Tråd: Hvem var din første yndlingstegner?

For mig var det Mike Ploog. Glemmer aldrig, da Vampyr udkom i DK i 1972, eller var det 73? Sad dér med kalkérpapir og tegnede Ghost Rider, så det var en fryd. Jeg synes dog ikke, Ploog har begået noget spændende siden 1970'erne, faktisk droppede han vist helt ud af scenen i lang tid.

Min næste yndlingstegner skulle så blive Burne Hogarth, i 76 eller 77. Min canadiske ven gjorde nar af Commando, og viste mig Tarzan of the Apes, som netop var udkommet i England. Burne Hogarth var nummer et for mig indtil, tjah, indtil Frazetta engang i 80'erne, kan ikke huske præcist hvornår. Ingen vil nogensinde overgå Frazetta, ikke i min levetid!

"When the desert comes, people will be sad; just as Cannery Row was sad when all the pilchards were caught and canned and eaten." - John Steinbeck

Sv: Hvem var din første yndlingstegner?

1. Charles M. Schulz.
2. Därefter tillkom Carl Barks, även om jag länge inte hade riktig koll på att han var en särskild tecknare; jag visste bara att vissa Kalle Anka-äventyr var så mycket bättre än andra.
3. Neal Adams. Vilken estetisk chock hans teckningar var, även om jag var för liten för att riktigt förstå de litet mer sofistikerade serierna han tecknade.

Göran Semb skrev:

2. Därefter tillkom Carl Barks, även om jag länge inte hade riktig koll på att han var en särskild tecknare; jag visste bara att vissa Kalle Anka-äventyr var så mycket bättre än andra.

jeg havde det på samme måde med Barks, kendte ikke hans navn, men gik efter de historier i Dansk Kalle Anka (Anders And), der blev betegnet som "en udvalgt serie", jeg vidste, at de ville give pote, så dem læste jeg først. I 1974 udgav Gutenberghus (nu Egmont) Den Store Anders And, første gang, han blev nævnt af dette forlag. Samme år (såvidt jeg husker), sendte DR et portræt program af The Duck Man, og lidt senere hørte jeg om fanzinet "Carl Barks & Co."

Men da jeg var helt lille, var det nu Paul Murry's Mickey Mouse historier, der optog mig mest, meget atmosfæriske, med gode manuskripter af Carl Fallberg.

"When the desert comes, people will be sad; just as Cannery Row was sad when all the pilchards were caught and canned and eaten." - John Steinbeck

Jag har ingen specifik tecknare att nämna, men när jag läste superhjälteserier som barn under 80-talets första år så minns jag att jag reflekterade över hur mycket bättre Ross Andrus Spindelmannenteckningar var jämfört med Sal Buscemas. Andra tecknare jag tyckte om tidigt var John Byrne, Neal Adams och John Romita Jr, och lite senare Walt Simonson och Frank Miller (mest för berättartekniken).

(Jag tyckte även om Schulz och Barks serier vid den tiden, men jag har inga tydliga minnen av att ha tänkt på deras teckningsstil i unga år.)

martinrebas skrev:

Jag har ingen specifik tecknare att nämna, men när jag läste superhjälteserier som barn under 80-talets första år så minns jag att jag reflekterade över hur mycket bättre Ross Andrus Spindelmannenteckningar var jämfört med Sal Buscemas. Andra tecknare jag tyckte om tidigt var John Byrne, Neal Adams och John Romita Jr, och lite senare Walt Simonson och Frank Miller (mest för berättartekniken).

(Jag tyckte även om Schulz och Barks serier vid den tiden, men jag har inga tydliga minnen av att ha tänkt på deras teckningsstil i unga år.)

Ross Andru har jeg først forstået at værdsætte her i de seneste år, jeg kan især godt lide hans fortolkning af Wonder Woman. Good call!