Tråd: Problem med Seriewikin

Någon fler än jag som har problem med Seriewikin? Det är mer regel än undantag att det är problem att nå Seriewikin, och det händer varje dag på senaste tiden.

Är det problem med servern (lite med minne kanske?)  eller hålls det på med någon uppdatering?

Sv: Problem med Seriewikin

Ingen uppdatering har pågått så vitt jag vet. Minnet utökades i samband med förra uppdateringen, så det är nog inte det. Kanske nåt tillfälligt hos webhotellet Loopia.

Har pågått av och till ett par veckor nu.

Det var ju ett tillfälligt fel härförleden, då alla .se-adresser blev mer eller mindre oåtkomliga.
På vilket vis yttrar sig problemen?

Bli medlem i Seriefrämjandet!
Vill du veta mer?

KLICKA HÄR!

(Detta är inget klagomål bara en bekräftelse från min sida). Både Wikin och forumet lägger av i bland. Det är helt enkelt omöjligt att ansluta till servern, även om jag tycker det blivit bättre under de senaste dagarna.

Förutom felet som drabbade alla .se-adresser i måndags, så har jag inte märkt av någon driftstörning senaste tiden.

Vill du veta mer?

KLICKA HÄR!

Nu blev det fel igen när jag skulle kolla forumet, fastdenna gången ett annat fel då följande meddelande kom upp:

An error was encountered
Error: Unable to connect to MySQL server. MySQL reported: Unknown MySQL server host [...]

Jag har också temporärt sett något liknande idag för forums och webbplatsens räkning.
Det kanske kan hänga samman med att Loopia gjort diverse underhåll i dagarna:
http://www.driftbloggen.se/

Vill du veta mer?

KLICKA HÄR!