1 Senaste redigerad av mohsart (2012-10-07 10:01:48)

Tråd: Webbdesign

Jag har använt JAlbum tidigare, för att lägga upp bilder på webben, men jag lyckades aldrig tweaka till den så att jag blev nöjd.
Så jag tog tag i en gammal tanke om att lära mig PHP och började bygga en egen produkt. Tanken är att allt ska få konsistent utseende etc om man bara namnger foldrar och filer på "rätt" sätt.

Min fundering just nu är hur jag ska göra med foldrar; f.n. visas en slumpad bild ur foldern som thumbnail, men det framgår inte att det inte är en bild utan en folder.
Det finns ju närmast oändligt med möjligheter att göra det tydligt, men frågan är vad som är snyggast...

Här är en URL till hur det ser ut just nu, sista thumbnailen är en folder och resten är bilder http://moh.gospelare.se/art/

Som synes är min tanke att designen ska vara väldigt sober och ren.

Nån som kan design/har åsikter?

/Mats

2 Senaste redigerad av Sir-L (2009-03-18 20:01:32)

Sv: Webbdesign

Klassisk "mapp" i någon form är ju kanske inte nyskapande men funktionsdugligt.

På min "Portfolio-sida" använder jag mig av diabilder och "contact print" för att få det lite "roligare".

[Edit]
Med tanke på att det är en "artsida" kanske du kan ha små skissblock som  foldrar?

Jag är lat, så jag vill ha en generell design som även funkar med foton och andra bilder.
Klassisk mapp är som du säger funktionsduglig men kanske lite tråkig. (Ja jag strävar efter det minimalistiska, rena, klara, men vill ändå sätta lite piff på det hela)

/Mats

Välj en "polarid"-form då...

Då får du plats med text.

/ Jonas

Det finns två sorters vansinne, det ena och det andra... ... yikes big_smile

Plats med text?
Ett sätt är att lägga text under, men är det snyggast?
Plats för text ser jag inte som ett problem, men jag kanske missförstår?

/Mats

mohsart skrev:

Plats med text?
Ett sätt är att lägga text under, men är det snyggast?
Plats för text ser jag inte som ett problem, men jag kanske missförstår?

/Mats

En font som ser ut som att du slarvigt gjort en anteckning på Polaridbilden...

/ Jonas

Det finns två sorters vansinne, det ena och det andra... ... yikes big_smile