Tråd: Gaston
Visst saknar man honom?

Forum för tecknade serier. För att kunna posta måste du registrera dig. Seriefrämjandets hemsida finns här, och seriewikin här.
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Visst saknar man honom?

Gaston läste jag när jag var litten. Jag älskade honom. Jag har nog några böcker kvar.
Jag älskade hur han både var en skön slapstickfigur och ett inernskämt för varje tidning som publicerade honom. (Redaktörerna i Gaston har samma namn som redaktörerna i tidningarna, t.ex.)
"Jag måste ta de här lugnande pillren som den där tecknaren Franquin glömde kvar här en dag"... ![]()
- Bravo Les Brothers
----
F.ö. tycker jag Mossberg är mer lyckad än Gaston själv på bilden. Han känns litet hoptryckt eller något... Annars är bilden skön...
Jo Gaston var en suverän serie, Jag undrar om samma regler gäller honom som gällde Tintin! I fallet Tintin stipulerade Herge tydligt och klart att ingen fick ta över serien efter hans död jag undrar om Franquin gjorde lika dant när det gäller Gaston. Det vore annars konstigt att ingen annan serieskapare tagit över efter den store Franquin
Jo Gaston var en suverän serie, Jag undrar om samma regler gäller honom som gällde Tintin! I fallet Tintin stipulerade Herge tydligt och klart att ingen fick ta över serien efter hans död jag undrar om Franquin gjorde lika dant när det gäller Gaston. Det vore annars konstigt att ingen annan serieskapare tagit över efter den store Franquin
Jo, det skulle jag tro. Franquin tog ju över Gaston och Marsupilami till sitt eget bolag Marsu Productions efter att ha slutat för bolaget Dupuis, Spirou och Nicke ägdes redan av förlaget Dupuis och var inga figurer Franquin skapat själv. Han tillät tydlgen att andra fick fortsätta Marsupilami, däremot.
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara