojimbo 2: Samuraj"
Manga-x/erotikserien "Frestelser"

Här hittar du EPIX:
http://www.epix.se/

Jag vill gärna ha kritik, synpunkter, idéer, förslag och frågor om den nya siten!

Sv: EPIX.se - Officiell reklamtråd

jag kan inte låta bli att störa mig på den grafiska utformingen av själva sajten. Det är för många element på sidorna, tex http://www.epix.se/catalog/ . Skulle man inte kunna rensa bort allt det där som finns under datumraden nere på sidan? Och kanske göra den översta vinjettbilden hälften så hög eller mindre och rensa bort alla utom en tecknares figurer, typ "Less is more"?

Sen verkar ju resten av sajten gå i svart med gul typo. Det kanske vore snyggare om allt såg ut att tillhöra samma sajt?

Mina åsikter här speglar Svenska Kyrkans åsikter som jag är medlem i sedan födsel.

Håller med Micke där - det är så otroligt mycket hela tiden överallt så att man inte hittar.
När jag satte upp min första OScommerce-butik så jobbade jag mycket med att rensa upp.
För mycket olika färger, och mycket upprepningar (bara på första sidan i butiken står det Epix minst 17 gånger, i grafik och text).

Bra synpunkter! Lite upprensning ska jag försöka få till.

Måste slänga in alla tidningar bara, under de närmaste dagarna/veckorna, så det måste få gå före.

När det gäller färgerna (vitt-blått-turkos) så har jag försökt använda dem så mycket som möjligt (se tidningsloggorna t ex). Att författarrutorna går i gult-svart är för att lyfta fram dem. Möjligt att man kan göra om det gula till den turkosa istället, men jag tror inte det ger lika bra läsbarhet.

Bilden nere plåkade jag själv ihop för att få en stripe där, den ska jag ta bort.
Bilden uppe håller jag med om att den är lite för stor. Vilka skärmupplösningar kör ni?

1024 x 768

Mina åsikter här speglar Svenska Kyrkans åsikter som jag är medlem i sedan födsel.

6 Senaste redigerad av Fredrik B (2005-11-11 18:49:35)

pingo skrev:

Vilka skärmupplösningar kör ni?

Samma som Sol.

"Skilda meningar om ett konstverk visar att verket är nytt, komplicerat och levande" - Oscar Wilde

I 1024x768 lär ju loggan ta upp 25% av sidan. Suck, jag lär ändra det. Jag kör 1152x864, så det ser liiite mindre ut hos mig iallafall. Men så är ju jag van vid siten också, och det gör sitt till.

Och tidningarna var det ja... argh.

Här har du lite statistik på upplösning:
http://www.thecounter.com/stats/2005/October/res.php

The counters statistik är bland de mest tillförlitliga då det gäller generella siffror.
Som du ser så dominerar 1024x768 starkt.

Tack för den länken Mikke!