Tråd: Tuschning

Det går tydligen mycket fortare med enbart pensel.

http://www.comicspace.com/amikael/uploaded/25388/1245052574_vz176H39FO.jpg?1245052574

Sv: Tuschning

Kommenterade just den här sidan på Serieforum.

Ethno-postmodernism in an Albert Speer pattern dominates.

Länk?

Mina åsikter här speglar Svenska Kyrkans åsikter som jag är medlem i sedan födsel.

SerieForum är ändå fullt av tekniskt strul, nuförtiden, så en länk känns litet meningslös.

Jag upprepar mig istället:

Man kanske ska teckna ögonen och såna detaljer med penna, iofs. Det blir litet grovt.

Och jag har någon känsla över att armarna och perspektiven med dem är litet skumma. Inte helt säker på vad det är, men det känns som armarna är för korta.

Annars är det rätt snyggt.

Ethno-postmodernism in an Albert Speer pattern dominates.

Angående armarna så tycker även jag att de ser lite korta ut. Det är möjligt att det stämmer
med perspektivet och att man är van (från hjälteserier) att det som är närmare också ska vara större.

/ Jonas

Det finns två sorters vansinne, det ena och det andra... ... yikes big_smile

De armar som känns korta är väl främst en i vardera breda rutan, och de går ju "mot" respektive "från" läsaren, vilket förklarar att deras projicering på papperet blir ganska kort.  Men det ser ändå lite skumt ut ...

Men i övrigt var det ju snyggt.  Är det longshot som tushat?  Finns det en penntushad bild man kan jämföra med också, eftersom den jämförelsen verkar göras i texten?

Jag tycker armarna ser bra ut. Perspektivet förkortar dem och då är det så det ser ut. Att det som är närmare inte ser nämvärt större ut kan bero på att "kameran" befinner sig långt borta. Då blir skillnaden mellan nära och avlägset liten.

Thomas Fels

Jag var ovan efter att inte ha tecknat ett streck sedan -85. Ingen ursäkt, bara en förklaring :-)

Det är bra att få sånt påpekat för sig, så att man övar upp 'ögat för det' igen.