Tråd: Varför låsa "Skillnad på folk och folk?"?

Varför låser admin tråden "Skillnad på folk och folk?"?
Man förklarar detta endast med att det bara är pajkastning.

Måhända att en del inlägg var onödiga/pajkastningsaktiga, men det tycker jag inte ursäktar att totalignorera och tysta ned det här ämnet - ett viktigt sådant, om att en styrelseledamot har skickat arga mail till en medlem och hävdat att densamme bör lämna föreningen. Samt att samma styrelseledamot (troligen) beter sig patetiskt och löjligt genom att stödja sig själv och sina åsikter genom att posta foruminlägg och bloggkommentarer under falska signaturer.

Seriefrämjandet gör ständigt nya bottennapp.
Jag tänker knappast betala medlemsavgiften nästa gång.

Sv: Varför låsa "Skillnad på folk och folk?"?

Jag fick några mail nu från personer som stöttar mig, här kommer utdrag:

Arne L.: Du har rätt, Erik!
Kurt K.: Jag håller med!
Anna B.: Helt korrekt, fånigt av Sef att censurera sådär.

Vi tycks alltså vara i majoritet med våra åsikter!

(OBS. Ironi)

Senaste redigerad av €rik s (2009-12-21 17:27:13)

Jag röstar också för en trådöppning. Jag lovar på hedersord att vara snäll. Tråden måste naturligtvis modereras var 3-4 timme och påhopp/brott mot forumregler omedelbart raderas för att hålla debatten på mattan.

Fast spåren kanske förskräcker. Jag kan inte riktigt sia om allt urartar eller inte. Det är helt enkelt moderatorns jobb som gör om det fungerar eller inte.

Jag fick följande mail från en moderator:

"Vill du ha igång bråk med Thomas får du göra det non annanstans. Jag sitter med en massa deadlines och har inte alls tid att försöka hålla ordning på bråk på forumet."

Som jag sa i mejlet till Kung Orne har jag inte alls tid att försöka hålla koll på att inte ytterligare en av dessa flamewar-trådar urartar fullkomligt. Jag har redan som det är inte tid göra mer än snabbtittar på forumet. Dessutom är det ständigt i stort sett samma personer som håller på och bråkar med varandra, det tar aldrig slut, och det är vanligtvis bara fullkomligt bortkastad tid.

Observera också att Ornes anklagelser inte har censurerats, jag har låtit dem och Thomas svar kvarstå. Alltså har ingenting tystats ned, Erik. (Däremot har jag tagit bort ett inlägg här som fortsatte käbblet från den tråden utan att tillföra några fakta.)

Och Erik, är det så att du har tid till och intresse för att hålla på och moderera bråk på forumet så tycker jag du kan anmäla ditt intresse för den saken till SeF:s styrelse. Det finns inte något direkt överskott på personer som vill ta på sig den sysslan, vilket är anledningen till att jag fortfarande står som Admin trots att jag anmält för ganska länge sedan att jag med ökande arbetsbörda inte har tid. Så, som sagt, den som tycker att det ska vara kontinuerlig admin-koll på det här forumet: välkommen med er ansökan.

€rik s skrev:

Måhända att en del inlägg var onödiga/pajkastningsaktiga, men det tycker jag inte ursäktar att totalignorera och tysta ned det här ämnet - ett viktigt sådant, om att en styrelseledamot har skickat arga mail till en medlem och hävdat att densamme bör lämna föreningen. Samt att samma styrelseledamot (troligen) beter sig patetiskt och löjligt genom att stödja sig själv och sina åsikter genom att posta foruminlägg och bloggkommentarer under falska signaturer.

Du är tydligen beredd att sprida rykten och dessutom diskutera dem offentligt, utan att egentligen ha någon förstahandsinfo om vad som hänt. Jag vet antagligen lika lite som du, men startar heller inga forumtrådar om ämnet. Du tror uppenbarligen också att det som påstås i en blogg är 100% sant. Där har jag tidigare bl.a. beskyllts för att vara den "Sven P" som numera tydligen - enligt samma person - helt plötsligt är någon annan. Så helt sann är knappast den bloggen du stödjer dig mot. Och om jag skulle peka ut några falska användarkonton här på forumet som tillhörande just den som står för Sanningsbloggen skulle jag antagligen inte bli trodd.

En sak som jag tycker är konstigt och det är ju att ni är riktigt gamla människor. Gamla människor skriver ju pappersbrev till varandra och skickar via postverket. Kan ni inte göra det? Eller skicka telegram fram och tillbaka? Ni vet; OLD SCHOOL! Gör det. Jag lovar att det kommer vara till det bättre för alla inblandade.
Och tänk bara på vilka enorma ekonomiska vinster detta kommer generera för postverket i och med att ni kommer skicka sjuuuukt många brev i flera år!

Mina åsikter här speglar Svenska Kyrkans åsikter som jag är medlem i sedan födsel.

Ja, det är ju en definitionsfråga, men mina 14 år ser jag inte som särskilt gammalt.

€rik s skrev:

mikkes artikel innehåller starka vinklingar, missuppfattningar, och rena påhitt. Det kan du själv läsa i seriewikin, där mikke erkänner att han tagit ett email från mig, själv skrivit in det som en kommentar fast jag vägrat kommentera hans grovt felaktiga artikel, förfalskat mitt namn, och sedan låtsas-kommenterat. En person som jobbar på det viset behöver inte bemötas.

Tyvärr får jag inte skriva på serieforum. Fundera på rimligheten, och fegheten, i att förtala en person som inte ens får svara.

Mitt mellannamn är f.ö. Erik.

Senaste redigerad av Thomas E (2009-12-21 22:26:20)

Är Thomas och Erik samma person, som flamear sig själv ... :0

/ Jonas

Det finns två sorters vansinne, det ena och det andra... ... yikes big_smile

"Mitt mellannamn är f.ö. Erik."

Aha, där försa han sig.

Rimligtvis är €rik s, Mikke X och Thomas E samma person, eller åtminstone som såna där Transformers som man kan sätta ihop till en enda stor Transformers. Jag hade fyra såna som barn, men det krävdes fem för att de skulle bli till en helhet. I tidigare trådar har vi konstaterat att det bara är fem användare här, så jag kan redan nu erkänna att jag också är en del av de tre andra. Nu återstår att reda ut vem som är den femte delen. Isegrim kanske? Tillsammans kommer vi regera och äga, samt domdera och dupera.

€rik s, göbbarna här kan säkert ge dig en historielektion om hur kommunikationen funkade innan du och jag föddes. Jag är bara 28 år ung.
Hela bråket började nån gång på 70-talet då en av de inblandade inte fick köpa ett nummer av Kalle Anka av den andre. Tror det var Kalle Anka nummer 3 1974, som sägs kunna ge magiska krafter till sin ägare.

Mina åsikter här speglar Svenska Kyrkans åsikter som jag är medlem i sedan födsel.

Min bror heter Mikael. Intrigen tätnar.

Och vem är Sven P?

http://komikamagasin.se/artikel/813/sty … jer-medlem

Mikke själv ansåg tidigare att det var Håkan Andersson. Det står tydligt på hans hemsida och i forum. Du ska helt enkelt ta alla "fakta" från nämnda källa med en nypa salt, eftersom sanningshalten bevisligen varierar.

Att folk inte vill avslöja vilka de är verkar skumt hur man än ser på saken.

amikael skrev:

Nu pratar vi iofs om forum, det har diskuterats tidigare här och alla vill inte ståta med namn i ett forum. Om jag klickar på ditt userid så har du själv inte matat in för- och efternamn t.ex. Är du därmed skum? Jag vet iallafall inte vem du är. Men jag har inga problem med att du skriver här.

Thomas E skrev:
amikael skrev:

Nu pratar vi iofs om forum, det har diskuterats tidigare här och alla vill inte ståta med namn i ett forum. Om jag klickar på ditt userid så har du själv inte matat in för- och efternamn t.ex. Är du därmed skum? Jag vet iallafall inte vem du är. Men jag har inga problem med att du skriver här.

Det är dock viss skillnad på att inte skriva ut för- och efternamn och att hitta på en identitet. Det dessutom på ett forum du blivit bannad ifrån. Nej, Thomas E, denna gång blev du tagen med brallorna nere och inga krumbukter eller bortförklaringar hjäler.

Christian skrev:

Det är dock viss skillnad på att inte skriva ut för- och efternamn och att hitta på en identitet. Det dessutom på ett forum du blivit bannad ifrån. Nej, Thomas E, denna gång blev du tagen med brallorna nere och inga krumbukter eller bortförklaringar hjäler.

Jo, det är riktigt. Det var dock i ett gott syfte, att gjuta olja på vågorna. Det snyggaste hade varit att inte diskutera personer som inte kan försvara sig.

Senaste redigerad av Thomas E (2009-12-22 21:40:30)

Thomas E skrev:
amikael skrev:

Lägg av, min email är mikael.bergkvist(at)gmail.com  - det krävs väl ingen detektiv att räkna ut?
Jag hade glömt att mata in det bara, och sen tyckte jag att emailen var 'avslöjande' nog, i alla fall för nån med ett IQ över 2 och en halv.

Nåja, för de av oss som sitter lugnt och stilla i båten så är det ett visst underhållningsvärde i sånt här.

SerieNegern skrev:

Nåja, för de av oss som sitter lugnt och stilla i båten så är det ett visst underhållningsvärde i sånt här.

Det beror ju på hur masochistisk ens läggning är ...

Thomas E skrev:

Mikke själv ansåg tidigare att det var Håkan Andersson. Det står tydligt på hans hemsida och i forum. Du ska helt enkelt ta alla "fakta" från nämnda källa med en nypa salt, eftersom sanningshalten bevisligen varierar.

Då kan vi ju informera alla här att Sven P Och Thomas H har samma IP-nummer, och Sven P har förföljt Micke under en längre tid.

Kung Orne I skrev:

Då kan vi ju informera alla här att Sven P Och Thomas H har samma IP-nummer, och Sven P har förföljt Micke under en längre tid.

Som sagt så påstods tidigare Håkan A och Sven P haft samma IP-nummer. Det minskar trovärdigheten i påståendet en hel del.

Man undrar annars vem "vi" är. En rätt avslöjande formulering: "Vi" mot "dem". Egentligen har vi alla samma intresse: serier.

Thomas E skrev:

...
Som sagt så påstods tidigare Håkan A och Sven P haft samma IP-nummer. Det minskar trovärdigheten i påståendet en hel del.
...

För det kan ju inte vara så att fler än en person står bakom Sven P.

I övrigt skiter jag i vem Sven P är.