1 Senaste redigerad av Sebastian Sandberg (2010-07-10 16:26:17)

Tråd: Skapa Svenska Superserier 12:s omslag!

Då är stunden som vi alla väntat på här! Dags att kora nästa omslags vinnare! Som alltid så dyker omslagen upp precis i grevens tid, och våran älskade fan-skara har inte svikit oss den här gången heller!

Röstningen pågår även på Serieforum.se och Sci-Fi Nytts Forum

Våra kandidater är följande...

1. Daniel Lennéer

http://img534.imageshack.us/img534/5766/amancoversss12webbprew.jpg

2. Wille Ruotsalainen och Lars Johansson

http://img.photobucket.com/albums/v309/Predabot/Swedish%20Super-Comics/Omslag_12.jpg

3. Daniel Schenström och Sebastian Sandberg

http://fc08.deviantart.net/fs71/f/2010/188/a/c/Svenska_Superserier_12_Cover_by_Speedslide.jpg

4. Josh Ginter och Lars Johansson

http://img.photobucket.com/albums/v309/Predabot/Swedish%20Super-Comics/orc-girl-vs-criosphinx_SSS12_2.jpg

Sätt igång att rösta, och glöm inte att meddela i tråden vilka ni är som röstar så att vi kan lotta ut tre gratisnummer till er! Ni har till och med till onsdag den 14:e vid midnatt på er, lycka till!

(Äldre information under strecket)

-----

Så var det dags igen! (Jag MÅSTE börja annonsera de här tävlingarna tidigare) Dags att komponera omslaget för nummer 12, det första numret som nyredax Viktor, Lars och Sebastian sätter ihop och trycker helt själva. Deadline för numret och tävlingsbidragen är 7:e juli.

Det är rätt fritt hur omslaget får se ut, bara det speglar innehållet. Till nummer 12 så har vi ett nytt avsnitt med Nordens Stjärnor, Thomas Fels "Hatets Vän", Ångestmannen av Daniel Lenneér. Sen så kommer Viktor Matiesens Law for Hire nog också med. Hoppas ni känner er inspirerade!

För bildreferenser och material att inspirera er i utformingen, kontakta Viktor Matiesen på [email protected]

Vilket format ni skapar ert alster i, eller vilket media spelar ingen roll, men det slutliga omslaget kommer att vara 2100x3150 pixlar och 300 dpi. Av det kommer en yttre marginal skäras bort och området som blir kvar är 1988x3075 pixlar. Om ni har förslag på layout, föreslå på! Det viktigaste är att ni har kul!

Tänk på att logon tar upp en del område och att det måste finnas plats för lite text om numrets innehåll utan att täcka för mycket.

När tävlingsperioden är över, så kommer vi att hålla en omröstning under en vecka här, på serieforum.se och på Sci-Fi Nytts Forum. Vinnaren får pryda våran framsida, medan de andra bidragen kommer jobbas in på ett eller annat sätt, som baksida, som bakgrund, vadsomhelst! Gratisex till alla bidrag!

Håll koll på denna post för uppdateringar på priser till de som röstar, tre gratisex av nummer 12.

Sv: Skapa Svenska Superserier 12:s omslag!

Ändrat deadline datum med tanke på midsommar, till den 7:e juli

Dåså, nu har vi våra kandidater! Dags att rösta, gott folk! Glöm inte att lämna en post och en kommentar om vilken framsida som ni vill ska pryda vårat nästa nummer, så att vi kan lägga till ert namn till lottdragningen för gratisexen!

Jag röstar på 1:an. Jag gillar den klara designen, och den enfärgade bakgrunden.

3:an har iofs rätt skön vinkel, och Paul Pope-artade ben.

(Röstar även på Serieforum, så kom ihåg att inte räkna mig dubbelt.)

Ethno-postmodernism in an Albert Speer pattern dominates.

Du tror inte att du ångrar dig efter en släng på den nytillkomna fyran, Wakuran?

(Förbannade Lars som postar två minuter efter att jag gjort min gigantpost och att jag är så snäll. XD)

Sebastian Sandberg skrev:

Du tror inte att du ångrar dig efter en släng på den nytillkomna fyran, Wakuran?

(Förbannade Lars som postar två minuter efter att jag gjort min gigantpost och att jag är så snäll. XD)

Nja, fast den var ju rätt fet.

Apropå att ändra poster borde du även ändra den här meningen

Sebastian Sandberg skrev:

hålla en omröstning under en vecka här, på serieforum.se och på SerieFrämjandets forum.

(Sådär, nu har jag nog sagt allt. Ska bli mindre dubbelpostningar från min sida hädanefter.)

Ethno-postmodernism in an Albert Speer pattern dominates.

Tvåan. Ettan är den som bäst behärskar den stil den är gjord i, men tvåan är den klart originellaste designen.

Ettan

/ Jonas

Det finns två sorters vansinne, det ena och det andra... ... yikes big_smile

Göran: Tackar! big_smile Wille och jag hade en hel del överläggande fram och tillbaks innan vi kom fram till den. Är faktiskt en combo av två olika idéer, som Wille mästerligt smälte samman.

( en av dom var en tribute till ett gammalt Spectre/Vålnaden omslag.)

Den glade lille färgläggaren.

OMRÖSTNING AVSLUTAD!

Vinnaren är då Daniel Lenneér med majoritetsstöd på alla forum, på hedervärd andraplats kommer teamet Ruotsalainen/Johansson, och på tredje plats Ginter med Johansson igen. På fjärdeplats finner vi de alltid lika tappra Schenström/Sandberg.

Vi återkommer i veckan om lottdragningen av gratisexen, vi ska bara samla ihop namnen och dra dem ur en hatt först. wink

Vinnarna av gratisexen av nummer 12 är då... Sentinel of Dreams, puck och Gröne Hämnaren, alla från Sci-Fi Nytt!

Här är jag medlem så här kan faktiskt posta... Jag har inte lyckats regga mig på SSSs eget forum ännu.

Kul att jag vann! Det var otippat och lite sjukt... Ännu roligare att många verkar omfamna Ångestmannen!

Själv var jag svag för Schenström/Sandbergs "fanart" med Ångestmannen ovan. (Det är f.ö. den första fanart jag har sett någon göra på Ångestmannen) Men eftersom jag kunde anses vara jävig lät jag bli att rösta. :-)

Ångestmannen är framtiden!

/ Jonas

Det finns två sorters vansinne, det ena och det andra... ... yikes big_smile

Daniel, artisterna har all rätt att rösta också. Själv har jag som regel att aldrig rösta på mina egna bidrag av ren artighet.

Jag är själv inte särskilt förvånad att du vann, ditt bidrag var roligt och kändes nytt.