Tråd: Serietecknare sökes till Love&Peace2009

http://peaceandlove.se/festival/anslags … etecknare/

http://serieforum.se/topic.asp?TOPIC_ID=3892

P&L letar serietecknare
090525
Till programbladet 2009 som kommer att delas ut till över 25 000 personer, behöver vi nu ett antal serietecknare med humor som kan förmedla Peace & Loves och årets budskap ”passion” i bild.

Om du känner att det här är en uppgift passar dig skicka ett mejl till [email protected] och bifoga ditt utkast, märk ansökan ”serietecknare”.
Vi behöver ditt förslag i färdigarbetad form senast den 28/5-09, så det är snabba puckar som gäller!

Som tack får du ett Peace & Love paket och möjligheten att nå ut till över 25 000 läsare.

/ Jonas

Det finns två sorters vansinne, det ena och det andra... ... yikes big_smile

Sv: Serietecknare sökes till Love&Peace2009

Jo, jag såg också det där.

Det positiva är ju att man får möjlighet att nå läsare.
Det negativa är att man inte verkar få direkt lön*, och därmed bidrar till en syn på att tecknare inte ska få betalt.

*Jag vet inte vad ett "Peace & Love-paket" är, men det kan inte kosta föreningen mycket pengar. Som jag har tolkat annonsen verkar det anses vara ett pris att bli publicerad i sig, inte att man ska få någon lön för sin arbetsinsats.

F.ö. verkar det inte stå någonting om rättigheterna till verket, men jag antar att man inte kan anses överlåta rättigheterna, om det inte explicit uttrycks. Jag vet inte hur regelverket är här. (Å andra sidan kan väl föreningen rimligen använda verket i marknadsföring hur de vill, ändå. Det har de rimligen kollat upp i förväg.)

Ethno-postmodernism in an Albert Speer pattern dominates.

Gissningsvis är P&L-paketet en tshirt och tuggummi till ett värde av 40:-

Men utan överlåtningsavtal, kan de inte använda bilderna på annat sätt än de frågat om från början.

/ Jonas

Det finns två sorters vansinne, det ena och det andra... ... yikes big_smile

Vilken slump! Själv letar jag precis efter folk som kan skicka mig pengar. Jag hade tänkt mig det så här: Ett antal människor och företag skickar mig pengar. Jag kommer bedöma bidragen efter hur väl de följer årets tema, som är "extrem godtrogenhet". De jag väljer ut får ett s.k. "Martin-paket", och så visar jag pengarna jag fått in för alla mina hemsideläsare, vilket i framtiden kan leda till fler liknande uppdrag för de personer och företag som medverkat.

Det är snabba puckar som gäller!

hahahaha! klocka.

Is this your homework, Larry?