Tråd: Notable Disney comic writers and artists

from http://en.academic.ru/dic.nsf/enwiki/125430

Notable writers and artists

*Carl Barks
*Pat Block
*Luciano Bottaro
*Jack Bradbury
*Daniel Branca
*Giovan Battista Carpi
*Giorgio Cavazzano
*Luis Destuet
*Arthur Faria Jr.
*César Ferioli
*Manuel Gonzales
*Floyd Gottfredson
*Bob Gregory
*Jan Gulbransson
*Mau Heymans
*Al Hubbard
*Daan Jippes
*Bob Karp
*Freddy Milton
*Dick Moores
*Paul Murry
*Don Rosa
*Marco Rota
*Romano Scarpa
*Tony Strobl
*Al Taliaferro
*Noel Van Horn
*William Van Horn
*Victor Arriagada Rios, "Vicar"
*Bill Walsh

"When the desert comes, people will be sad; just as Cannery Row was sad when all the pilchards were caught and canned and eaten." - John Steinbeck

Sv: Notable Disney comic writers and artists

Den där listan är tagen direkt från engelska Wikipedia. Det var jag som skrev embryot till den.

Ethno-postmodernism in an Albert Speer pattern dominates.

Wakuran skrev:

Den där listan är tagen direkt från engelska Wikipedia. Det var jag som skrev embryot till den.

Cool! Jeg synes, det er en handy liste, men jeg har selvfølgelig mine favoritter.

"When the desert comes, people will be sad; just as Cannery Row was sad when all the pilchards were caught and canned and eaten." - John Steinbeck

Bill Wright borde definitivt också vara med på listan. Han var tecknare av bl a flera bra längre Musse Pigg-serier där speciellt flera One Shots/Four Color från slutet av 1940-talet sticker ut. Ofta hade berättelserna mycket bra (för mig okända) manusförfattare.

BoEngwall skrev:

Bill Wright borde definitivt också vara med på listan. Han var tecknare av bl a flera bra längre Musse Pigg-serier där speciellt flera One Shots/Four Color från slutet av 1940-talet sticker ut. Ofta hade berättelserna mycket bra (för mig okända) manusförfattare.

Helt enig, Bo. Wright's figurer havde en særlig udstråling, meget intense.

Det går annars att registrera sig på Wikipedia och lägga in nya serieskapare. Någon har lagt in massa brasilianare som jag aldrig har hört talats om t.ex.

Ethno-postmodernism in an Albert Speer pattern dominates.