Tråd: run3

Natten mellan 25 och 26 januari uppmärksammade en av forumets moderatorer att en ny användare "run3" hade administratörsrättigheter, för att i nästa ögonblick åter vara en vanlig användare. Run3:s inloggning hade förfalskats så att IP-adressen såg ut att tillhöra en annan användare på forumet. Användarkontot för run3 togs för säkerhets skull bort. Under dagen den 26 januari konstaterades ett sabotage mot forumets databas. IP-adresserna på samtliga inlägg gjorda från 2005 och framåt hade ersatts med ett och samma IP-nummer. Valet av IP-nummer för båda dessa sabotage tyder på att den som genomförde attacken hade kännedom om forumets deltagare och deras förhållande till Mikke Schirén. Till följd av dessa intrång tvingades styrelsen besluta om nedtagning av forumet. Seriewikin, som har samma databas som forumet, blev otillgänglig i samband med forumets nedtagning och togs därför ned temporärt.

Intressant läsning. Är det möjligt att få veta vem run3 lånade IP-adress av? Kanske inte av så stor vikt, men man blir lite nyfiken.

/ Jonas

Det finns två sorters vansinne, det ena och det andra... ... yikes big_smile

Sv: run3

Det jag reagerar på är att det förutsägs att "Run3:s inloggning hade förfalskats så att IP-adressen såg ut att tillhöra en annan" men avfärdar att det kan ha hänt Mikke? Personligen vet jag inte vad jag ska tro men tycker det verkar som en tunn soppa. Nä, nu ska jag hålla mig till att diskutera serier.

Sv: run3

Run3:s uppgivna inloggnings-IP var ett annat än Mikkes.

Förhoppningsvis är forumet iallafall säkrare nu.

Ethno-postmodernism in an Albert Speer pattern dominates.