Tråd: SerieCafé med SeF Stockholm

Seriefrämjandet Stockholms program drar igång med SerieCafé under våren.

Det första tillfället blir söndagen den 17/5, givetvis med tema Norge dagen till ära.
Det andra blir söndagen den 28/6.

Båda gångerna träffas vi kl 14:00 på Café Panorama i Kulturhuset. Om du har någon serie du vill berätta om, tag gärna med den. Om inte är du givetvis lika välkommen!

Välkomna!

Sv: SerieCafé med SeF Stockholm

Det låter som ett utmärkt initiativ!  Tyvärr lyckas både första och andra tillfället inträffa när jag inte har möjlighet att delta, men jag hoppas på tredje gången gilt!

Det låter väl utmärkt.

Något som dock slår mig: var höll SeF Stockholm hus när en av Frankrikes främsta serietecknare, Stanislas, var på besök på Serieteket i onsdags? Den berömda frånvaron lyste flagrant.

Generation Tintin  http://www.generationtintin.se
Tintin - en hjälte med hjärta och hjärna  http://www.asterion.se/tintin

Björn Wahlberg skrev:

Det låter väl utmärkt.

Något som dock slår mig: var höll SeF Stockholm hus när en av Frankrikes främsta serietecknare, Stanislas, var på besök på Serieteket i onsdags? Den berömda frånvaron lyste flagrant.

Tja, Ola och Ola var där, iallafall.

Ethno-postmodernism in an Albert Speer pattern dominates.

Rasmus Kaj skrev:

Det låter som ett utmärkt initiativ!  Tyvärr lyckas både första och andra tillfället inträffa när jag inte har möjlighet att delta, men jag hoppas på tredje gången gilt!

Tråkigt att du inte har möjlighet att vara med de här gångerna men det kommer fler chanser framöver. Jag hoppas att du kan vara med då.

Björn Wahlberg skrev:

Själv var jag tvungen att jobba då och hade ingen möjlighet att vara där.

Björn Wahlberg skrev:

Nu delar vi ju redan en del medlemmar med Generation Tintin, så det var säkert några SeF:are där ändå. Men det är riktigt att vi som lokalförening inte hade några officiella aktiviteter inplanerade kring Stanislas besök. Varför jag inte var där och representerade som ordförande hänger rent krasst ihop med att jag i dagsläget inte har råd att åka in på annat än SeF Stockholms egna aktiviteter. Men om vi bara vore fler i den aktiva kärnan i SeF Stockholm skulle kanske inte ev. frånvaro märkas lika mycket. So come, said the spider to the fly.  ;-)

Om det är någon som vill skriva en liten rapport och dela med sig av bilder från Stanislas besök får ni gärna skicka dem till bildobubbla at gmail.com så ska jag lägga ut dem på SeF:s nyhetssida!

David Haglund skrev:

Om det är någon som vill skriva en liten rapport och dela med sig av bilder från Stanislas besök får ni gärna skicka dem till bildobubbla at gmail.com så ska jag lägga ut dem på SeF:s nyhetssida!

Det känns som det enklaste är bara att länka till Björns egen stänkare:

http://www.generationtintin.se/evenemangstanislas.html

Edit: Blänkare, menar jag.

Senaste redigerad av Wakuran (2009-05-28 23:41:10)

Ethno-postmodernism in an Albert Speer pattern dominates.

Ni har väl inte glömt att det är SerieCafé med SeF Stockholm nu på söndag den 28/6.
Vi träffas vi kl 14:00 på Café Panorama i Kulturhuset.
Välkomna!

Ah, 28 juni, inte maj!  Då kanske jag har möjlighet att närvara!

Tack alla som kom på kafé! Kan det vara nytt rekord? 8 personer och ett spädbarn i bamsekläder! Det kändes som om tiden inte riktigt räckte till, så vi hoppas kunna få lika god tillströmning till höstens möten.