Sv: Ny seriebutik

tom skrev:

et kanske finns något specialforum för dig?

Snälla, håll dig till ämnet.

Hahahaha! Nice one!

I scream, you scream, we all scream for heroin!

johk01 skrev:

Billigast i Sverige på prenumerationer från USA.

Kan stämma, de ligger konstant 5 öre per dollar UNDER Seriebörsen i Linköping. Dock erbjuder Seriebörsen ytterligare 25 öre rabatt per dollar till medlemmar i SeF och Mangakai.

David Haglund skrev:
johk01 skrev:

Billigast i Sverige på prenumerationer från USA.

Kan stämma, de ligger konstant 5 öre per dollar UNDER Seriebörsen i Linköping. Dock erbjuder Seriebörsen ytterligare 25 öre rabatt per dollar till medlemmar i SeF och Mangakai.

Verkar ju ok, men om det skulle bli något strul med leveransen så skulle svaret
antagligen bli
"JAG tycker att leveransen gick bra, Kom inte fram? Jaså det tycker DU?! Jag är
nöjd och du har fel hejdå jobbiga kund!"

Ok jag överdriver lite men jag tyckte att siten var lite dålig, men det var ju inget mot
själva bemötandet.
Jag är ingen jobbig kund i vanliga fall, då jag själv jobbar med försäljning på ett riktigt seriöst företag
så har jag förståelse för att säljaren gör sitt jobb.
Att dom ofta har dålig marginal och tjänar lite pengar per produkt och har höga omkostnader etc.
Men "serieakuten" borde söka läkarvård...

29 Senaste redigerad av johk01 (2005-09-23 15:45:32)

raderat

Den här tråden har, som Åke nämnt, surnat till krftigt, och det är inte bara en sidas fel...

Jag har inte hunnit surfa runt på webbplatsen, så jag kan inte säga något om den, men jag vill bara nämna att jag fattade direkt att det var Johks egen butik. Ordalagen gjorde det helt klart, även om han inte sade det rent ut.

Ola Hammarlund
http://www.olahammarlund.se/
"Homo sum: humani nil a me alienum puto."
Terentius

"Och vad gäller leveranser så vet du inte vad du skriver om."

Det var bara ett exempel för att illustrera din attityd mot potentiella kunder...

Jag tycker fortfarande att Jonny verkar trevlig o snäll.

När vi ändå tipsar om butiker så kan jag tipsa om Badlands.
Jag är inte släkt med ägaren och jag får inga pengar för att skriva det här,
men det är en riktig höjdarbutik i mitt tycke.
Dom har inte dom lägsta priserna på DVD (dom hittar ni i reabacken på din lokala matvarubutik).
Dock så har dom ett speciellt utbud, dom tar nämligen in just dom DVD-boxarna
och versioner av utgåvor som man oftast inte hittar på Åhlens etc.
Jag har inte använt deras web-butik och det går säkert att köpa allt billigare på amazon.com
om man bor i Happaranda eller inte har något problem med att vänta i nån månad, men deras
riktiga butik är hur bra som helst. Det är svårt att gå in utan att komma ut med nån DVD, tidning eller bok.
Fiket bredvid med 70-tals stil är väldigt fint det med...

Så här skriver Badlands själva:

Badlands är en butik som drivs med ambitionen att tillhandahålla ett unikt och eget sortiment av framför allt DVD-film men även ett mindre sortiment CD, böcker, seriealbum och tidningar.
Vi är en onlinebutik men har även en fysisk butik på Skånegatan 70 (du hittar oss vid allén, där Skånegatan 70 möter Katarina Bangata 22) där du kan hämta beställda varor och handla direkt ur vårt sortiment.

http://www.badlands.se/

Forumets dråpligaste/konstigaste tråd?!
Själv påmindes jag om butiken Comics'n'Art i Lund, trodde att det kanske var Sebastian "Sebbe" Hedberg som var framme igen.
Jonny, varför ta kritik om din sajts tekniska brister så personligt?! Särskilt när du hypat upp den så själv. Sammantaget ger detta liksom ett eskalerande "På kurs med Kurt"-intryck.

Tja, det blir knappast bättre reklam då man raderar alla sin inlägg.

Nu har han dessutom lagt ut de engelska sidorna som inte fungera igen.

http://www.serieakuten.se/

Vill han inte ha några kunder eller vad handlar det om?

36 Senaste redigerad av Mikael Sol (2005-09-24 00:14:24)

mikke: det där är nån slags smart säljgimick som ointelligenta varelser som du och jag inte fattar.

Jag tycker Tom verkar trevlig o snäll.

Jonny: fan, det är trist att du tog bort dina inlägg, för jag går på Beckmans Designhögskolas reklamlinje och ville hemskt gärna skriva ut den här tråden och sätta upp den på vår skolas anslagstavla. jag tror det är många på skolan som skulle behöva lära sig det här med bra kundkontakt.

Raderat

Raderat

Raderat

Verkligen RADERAT

och här är det censurerat.

Mina åsikter här speglar Svenska Kyrkans åsikter som jag är medlem i sedan födsel.

Oj, går det sådana som du på  Beckmans Designhögskolas reklamlinje? Det trodde jag aldrig.

"Who was that masked man?"

39 Senaste redigerad av Mikael Sol (2005-09-24 12:59:15)

Det går inga såna som du där i alla fall, Tom. *Pussar*

Som Enid i Ghost World skulle ha sagt, "I want to make love to you."

Mina åsikter här speglar Svenska Kyrkans åsikter som jag är medlem i sedan födsel.

Nu fick jag något i ögat.

*Kramar*

Dayw skrev:

Forumets dråpligaste/konstigaste tråd?!
Själv påmindes jag om butiken Comics'n'Art i Lund, trodde att det kanske var Sebastian "Sebbe" Hedberg som var framme igen.
Jonny, varför ta kritik om din sajts tekniska brister så personligt?! Särskilt när du hypat upp den så själv. Sammantaget ger detta liksom ett eskalerande "På kurs med Kurt"-intryck.

Bra sammanfattat Daywy-David!

Dayw skrev:

Sammantaget ger detta liksom ett eskalerande "På kurs med Kurt"-intryck.

sveriges bästa barnprogram någonsin? borde ges ut på dvd.
Vad var det för hemsk progg-blues pappan och dottern jämt lyssnade på?