Tråd: Någon som vet vad som hänt med seriehyllan Serieblaskan Serieplaneten?

Alla hemsidor är nere. På tradera levereras inte längre några serier, det ger säkert avstängning. Någon som vet vad som hänt? På flashback.org och serieforum finns hattrådar om ägaren Olof Gustavsson, efter att han intervjuats och sagt att han vill bli miljardär. Är det orsaken? På flashback antyds att han numera åker på en jorden runt-resa. En historia som passar bra i nästa Marc Saunders.

Sv: Någon som vet vad som hänt med seriehyllan Serieblaskan Serieplaneten?

Hm.
Såg att han inte längre finns kvar på facebook heller.

Enligt diskussion på Serieforum ungefär: Något har hänt med hans pappa, och han klarar inte av att sköta affärerna själv.

Jordenruntresa vet jag inte, men det var något inlägg utan åäö.

http://serieforum.se/viewtopic.php?f=17 … ;start=340

Edit: De där "miljardärintervjuerna" känns rätt överspelade vid det här laget, så de spelar nog inte så stor roll i sig längre.

Senaste redigerad av Wakuran (2011-06-28 11:10:45)

Ethno-postmodernism in an Albert Speer pattern dominates.

Thomas E skrev:

[...] På [...]  och serieforum finns hattrådar om ägaren Olof Gustavsson, efter att han intervjuats och sagt att han vill bli miljardär. Är det orsaken? [...]

Nu låter du din syn på Serieforumet spegla fakta i en av speglarna i "lustiga huset". Finns ingen hattråd om Olof på Seriefoumet, däremot en tråd som, precis som du, undrar vad som hänt. Visst en del känner sig lurade efter att ha beställd varor och inte fått dom, men som sagt ingen hattråd.

<Admin> Vi tar streck i debatten om "hattråd" där, tack. </Admin>
Jag hoppas ingenting allvarligt har hänt med Olofs pappa.

Jag har allvarligt tröttnat på hemlighetsmakeriet, men det finns saker man juridiskt måste respektera.
Dock är jag insatt i ämnet 'från insidan' så att säga.

1) Jag är inte längre på serieplaneten och ej heller figuren Marc Saunders, som följde med mej ut ur verksamheten.
2) Att Olof skulle vara på nån jorden-runt-resa och slösa med nåns pengar är fel, saknade bokstäver har en annan förklaring.
3) Det har uppstått en allvarlig dispyt inom serieplaneten som för ögonblicket handikappat deras verksamhet, och gjort den tillfälligtvis omöjlig att bedriva, och detta påverkar samtliga verksamheter kopplade till serier.
4) Inget ekonomiskt bedrägeri mot utomstående har inträffat och det finns heller ingen misstanke om dylikt.

Allt lär korrigeras med tiden, när detta har uttretts.

Tack Mikael.

Det är inte så svårt att för kundernas skull skriva "Du kan inte beställa just nu pga..." på hemsidorna. Att man inte ens hade fem minuter över för att göra det, längre tar det inte, öppnar nästan för spekulationer om ond bråd död. En intrig som platsar i en serietidning.

Jag kan säga såhär - att ingen hade access till hemsidorna. Man var 'otherwise occupied'.

amikael skrev:

Jag kan säga såhär - att ingen hade access till hemsidorna. Man var 'otherwise occupied'.

Intrigen tätnar...

Joe Rubinsteins respons på det hela när jag berättade det var "You need to make a comic book out of this".

Säger som Göra, Tack Mikael för info. Hoppas det läser sig för Serieplaneten. Hoppas också vi får se mer av Marc Saunders i något sammanhang i framtiden.

Ola Hammarlund
http://www.olahammarlund.se/
"Homo sum: humani nil a me alienum puto."
Terentius

Svaret på vad som hänt finns på annat ställe på internet. Jag kan tyvärr inte länka dit eftersom det kommer att raderas av moderator.

Jag tycker f.ö. det är positivt att sefs forum numera modereras. Olof själv som tråden handlar om skrev på ett annat forum att jag fuskat med guidens priser. Det var mycket enkelt att motbevisa med gamla internet-loggar på waybackmachine.org som han inte kände till. Men han tog aldrig tillbaka sitt påhitt och jag blev istället avstängd från forumet när jag skrev som det var, att han ljög. Det är många år sedan. Ser jag tillbaka kan jag se att samtliga personer som gjort påhopp på forumen haft personliga problem, och säkert använt forumskrivande som egen terapi. Det är skönt att trycka ner andra när man mår dåligt. Därför är det bra med moderering.

Senaste redigerad av Thomas E (2011-08-15 10:22:27)