Tråd: Semester igen. Vad ska man köpa för serier i år?
Nästan varje år gör jag en tråd här på forumet kring sommartid (oftast postad på fel ställe) där jag ödmjukt ber om hjälp att hitta lite roliga comics att läsa under sommaren. Jag brukar varje sommar slänga iväg kring 1-1500 kr på lite nya seriealbum och har fått jättebra tips av jättetrevliga forumiter så även i år hoppas jag på lite hjälp.
Jag är nu en gammal man (över 30) och har lite insyn vad som händer i serievärlden. Jag är barnsligt förtjust i superhjälteserier av det "vuxnare" slaget som (tidigare tips) the ultimates 1 och 2, superman red son, kingdome come osv. Jag har även de flesta klassikerna som watchmen, TDKR och bland favorit skaparna är (som synes) Millar, Miller, Garth Ennis, Alan Moore , Niel gaiman osv..
Och givetvis allt som är bra från Art Spiegelman till Don Rosa.
Mitt problem är oftast att jag inte har en susning om det nya som kommer och ännu värre var man ska börja. För nått år sedan då jag försökte trassla mig in i Civil War så är det riktigt bra om man får lite handledning om vad som är relevant och vad man ska köpa. Vad är dark Avangers tex?
Eftersom jag oftast bara läser under sommaren så är det bra om det är hyfsat avslutat också...
Med det sagt... tipsa på (även om det inte handlar om generer som passar in på ovanstående) och mkt tack på förhand ![]()