Tråd: Originale sh serier, der nu er blevet farvelagt

Originale sh serier, der nu er blevet farvelagt, hvilke serier kan I komme i tanke om? Køber i sh i farvelagte udgaver? Er det en god eller en dårlig ting? Skal tegneren bestemme sådan noget eller forlaget?

Corto Maltese
Garth
Moebius

er der andre?

"When the desert comes, people will be sad; just as Cannery Row was sad when all the pilchards were caught and canned and eaten." - John Steinbeck

Sv: Originale sh serier, der nu er blevet farvelagt

Det är ju stor skillnad på färgläggning och färgläggning. Om serien annars är menad att vara sv från början känns färgläggning i sig dåligt eller onödigt. Corto Maltese ska tydligen ges ut färglagd i Sverige från Kolik under året, men enligt uppgift ska färgläggningen vara väldigt nedtonad och inte störa tuschoriginalen.

Garth tyckte jag var kass redan i svartvitt, så den skulle jag inte köpa oavsett.

Ethno-postmodernism in an Albert Speer pattern dominates.

Wakuran skrev:

Det är ju stor skillnad på färgläggning och färgläggning. Om serien annars är menad att vara sv från början känns färgläggning i sig dåligt eller onödigt. Corto Maltese ska tydligen ges ut färglagd i Sverige från Kolik under året, men enligt uppgift ska färgläggningen vara väldigt nedtonad och inte störa tuschoriginalen.

Garth tyckte jag var kass redan i svartvitt, så den skulle jag inte köpa oavsett.

Det overrasker mig, kan du virkelig ikke lide Frank Bellamy's streg??

"When the desert comes, people will be sad; just as Cannery Row was sad when all the pilchards were caught and canned and eaten." - John Steinbeck

Bellamy är en mycket snygg tecknare, men manusen till Garth har i regel lämnat mycket övrigt att önska.

Ola Hammarlund
http://www.olahammarlund.se/
"Homo sum: humani nil a me alienum puto."
Terentius

Garth bliver genoptrykt nu i England, desværre i farver.

Vad för sorts färgläggning? Har du bildexempel?

Ethno-postmodernism in an Albert Speer pattern dominates.

Wakuran skrev:

Vad för sorts färgläggning? Har du bildexempel?

http://www.seriejournalen.dk/blogs.asp? … artikel732