Sv: Vart tog inlägget från KOMIKA vägen

Att man ska ange en upphovsman bakom ett konto även om det är ett reklamkonto är vi väl överens om?

Ethno-postmodernism in an Albert Speer pattern dominates.

Den här diskussionen har blivit rätt rörig, annars, så jag vill nog ha ett förtydligande från Isegrim om precis vad det är han undrar över...

103 Senaste redigerad av aakeforsmark (2009-03-06 14:43:30)

Isegrim skrev:
aakeforsmark skrev:

Nej. Jag förstår fortfarande inte. Det här är en unik händelse och det finns liksom ingen mening med att försöka plocka ut någon princip ur den för den kommer förhoppningsvis aldrig att inträffa igen.

Att någon vill registrera ett reklamkonto?

Att en person som styrelsen avstängt försöker registrera ett nytt konto. Det är så detta har uppfattats och hanterats av Admin. Vi får väl hoppas att det normala är att någon som försöker registrera ett reklamkonto inte just precis har blivit avstängd.

Edit: Äsch, nu var jag luddig. Det som är unikt är alltså att den person som försöker regga ett antal nya reklamkonton just precis blivit avstängd. Att personer som just blivit avstängda försöker regga nya konton är dessvärre inget unikt utan snarare ganska vanligt.

--------------------------------
        Gamle Gråskägg
        Hemsida -> http://www.forsmarx.se
        Blogg     -> http://forsmark-stralandetider.blogspot.com

Hakanand skrev:
Isegrim skrev:

Så därför kan de heller inte tagit något "godtyckligt beslut".

"godtyckligt" betyder slumpvis, i det här fallet skulle alltså beslutet vara fattat utan att vara underbyggt.

Ja så lyder betydelsen. Vad jag syftade på var att >>det inte tagits något beslut<<, så det kan då inte vara slumpvis.
All annan betydelse  eller tolkning av den raden i mitt inlägg, är din egen skapelse.

Men har det tagits ett beslut, kan det givetvis vara slumpvis/godtyckligt. Men då jag inte vet hur det beslutet lyder så...

/ Jonas

Det finns två sorters vansinne, det ena och det andra... ... yikes big_smile

Wakuran skrev:

Den här diskussionen har blivit rätt rörig, annars, så jag vill nog ha ett förtydligande från Isegrim om precis vad det är han undrar över...

Ja minst sagt rörig.

Tråden har utvecklats/muteratsOT:erat. Den skulle kunna vara tre trådar. (1+2), (3), (4).

1) Först frågade jag om det var så att det var ett visst inlägg som raderats.

Vilket jag fick svar på.

2) sedan frågade jag i den här tråden varför

Vilket jag fick svar på. Ifrågasatt och formulerat en fråga runt.

3) sedan har jag frågat om det ska vara så att person och företag ska vara densamme.

Det har jag inte helt och fullt fått svar på, annat än att i det här fallet så ska det vara så (syftar på Mikke här)

4) resten av tråden har jag försökt att lyfta det från att handla om Mikke till att handla om man får ha
konton frikopplat rån person, men kopplat till företag.

Som det verkar så är det nästan besvarat.

Att man ska koppla även dem till en person/ansvarig utgivare/ansvarig för det kontot.
Men det är inte besvarat om man får ha/bör tillåta dubbelkonton.

/ Jonas

aakeforsmark skrev:
Isegrim skrev:
aakeforsmark skrev:

Nej. Jag förstår fortfarande inte. Det här är en unik händelse och det finns liksom ingen mening med att försöka plocka ut någon princip ur den för den kommer förhoppningsvis aldrig att inträffa igen.

Att någon vill registrera ett reklamkonto?

Att en person som styrelsen avstängt försöker registrera ett nytt konto. Det är så detta har uppfattats och hanterats av Admin. Vi får väl hoppas att det normala är att någon som försöker registrera ett reklamkonto inte just precis har blivit avstängd.

Edit: Äsch, nu var jag luddig. Det som är unikt är alltså att den person som försöker regga ett antal nya reklamkonton just precis blivit avstängd. Att personer som just blivit avstängda försöker regga nya konton är dessvärre inget unikt utan snarare ganska vanligt.

Nä det är nog allt annat än unikt att en som förlorat rätten till ett forum, registrerar sig igen.

Men om någon annan skötte ett KOMIKA-förlags-konto så skulle det vara okej?
(som tagits upp tidigare i tråden)

/ Jonas

Jag tror nog det kommer bli så att man får ha dubbelkonton ifall man representerar en förening eller liknande, men vi behöver väl formulera en regel för det.