Tråd: Val på Seriewikin 2011; Rösta på din kandidat senast 20 juni

Seriewikin växer så det knakar och därmed växer även kraven på administration och organisation. Inspirerade av liknande webbplatser som Wikipedia, har vi nu infört fria val. Från och med nu är det användarna som avgör vem som ska vara redaktör eller ansvara för andra områden.

Ansvaret för de olika områdena är i regel inte särskilt betungande. Givetvis är det fortfarande så att det är samtliga användare som gemensamt bidrar med innehåll, kommer överens om praxis och avgör meningsskiljaktigheter. Det är när saker och ting behöver tas tag i eller styras upp som redaktörerna och de andra ansvariga klampar in.

Kandidaterna till redaktörsposterna och andra ansvarsposter har nominerats fram under de senaste veckorna. Nu är det dags för omröstning! Rösta på dina favoriter senast den 20 juni!

http://seriewikin.serieframjandet.se/in … 3%B6stning

Sv: Val på Seriewikin 2011; Rösta på din kandidat senast 20 juni

Jag förstår inte riktigt ... Vad betyder namnen inom parentes efter vissa kandidater?

Sätter man sina tildetecken i radslutet eller omedelbart efter namnet?

Namnen i parantes är väl mest mig, och det är rösterna jag har lagt...

Men det kanske går att beskrivas tydligare hur man går till väga.

Ethno-postmodernism in an Albert Speer pattern dominates.

Ahaaaaaa...

Det var inte bara du, men då förstår jag. Tack.

Seriewikins valrörelse 2011 är nu avslutad. Tack alla som röstade.

Resultatet räknas samman snarast. Minst en omröstning verkar ha blivit "oavgjord", så vi får komma överens om hur vi behandlar detta.

De nya ansvarsposterna tillsätts före månadens slut.

/ola

Kommer det att ske något motsvarande val under 2012 eller är mandatperioden längre än ett år?

E.G. skrev:

Kommer det att ske något motsvarande val under 2012 eller är mandatperioden längre än ett år?

Jag är viceredaktör, och vad jag vet är inget planerat, men jag tror egentligen att diskussionen nästan förs bättre på själva Seriewikin.

Jag kom iofs bara på fjärde plats i omröstningen, och skulle inte blivit viceredaktör om inte två av redaktörerna kom på delad tredjeplats och det hade beslutats tidigare att varje redaktör skulle haft en viceredaktör.

Ethno-postmodernism in an Albert Speer pattern dominates.