51 Senaste redigerad av Dennis Persson (2009-03-04 10:02:40)

Sv: Vart tog inlägget från KOMIKA vägen

Som en tyst iakttagare har jag uppmärksammat hej mannen!:s tidigare inlägg. Stilla nu min nyfikenhet – är det på grund av misstanke om att den nyligen avstängda forummedlemmen och hej mannen! är samma person som föregående inlägg raderats?

Hahaha, det här är är en tragisk utveckling. Ni gör bara bort er, ni som klyver hår och raderar och rider på paragrafer och är arga. Alla har gjort bort sig. Det är så himla löjligt det här att man nästan inte kan förstå. Jag antar att andra sporadiska läsare och skrivare här på forumet liksom jag ser med trött och oförstående blick på den här jättekonstiga utvecklingen. Det är så fruktansvärt barnsligt.

Ju mindre sandlåda, desto argare barn.

Insekt-polisen
Som vanligt är det inte killen på bilden som skrivit inlägget.

Dennis Persson skrev:

Som en tyst iakttagare har jag uppmärksammat hej mannen!:s tidigare inlägg. Stilla nu min nyfikenhet – är det på grund av misstanke om att den nyligen avstängda forummedlemmen och hej mannen! är samma person som föregående inlägg raderats?

Gissningsvis.

Ethno-postmodernism in an Albert Speer pattern dominates.

Malin skrev:

Hahaha, det här är är en tragisk utveckling. Ni gör bara bort er, ni som klyver hår och raderar och rider på paragrafer och är arga. Alla har gjort bort sig. Det är så himla löjligt det här att man nästan inte kan förstå. Jag antar att andra sporadiska läsare och skrivare här på forumet liksom jag ser med trött och oförstående blick på den här jättekonstiga utvecklingen. Det är så fruktansvärt barnsligt.

Vi kanske skulle enhörnifiera forumet?

Sånt här är naturligtvis aldrig roligt. Själv är jag av den åsikten att tydligare regler och mer förutsägbar hantering av regelbrott skulle ha förhindrat, eller åtminstone mildrat, hela den här historien från början. Nu verkar någon besatt av tanken på att kunna kringå det lilla regelverk som finns. Försöken att hantera detta framstå naturligtvis som mindre lustiga men det är gissningsvis avsikten med hela manövern.

--------------------------------
        Gamle Gråskägg
        Hemsida -> http://www.forsmarx.se
        Blogg     -> http://forsmark-stralandetider.blogspot.com

Sebastian skrev:

Även om jag annars i hela den här olustiga historien varit av annan åsikt än Håkan, håller jag med honom i det här fallet.

Dito. Avstängningen är jag extremt skeptisk mot. Men att man även stänger av en användare som är den avstängde användarens företag ser jag inte som så märkligt i sammanhanget.

/ola

Hakanand skrev:

I första inlägget:

Isegrim skrev:

blev det raderat?

och långt senare:

Isegrim skrev:

Det jag rimligtvis skulle kunna få ut av min fråga är ett svar på varför det raderats och jag det framkom säkert redan i trådstarten att det var detta jag efterfrågat.

Det här är (som synes) två helt olika frågor. Först frågar du om något blivit raderat, nu frågar du varför.

Ja... och

Först frågade jag om det var det inlägget.

Fick svar på det.

Sen Frågade jag mig varför.

Dvs tråden ändrade riktning. Vilket jag redan redogjort för. Ursäkta om jag inte startade en ny tråd för den nya frågan.

/ Jonas

Det finns två sorters vansinne, det ena och det andra... ... yikes big_smile

Hakanand skrev:
Isegrim skrev:

Varför skulle det vara lätt att räkna ut varför inlägget raderats.

Tja, hur många personer har stängts av från detta forum nyligen? Det kan inte har varit svårt att ana sig till motivet för raderingen.

Tja. Ingen av de som avstängs är Komika förlag.

/ Jonas

Isegrim skrev:

Ingen av de som avstängs är Komika förlag.

Jag förstår inte varifrån du fått uppfattningen att man inte postar här i egenskap av privatperson?

Hur ska en avstängning kunna fylla någon som helst funktion om man bara kan kalla sig något annat och få fortsätta posta?

Hakanand skrev:
Isegrim skrev:

Ingen av de som avstängs är Komika förlag.

Jag förstår inte varifrån du fått uppfattningen att man inte postar här i egenskap av privatperson?

Hur ska en avstängning kunna fylla någon som helst funktion om man bara kan kalla sig något annat och få fortsätta posta?

Det enda jag vänder mig emot är att i det här fallet Komika betraktas som "bara ett annat alias".

Komika borde betraktas som "egen person". (enligt mig)

Skulle däremot en person göra inlägg, när den är avstängd, med ett alias och verka i egen person - fine, radera eller lås.
Komika-inläggen är däremot inte inlägg i egen person, utan representerar utgivningen på ett förlag.

Dvs. Jag tycker man kan skilja på personen och förlaget.

Att reklaminlägen inte är ett sätt att kringgå avstängning. (inläggen är inte personliga och inga debattinlägg)

Det är också det enda jag hävdat tråden genom. Men som sagt, jag lämnar det till styrelsen att besluta.

/ Jonas

hej mannen! skrev:

Inlägget raderat pga att det skrevs av en avstängd person / Admin

Bra, så ska det se ut, så att alla kan se eländet. Här diskuteras som vanligt vad SeF sagt och inte sagt i minsta detalj. När problemet är att vi är konstant utsatta för attentat sedan i höstas.

Finns det NÅGON som känner till det SUPERHEMLIGA organisationsnumret till Komika förlag?

Eller oxå ligger någon annan bakom det hela som jobbar i egen sak...

Förvillarinlägg från användare "Kung Orne I"  /Admin

63 Senaste redigerad av aakeforsmark (2009-03-04 14:47:50)

Comica skrev:

Eller oxå ligger någon annan bakom det hela som jobbar i egen sak...

Man kan aldrig säkert veta vad folk har för agenda. Folk har så mycket hyss för sej.

--------------------------------
        Gamle Gråskägg
        Hemsida -> http://www.forsmarx.se
        Blogg     -> http://forsmark-stralandetider.blogspot.com

Thomas E skrev:

Här diskuteras som vanligt vad SeF sagt och inte sagt i minsta detalj. När problemet är att vi är konstant utsatta för attentat sedan i höstas.

Ja, visst vore livet mycket enklare om alla alltid höll med en utan att någonsin ifrågasätta något.

/ola

Ola Hellsten skrev:
Thomas E skrev:

Här diskuteras som vanligt vad SeF sagt och inte sagt i minsta detalj. När problemet är att vi är konstant utsatta för attentat sedan i höstas.

Ja, visst vore livet mycket enklare om alla alltid höll med en utan att någonsin ifrågasätta något.

/ola

Det jag förundras över är proportionerna mellan antalet inlägg om hur attentaten hanteras av SeF, ca 95%, och den verkliga frågan, attentaten och barnungen bakom dem. Högst 5% av diskussionen.

Vad är din åsikt om att SeFs forum konstant är utsatt för attentat sedan i höstas? Dagligen den sista veckan. Vi vet vem som gör dem. Vad tycker du vi ska göra?

Thomas E skrev:

Det jag förundras över är proportionerna mellan antalet inlägg om hur attentaten hanteras av SeF, ca 95%, och den verkliga frågan, attentaten och barnungen bakom dem. Högst 5% av diskussionen.

Attentaten är idiotiska, tråkiga och sabbar för alla. Därom är de flesta av oss säkert överens. Det är på grund av att alla inte är överens om resten som diskussionen har förskjutits.

/ola

OT/

Thomas E skrev:

Vad är din åsikt om att SeFs forum konstant är utsatt för attentat sedan i höstas? Dagligen den sista veckan. Vi vet vem som gör dem. Vad tycker du vi ska göra?

Tänker du angående intrånget på forumet, starta en egen tråd om det. Vad jag tycker. Som gjorts, dvs höj säkerheten. Sedan att man har rutiner för uppdatering och hantering av säkerheten, kanske en ansvarig för det. (kan förstå om det är svårt att finna frivilliga)

/OT

Ps. Min tråd var inte tänkt att diskutera Mikke. ds

Ps2. Fortsättningsvis tycker jag att utvecklingen i tråden är olycklig .ds

Ps3. Mitt ifrågasättande gällande trådens borttagande gäller fortfarande inte person utan princip (dvs är person och förlag alltid densamme).ds

/ Jonas

Bedriver man en verksamhet som enskild näringsidkare så finns det ingen rågång mellan den egna personen och näringen. Näringen är då ingen juridisk person som fallet är med aktiebolag, handelsbolag etc.

»Enskild näringsidkare

Företagsformen enskild näringsidkare kallas ibland enskild firma. Den innebär att en fysisk person (en människa) själv driver och står för sin rörelse. Ett företag som drivs på detta sätt är inte en juridisk person och näringsidkaren är personligt ansvarig för till exempel att avtalen hålls och skulderna betalas. Som egen företagare får du ditt eget personnummer som företagets identitetsbeteckning.«

Bli medlem i Seriefrämjandet!
Vill du veta mer?

KLICKA HÄR!

Tack för infon.

Ethno-postmodernism in an Albert Speer pattern dominates.

Jag tycker att det är löjligt att radera ett inlägg som bara är information.
Hade Mikke mailat det till mig tex och bett mig att publicera det så hade det fått stå kvar.

/Mats

71 Senaste redigerad av Hakanand (2009-03-04 23:16:05)

mohsart skrev:

Jag tycker det är rätt löjligt att gång på gång ifrågasätta ett fattat beslut.

Senast i morse hade vi ett inlägg som raderades (inte ett reklaminlägg), ja gissa vem som gjorde det?

Menar du på fullt allvar att SeF ska fortsätta upplåta plats på sitt forum åt en person inte visar den minsta respekt mot en beslutad avstängning? En person som gjort intrång och saboterat forumet. Jag förstår uppriktigt sagt inte hur en del av er resonerar?

Hakanand skrev:
mohsart skrev:

Jag tycker det är rätt löjligt att gång på gång ifrågasätta ett fattat beslut.

Senast i morse hade vi ett inlägg som raderades (inte ett reklaminlägg), ja gissa vem som gjorde det?

Menar du på fullt allvar att SeF ska fortsätta upplåta plats på sitt forum åt en person inte visar den minsta respekt mot en beslutad avstängning? En person som gjort intrång och saboterat forumet. Jag förstår uppriktigt sagt inte hur en del av er resonerar?

Syftar du på Comika-kontot och inlägg därifrån?

/ Jonas

Isegrim skrev:

Nej, det var ju "Kung Orne I" som gjorde det.

Hakanand skrev:
Isegrim skrev:

Nej, det var ju "Kung Orne I" som gjorde det.

Okej. Kollade bara så att det inte var det som du syftat till.

Vad var det för inlägg och vad innehöll det på ett ungefär. Intresserad just för att jag missat det.
Det här är förvisso OT, men det är ju fler saker i tråden som är det så...

/ Jonas

Isegrim skrev:

Vad var det för inlägg och vad innehöll det på ett ungefär. Intresserad just för att jag missat det.

Det innehöll de vanliga mucka-gräl-kommentarerna från vederbörande. Var inte orolig, du har inte missat något av substans.