Tråd: Warmongers (Fantasy/Action)

Hejsan,

Vet inte om detta är rätt avdelning för att promota sin egen webbserie, men jag gör ett försök!
Det här är alltså ett projekt som jag började pyssla med i höstas när jag gick på serieskolan i Malmö. Kolla gärna in den smile

-> Warmongers hemsida

http://i1133.photobucket.com/albums/m589/comicstance/warmongerscover_webcomiclist.jpg

Sv: Warmongers (Fantasy/Action)

Egentligen ska man nog hellre lägga sånt i Reklam, men det spelar inte så stor roll, och jag kan ändå inte flytta posten.

Ethno-postmodernism in an Albert Speer pattern dominates.

<Adm> Tja, det är ju en webserie, så jag tycker nog den kan få ligga kvar under Webbserier. Det är ju inte så att Ninni begär pengar av oss. </Adm>

Jag tycker det ser bra ut, Ninni. Du har "looken" inne; det jag tycker det ser ut att fattas mest rutin på är actionscenerna, där jag tycker du kunde ta ut svängarna litet mera enligt de principer som Stan Lee och John Buscema visar upp i "How To Draw Comics the Marvel Way" -- sidan 21, t ex, tycker jag hade blivit kraftfullare med bredare stances, tydligare visning av vad som händer i stället för de inklippta närbilderna -- eller åtminstone med dem kombinerade med ett tydligare visat flöde av action; t ex att killen med spikklubban a)visas när han träffar och det inte bara markeras med ett THUMP och b) visas i en ytterposition där han verkligen tar ut swingen ordentligt. Som sagt, jag rekomenderar varmt  "How To Draw Comics the Marvel Way" för alla som vill rita action, den är väldigt pedagogisk och tydlig med sina principer.

(Ovanstående råd förstås värt varenda krona du betalade för det...)

All form av konstruktiv kritik uppskattas väldigt mycket, jag håller med i det mesta du nämnde. Tack för dina råd och att du tog dig tid att kolla igenom det - jag ska definitivt kolla in boken du tipsade om smile

Tycker inte att det gör något att Ninni gör reklam för sin webcomic. Det är flera utöver som gjort reklam för sina alster på detta forum.

Tycker att det är mycket spännande med svenskskapade webcomics och skall läsa Warmongers med intresse. Skall se ifall jag kan komma med någon konstruktiv kritik.

Utmana nästan två sinnen samtidigt på www.trevligascenarion.se

Utsätts inte för sublima meddelanden på http://www.facebook.com/trevligascenarion

<gilla>

Ser bra ut, sen tycker jag att det är synd att inte fler (och mer frekvent) lanserar sig och sina projekt här...  ...det mesta verkar ske via sociala tjänster och egna webbsidor/bloggar. En utveckling som gör att man (jag) missar alla som jag inte redan känner till.

/ Jonas

Det finns två sorters vansinne, det ena och det andra... ... yikes big_smile

Isegrim skrev:

<gilla>

Ser bra ut, sen tycker jag att det är synd att inte fler (och mer frekvent) lanserar sig och sina projekt här...  ...det mesta verkar ske via sociala tjänster och egna webbsidor/bloggar. En utveckling som gör att man (jag) missar alla som jag inte redan känner till.

Hela forumet är ju tyvärr ganska glest besökt numera.

Ethno-postmodernism in an Albert Speer pattern dominates.

Det var det jag delvis syftade på. Det är rätt trevligt, men lite föråldrat med forum numera. Kanske man skulle satsa på en nyhetssida istället, som samlar rss-flöden, lyfter fram aktuella artiklar och kommr med egna.

/ Jonas

Det finns två sorters vansinne, det ena och det andra... ... yikes big_smile

Så, har läst till den senaste uppdateringen.

Den enda kritik jag har är att jag hade skrivit prologen annorlunda. Jag tyckte att den inte riktigt gav en bra bild av vilken sorts berättelse jag hade framför mig och gav mig inga direkta skäl att fortsätta läsa serien. Nu går detta inte att ändra i efterhand, så jag kan istället glädja med att det första riktiga kapitlet är mycket bättre och fångade mitt intresse som läsare. Fick en spännande bild av vår huvudperson och har blivit nyfiken på att se vad som händer.

Keep up the good work! smile

Utmana nästan två sinnen samtidigt på www.trevligascenarion.se

Utsätts inte för sublima meddelanden på http://www.facebook.com/trevligascenarion