Tråd: Simpsons sektförklaras...

...i Sovjet.

Förlåt, Ryssland.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp? … nderType=3

/ola

Sv: Simpsons sektförklaras...

Jag blir alltid så "glad" när folk/myndigheter/tv3 får för sig att Simpsons är ett barnprogram.

Mina åsikter här speglar Svenska Kyrkans åsikter som jag är medlem i sedan födsel.

Jag blir alltid så "glad" när folk/myndigheter/tv3 får för sig att Simpsons är ett barnprogram.

Jag blir alltid så "glad" när folk/myndigheter/tv3 får för sig att alla serier är skapade för barn.

Mikael Sol skrev:

TV4 är i samma klass, tycker jag. Jag fattar inte hur de resonerar när de sänder "South Park" klockan 16. Inte för att jag tror att så många barn blir skadade, men... lite tveksamt är det.

/ola

Ola Hellsten skrev:

TV4 är i samma klass, tycker jag. Jag fattar inte hur de resonerar när de sänder "South Park" klockan 16.

/ola

KL:16 ÄR EN ALLDELES UTMÄRKT TID FÖR OSS I HÖGSTADIET/GYMNASET SOM KOMMER HEM FRÅN SKOLAN DÅ(hellvette, caps) och det är förmodligen vi som är målgruppen, inte så konstigt faktiskt.

adrian skrev:
Ola Hellsten skrev:

TV4 är i samma klass, tycker jag. Jag fattar inte hur de resonerar när de sänder "South Park" klockan 16.

/ola

KL:16 ÄR EN ALLDELES UTMÄRKT TID FÖR OSS I HÖGSTADIET/GYMNASET SOM KOMMER HEM FRÅN SKOLAN DÅ(hellvette, caps) och det är förmodligen vi som är målgruppen, inte så konstigt faktiskt.

Nu var det inte det jag syftade på... För mig är 16 också en utmärkt tid och jag tittar gärna på South Park då. Men det är även utmärkt tid för femåringar som kanske inte bör suga i sig allt för många skämt om bajsporr och krymplingar.

Jag tror iofs inte att ens barndom blir förstörd om man ser några avsnitt av "South Park". Det är säkert ett mindre problem än t.ex. "Paradise Hotel" och jag tycker också att ansvaret främst ligger hos föräldrarna, yadda yadda yadda. Men lite märkligt tycker jag ändå att det är. När SP började gå i Sverige la man det kring midnatt, utan svensk textning, för att skydda de små liven. Nu har de gått från en ytterlighet till en annan.

/ola