Tråd: Men borde man inte...

Men borde man inte läsa om Sef:s bokutgivning här först?

http://komikamagasin.se/artikel/734/nya … iehistoria

/ Jonas

Det finns två sorters vansinne, det ena och det andra... ... yikes big_smile

Sv: Men borde man inte...

Just nu är ju båda böckerna på planeringsstadiet, och jag tycker att SeF generellt inte behöver informera om projekt på gång inom föreningen innan de är spikade.

Edit: Alla böckerna, menar jag. Tre olika böcker var det, tydligen.

Senaste redigerad av Wakuran (2009-09-18 21:49:06)

Ethno-postmodernism in an Albert Speer pattern dominates.

Wakuran skrev:

Just nu är ju båda böckerna på planeringsstadiet, och jag tycker att SeF generellt inte behöver informera om projekt på gång inom föreningen innan de är spikade.

Men det skulle väl vara trevligt om det var så.

/ Jonas

Okej, du menar så.

Det är ju svårt att bedöma hur långt gångna planerna och projekten är. Det var ju någon idé förut om att det skulle följa med ett nyhetsbrev eller liknande till SeF-medlemmar med information om vad som händer inom föreningen, men jag tror aldrig det blev något av det.

Hade hört något förut om att Baba-boken skulle släppas i tid till bokmässan, men det datumet är nog framskjutet.

http://sekvenskonst.blogspot.com/search?q=baba
http://sekvenskonst.blogspot.com/search?q=Ba-Ba

Det är ju två (tre) väldigt bra projekt, så även om det inte är långt gånget skulle det varit trevligt om det lyfts.
Men det behöver iofs inte ske här, utan till exempel genom nyhetsbrevet. Nyhetsbreven kommer inte så ofta
(längre), men så länge det lyfts någon stanns där man som medlem kan ta del av det är det bra (tycker jag).

Det spelar ingen roll om man lyfter förslag och vaga planer, även i de fall där det inget blir av, jag tycker att
det alltid är intressant att höra vad som händer (vad som det finns vilja till ska hända om inte annat).

Skulle som sagt vara trevligt.

/ Jonas

Wakuran skrev:

Det var ju någon idé förut om att det skulle följa med ett nyhetsbrev eller liknande till SeF-medlemmar med information om vad som händer inom föreningen, men jag tror aldrig det blev något av det.

Nyhetsbrev skickas ut via epost varje månad, fast nu känns det som det var längre sedan det kom något. Agneta har säkert bättre koll.

Den omtalade boken från Svensk Seriearkiv har ju nämnts i olika sammanhang ända sedan förra/första boken i serien kom. Så den har det väl informerats tillräckligt om? Men det vore ju också roligt om den kom ut nån gång.

Hakanand skrev:

Den omtalade boken från Svensk Seriearkiv har ju nämnts i olika sammanhang ända sedan förra/första boken i serien kom. Så den har det väl informerats tillräckligt om? Men det vore ju också roligt om den kom ut nån gång.

Nja, om nu boken verkligen är på gång(?) efter att ha varit försenad i flera år, så kan det gott framkomma tydligare från föreningen.

Hakanand skrev:

Även Ebbe Zetterstad-boken har det informerats om, närmare bestämt i SeF:s nyhetsbrev hösten 2007. Att sedan boken har blivit något år försenad är väl inte så mycket att höja på ögonbrynen över.

Olof Siverbo skrev:
Hakanand skrev:

Även Ebbe Zetterstad-boken har det informerats om, närmare bestämt i SeF:s nyhetsbrev hösten 2007. Att sedan boken har blivit något år försenad är väl inte så mycket att höja på ögonbrynen över.

Att det inte är nyheter i sig är redan avklarat, men skulle det inte kunna tänkas att man nämnde projektet under resans gång, särskilt när det drar över tid, eller kanske rent utav är på väg att vara klar.

/ Jonas

Senaste året har nyhetsbrevet skickats ut en gång i månaden – det senaste kom i skiftet maj/juni. Ett senare sommarbrev kom av olika anledningar inte i väg och nästa brev kommer inte vara jag som sammanställer. Det kan bli ett litet glapp innan nyhetsbrevet åter når medlemmarna.

Men just nu och den närmaste tiden skickar jag ut ett flertal meddelanden via e-post som berör olika saker: Om SeF på Bokmässan är på väg ut, sedan kommer påminnelse om Seriefrämjandets tävling, Urhundenutdelningen. Därutöver skickar jag ut när det är något på gång i lokalföreningarna framförallt i Skåne som har regelbunden verksamhet, men också när det är något på gång för medlemmar i Stockholm med omnejd.

Att skicka ut ett stort antal e-brev tar numera alltid rätt lång tid – spamfilter hos leverantörerna bromsar farten och vid minsta fel på en adress är det bara att börja om sändningen ...

Bli medlem i Seriefrämjandet!
Vill du veta mer?

KLICKA HÄR!

Isegrim i denna tråd, med en del inlägg från 2008, kan du läsa om bokutgivningen Svensk Seriehistoria etc.

Bli medlem i Seriefrämjandet!
Vill du veta mer?

KLICKA HÄR!

Agneta Hallin skrev:

Isegrim i denna tråd, med en del inlägg från 2008, kan du läsa om bokutgivningen Svensk Seriehistoria etc.

Tackar

/ Jonas

Jag tycker också det borde finnas lite mer förvarning på bokutgivningen, men jag förstår också varför man inte gör det. Det blir ofrånkomligen frustration från medlemmarna om projektet drar ut på tiden eller havererar totalt. Ebbes bok har jag själv väntat på sedan det första utdraget publicerades i Seriekatalogen för över 10 år sedan, och ja, väntan blir inte lättare nu när man vet att den i alla fall har en utgivare.

En rolig grej för en ny webbplats där bloggar får en större plats kan kanske just vara fortlöpande rapporter om olika saker i föreningen, t.ex. status för B&B, nyinkommet till Seriearkivet etc. Men det blir så klart upp till varje ansvarig om de ids. Men det vore lite intressant, tycker jag.