Tråd: Inför årsmötet 30/5

Jag ser att valberedningen föreslagit att Thomas Eliasson ska sitta kvar i SeF:s styrelse.

Jag rekommenderar alla medlemmar att söka på ordet "journalist" och författare "Thomas E" här i forumet och själv bilda er en uppfattning om ni kan ha förtroende för honom efter att ha läst det han har skrivit.

Själv har jag svårt att förstå att valberedningen kan föreslå honom trots dessa skriverier.

Därför rekommenderar jag alla medlemmar som håller med mig och inte kan medverka vid årsmötet på lördag att skicka in poströstningsblanketten och rösta nej till Thomas Eliasson som styrelseledamot.
Obs! att blanketten ska skickas till Agneta Hallin, Magistratsv. 5 E, 226 43 Lund och
ha nått henne senast på torsdag.

Det är bara att hoppas att flytten av ort för årsmötet inte påverkar resultatet.

Och du, Thomas, jag kan direkt tala om att jag själv är frilansjournalist, så slipper
du undra. Det framgår på annan plats i forumet. Dock har jag hittills inte skrivit
om serier.

Sv: Inför årsmötet 30/5

Ulfb skrev:

Jag ser att valberedningen föreslagit att Thomas Eliasson ska sitta kvar i SeF:s styrelse.

Jag rekommenderar alla medlemmar att söka på ordet "journalist" och författare "Thomas E" här i forumet och själv bilda er en uppfattning om ni kan ha förtroende för honom efter att ha läst det han har skrivit.

Själv har jag svårt att förstå att valberedningen kan föreslå honom trots dessa skriverier.

Därför rekommenderar jag alla medlemmar som håller med mig och inte kan medverka vid årsmötet på lördag att skicka in poströstningsblanketten och rösta nej till Thomas Eliasson som styrelseledamot.
Obs! att blanketten ska skickas till Agneta Hallin, Magistratsv. 5 E, 226 43 Lund och
ha nått henne senast på torsdag.

Det är bara att hoppas att flytten av ort för årsmötet inte påverkar resultatet.

Och du, Thomas, jag kan direkt tala om att jag själv är frilansjournalist, så slipper
du undra. Det framgår på annan plats i forumet. Dock har jag hittills inte skrivit
om serier.

En förutsättning för att kunna skicka in poströstningsblankett är att man får en sån sej tillskickad. Det har jag inte fått.

'And what is the use of a book,' thought Alice, 'without pictures or conversations?'
Lewis Carroll

Magnus K skrev:

En förutsättning för att kunna skicka in poströstningsblankett är att man får en sån sej tillskickad. Det har jag inte fått.

Jag fick min i början på veckan och tyckte att det var sent. Du får kontakta Agneta Hallin så att du får en.

--------------------------------
        Gamle Gråskägg
        Hemsida -> http://www.forsmarx.se
        Blogg     -> http://forsmark-stralandetider.blogspot.com

Kan verksamhetsberättelsen eller åtminstone poströstningsblanketten mailas ut som PDF för egen utskrift?

Jag tycker inte om att prata om tvångstankar men jag kan inte låta bli
http://www.idiotmusik.com

Andreas skrev:

Kan verksamhetsberättelsen eller åtminstone poströstningsblanketten mailas ut som PDF för egen utskrift?

Enligt stadgarna (? rätta mig om jag har fel) måste man skicka in orginalet, inte utskrift eller kopia.

/ Jonas

Det finns två sorters vansinne, det ena och det andra... ... yikes big_smile

Det stämmer att det är originalet som ska användas.
Jag har precis kontaktat Magnus per e-brev om att han
tydligen inte fått verksamhetsberättelsen. Den måtte
ha försvunnit i postgången. Vi får skicka ny.

Bli medlem i Seriefrämjandet!
Vill du veta mer?

KLICKA HÄR!

Isegrim skrev:

Enligt stadgarna (? rätta mig om jag har fel) måste man skicka in orginalet, inte utskrift eller kopia.

När SeF bygger om webbplatsen får det gärna bli lite lättare att hitta stadgarna!

/Olof

Till det skett så rekommenderar jag användandet av sökfunktionen. Den ger i alla fall napp då och då.
Men det är inte helt lätt att söka eftersom man inte vet vad som finns. Det finns ingen översiktlig webbkarta.

Vill du veta mer?

KLICKA HÄR!

aakeforsmark skrev:

Jag fick min i början på veckan och tyckte att det var sent.

Jag fick min i onsdags och det lär betyda att den skickades i tid enligt stadgarna.

Skulle tro att valberedningen tar emot poströster ända fram till fredag.

Poströster som inkommer på fredagen räknas också, men sikta på senast torsdag för att vara säker på att de når fram.
(Att Magnus inte hade fått någon verksamhetsberättelse hänger troligen samman med att han flyttat och inte skickat oss någon adressändring.)

Vill du veta mer?

KLICKA HÄR!

Hej Ulf!
Du har nog missuppfattat mitt inlägg här i forumet. Det är ju dessutom bortstädat, lagt i papperskorgen vad jag minns.

Visste du att jag varit medlem i stacken, precis som du? Jag var med 1982-85 när jag pluggade på NADA, på dåvarande Matematikerlinjen som blev Datalogilinjen. Jag har kvar alla mina Stackpointer, bl.a. gjorde vi en dator med en Texas 16000(?).

Bland mina lärare fanns Yngve Sundblad, Peter Pohl, Gerd Eriksson m.fl. Numerisk Analys, "Runge Kutta-metoden", det var härliga tider. Hälsa gärna till dem om de finns kvar efter så här lång tid.

Hälsningar
Thomas E

Senaste redigerad av Thomas E (2009-05-24 19:45:33)

Thomas E skrev:

Hej Ulf!
Du har nog missuppfattat mitt inlägg här i forumet. Det är ju dessutom bortstädat, lagt i papperskorgen vad jag minns.

Visste du att jag varit medlem i stacken, precis som du? Jag var med 1982-85 när jag pluggade på NADA, på dåvarande Matematikerlinjen som blev Datalogilinjen. Jag har kvar alla mina Stackpointer, bl.a. gjorde vi en dator med en Texas 16000(?).

Bland mina lärare fanns Yngve Sundblad, Peter Pohl, Gerd Eriksson m.fl. Numerisk Analys, "Runge Kutta-metoden", det var härliga tider. Hälsa gärna till dem om de finns kvar efter så här lång tid.

Hälsningar
Thomas E

http://forumet.serieframjandet.se/viewt … 260#p44260

Jag glömde skriva att SeF ekonomiskt gick bättre än någonsin förra året. Omsättningen blev 2 mkr och vinsten 50.000 kr, troligen den största någonsin. Den som tycker att en välskött ekonomi under ett helt år för SeF är viktigare än ett enstaka skrivet inlägg skrivet i affektion kan väl sätta ett kryss efter mitt namn på valsedeln.

Senaste redigerad av Thomas E (2009-05-24 20:14:18)

Vad har en icke medlem för intressen av vilka som sitter i SeF:s styrelse?

Thomas E skrev:

Den som tycker att en välskött ekonomi under ett helt år för SeF är viktigare än ett enstaka skrivet inlägg skrivet i affektion kan väl sätta ett kryss efter mitt namn på valsedeln.

Ett inlägg?
http://forumet.serieframjandet.se/viewtopic.php?id=3262

Som sagt?

Hakanand skrev:

Vad har en icke medlem för intressen av vilka som sitter i SeF:s styrelse?

Jag har varit med i SeF en massa år och skulle gärna gå med igen om bara styrelsen inte var kass. Därför bryr jag mig om vilka som sitter i styrelsen.

Jag vill därför framhäva att så alltså inte är fallet, och att det enbart är olyckliga omständigheter som kommit att ge detta intryck.

Johan Blixt skrev:

Därför bryr jag mig om vilka som sitter i styrelsen.

Men... så går det ju inte till i föreningar. Medlemmar har rösträtt. Vill man påverka måste man vara medlem.

Hakanand skrev:
Johan Blixt skrev:

Därför bryr jag mig om vilka som sitter i styrelsen.

Men... så går det ju inte till i föreningar. Medlemmar har rösträtt. Vill man påverka måste man vara medlem.

Ja, visst är livet orättvist?
Men, använder de befintliga medlemmarna sitt sunda förnuft och städar i ledningen är jag övertygad om att föreningen snart kan räkna in många nya medlemmar. Bl a mig.
Idag bara vägrar jag betala pengar till någon jag inte tror/litar på.

Hakanand skrev:

Vill man påverka måste man vara medlem.

Jag har inte sagt att jag är intresserad av att påverka. Jag vill bara ha koll på vilka som är med och den dag de är någotsånär kompetenta så går jag med igen.

Jag vill därför framhäva att så alltså inte är fallet, och att det enbart är olyckliga omständigheter som kommit att ge detta intryck.

Christian Rasmussen skrev:

Orättvist? Det handlar väl snarare om vad man har för trovärdighet om man driver kampanjer mot enskilda ledamöter baserade på öppen avsky för vederbörande. Det är ju bara att läsa dina egna gamla inlägg i de trådar du länkade till.

Hakanand skrev:

Orättvist? Det handlar väl snarare om vad man har för trovärdighet om man driver kampanjer mot enskilda ledamöter baserade på öppen avsky för vederbörande. Det är ju bara att läsa dina egna gamla inlägg i de trådar du länkade till.

Trovärdigheten låter jag era medlemmar avgöra.
Jag är dock inte så feg att jag i efterhand raderar mina inlägg utan vågar stå för det jag skriver.
Nog från mig.

Nog från mig.

Du är tyvärr det bästa argumentet för att låta ett framtida forums föreningsdelar bara vara öppet för medlemmar.

Hakanand skrev:

Nog från mig.

Du är tyvärr det bästa argumentet för att låta ett framtida forums föreningsdelar bara vara öppet för medlemmar.

Har svårt att se varför det skulle vara ett argument för slutet forum/forumsdelar, icke medlemmar skulle kunna föra fram kritik ändå på annnat håll. Det enda sätt som jag kan se är väl att lyfta fram allt positivt som sker. Men det är i och för sig på gång med arbetet med en mer transparent och öppnare policy. Det är lätt att vara/bli kritiskt när det mesta man hör och ser är negativt.

Vidare. Kritik och ifrågasättande är inte i sig något negativt, snarare något bra. Det är när kritiken inte bemöts alternativt
"sablas ner" som det blir något negativt. Särskilt när inget annat som kan upplevas som positivt lyft fram heller.

/ Jonas

Det finns två sorters vansinne, det ena och det andra... ... yikes big_smile

Isegrim skrev:

Det enda sätt som jag kan se är väl att lyfta fram allt positivt som sker.

Hur gör man om en diskussionstråd som uppenbarligen hålls igång av person(er) som hyser personlig agg till någon till något positivt?

Isegrim skrev:

Vidare. Kritik och ifrågasättande är inte i sig något negativt, snarare något bra. Det är när kritiken inte bemöts alternativt
"sablas ner" som det blir något negativt.

Välbefogad kritik, ja. Men när det övergår i ren personförföljelse så är det banne mig inte "kritik" eller "något bra". Hur menar du att detta ska "bemötas" egentligen utan att det "sablas ner"?
Att detta får fortgå på det forum du refererar till är inte något som helst argument för att det ska få göra det här också, snarare tvärtom.