Tråd: Bamse-tecknare sökes

Hej,

Jag letar efter en person som kan teckna i Bamse-stil så nära som möjligt antingen hur serien tecknas idag eller hur Rune Andreasson eller Francisco Tora brukade teckna. Jag letar efter någon som kan utgå från ett skrivet manus och skissa och tuscha (helst digitalt) ihop någonting - men inte färgsätta eller texta. Det hela är för ett halvhemligt mini-serie-projekt som är en del parodi på Bamse, en del samhällssatir.

Det här är inte ett kommersiellt gångbart projekt (uppenbarligen) men det betyder mycket för mig att få det gjort så jag är absolut beredd att betala vad nu ett skäligt pris kan vara (jag är inte helt grön på det här med att betala folk för grafik, men jag har aldrig betalat någon för en serie). Jag har inte skrivit klart manuset än men jag hade tänkt mig att det hela kanske skulle landa på ca 20 sidor.

PM-a eller maila gärna om ni är intresserade så kan jag kanske förklara närmare! Jag svarar gärna på frågor här i tråden också.

Om någon har några länkar eller tips på hur man ska formatera/skriva sitt seriemanus för att göra det så smidigt för tecknaren som möjligt, så är det välkommet också!

Mvh
Marcus
(edit: tog bort min mail-adress sen jag börjat få ganska mycket spam de senasta dagarna. Jag kollar fortfarande inboxen här ibland)

Senaste redigerad av maaarcus (2012-03-05 13:36:48)

Sv: Bamse-tecknare sökes

Kan tänka mig att ett problem blir att man som tecknare är tvungen att skriva under någon annans politiska åsikter.

Här hittade jag annars prisförslag, även om det varierar väldigt.
http://www.frilanstecknare.se/arvode-pris

Ethno-postmodernism in an Albert Speer pattern dominates.