Tråd: Höstens program för SeF Stockholm?

SeF Stockholm kör nu igång med höstens program.

Den 8/9 ses vi på Black & Brown Inn på Hornsgatan 50B (vid Mariatorget) där bord i rummet längst in är bokat kl 17:30.

Temat den här gången blir serier på utländska språk. Har du hittat någon serie på en resa utomlands eller har du serier på främmande språk så ta gärna med dem och berätta lite om dem. Om du inte har någon serie att ta med eller vill ta med och berätta om något som inte har med temat att göra så går det naturligtvis lika bra. Ni som inte varit med förut är extra välkomna. Det här är ett utmärkt tillfälle att lära känna andra seriefrämjare i Stockholmstrakten.

Därefter är detta det preliminära programmet. Datumen kan komma att ändras. Mer info kommer senare.

Sö 11/10 SerieCafé
On 11/11 SeriePub
Sö 6/12 SerieCafé

Sv: Höstens program för SeF Stockholm?

Okej, jag är ju egentligen inte med i SeF, men jag ska plugga utländska språk nu i höst är tanken (spanska och franska) så jag kan ju försöka ta mig dit ändå för att få tips och ge andligt föreningsstöd, kanske...

(Engelska och skandinaviska är visserligen utländska språk, men åtminstone engelska är ju relativt vanligt ändå, så förhoppningsvis kan det bli litet mer udda saker den här gången. Synd att marknaden för översättningar verkar i princip ha totalhavererat.)

Ethno-postmodernism in an Albert Speer pattern dominates.

En liten påminnelse så här i sista stund om någon skulle ha glömt det. Idag har vi alltså vår första SeriePub för hösten. Välkomna!

Jag kan tyvärr inte komma den här gången, mnen det går säkert bra ändå.

Jag kommer. Hittade litet olika saker i samlingen som kan vara kul att visa upp, både på läs- och oläsbara utländska språk.

Jag gick tidigt, men det kändes ganska lyckat.

Var någon som skulle haft med sig en nordkoreansk serie, vilket tyvärr inte blev av.

Det var en trevlig kväll. Vi var åtta personer, däribland en nykomling i sammanhanget (fast han hade varit med i Sef många år). Och lokalen var utmärkt, avskild och ostörd.

Ola Hammarlund
http://www.olahammarlund.se/
"Homo sum: humani nil a me alienum puto."
Terentius

Nu är det återigen dags för SerieCafé med Seriefrämjandet Stockholm. Nu på söndag den 11 oktober träffas vi kl 14:00 på Café Panorama i Kulturhuset.

Temat för dagen är jubileer. Det finns många serier som jubilerar på något sätt under 2009, tex Kalle Anka och Tintin. Om du har någon serie som jubilerar, eller någon annan serie du vill berätta om, tag gärna med den. Om inte är du givetvis lika välkommen!

Välkomna!

Nytt rekord, 9 personer närvarande (plus en baby i Bamsebody)!

Undertecknads? Det ska böjas i tid, det som twisted ska bli, eller hur det nu var...

Nu är det återigen dags för SeriePub med Seriefrämjandet Stockholm. Onsdagen den 11 november träffas vi på Black & Brown Inn på Hornsgatan 50B (vid Mariatorget). Vi kommer att vara i rummet längst in från kl 17:30.

Med anledning av den kommande utställningen på Stockholms Stadsbibliotek så blir den här SeriePubens tema Stockholmsserier. Om du har någon serie du vill berätta om, oavsett om den följer temat eller inte så tag gärna med den. Om inte är du givetvis lika välkommen!

Det var en mycket trevlig SeriePub. Vi var totalt nio personer där som pratade om allt från Stockholmsserier till serier som blivit film.

Det var en mycket trevlig kväll! Med trevligt snack kring allt möjligt seriereltarerat: Stockholmsserier, Fantomen, film och serier... Dessutom välbesökt. Tack för det!

Ola Hammarlund
http://www.olahammarlund.se/
"Homo sum: humani nil a me alienum puto."
Terentius

Nu är det dags för årets sista SerieCafé med Seriefrämjandet Stockholm. Nu på söndag den 6 december träffas vi kl 14:00 på Bagdad Café som är Medelhavsmuseets café och restaurang. Medelhavsmuseet ligger på Fredsgatan 2 i centrala Stockholm, vid Gustav Adolfs Torg.

Vi närmar oss tiden för julalbum och serietidningarnas tjockare julnummer och därför blir temat den här gången naturligtvis julserier. Ta gärna med en serie och berätta lite om den eller kom för att bara prata om serier i allmänhet.

Välkomna!