Tråd: e-postlänkar på hemsidan...

för oss som inte har något e-postprogram igång på datorn vore det trevligt om mailadresserna på sefs hemsida var utskrivna och inte som nu att man måste klicka på personens namn. för mig som kör netscape på en gammal sölig dator utlöses en rätt outhärdlig process då, med  en massa fönster som poppar upp och har sig...
plus, om jag vill maila nån så måste jag föra muspekaren över dens namn och sen kolla längst ner på netscapefönstret och sen skriva in adressen i ett annat fönster...

det kanske bara jag som upplever sånt där som jobbigt, men det vore ballt om folks e-adresser stod brevid deras namns så det bara är att copypasta (blir sugen på mackaroner).

vad tycker ni andra om detta?

Mina åsikter här speglar Svenska Kyrkans åsikter som jag är medlem i sedan födsel.

Sv: e-postlänkar på hemsidan...

En poäng med att dölja e-postadresserna är väl för att skydda dem från såna däringa robotar som susar runt på Internet och snappar upp allt med "@" för att sedan skicka allt till en kille i Ryssland som sen säljer den till människor som ser det som sin plikt att informera alla i världen om att man nu kan köpa "V [email protected]" på postorder och om man beställer nu får man en postorderfru på köpet och en länk till en sajt där 16-åriga Tracy har sex med hästar.

En lösning är att skriva en allmän förklaring att "e-postadresser är namn.fö[email protected]" Det lär robotarna inte kunna hitta.

Ola Hammarlund
http://www.olahammarlund.se/
"Homo sum: humani nil a me alienum puto."
Terentius

Jag vet inte, jag har sett dom däringa robotarna på film och dom är GRYMMA!

I scream, you scream, we all scream for heroin!

jo, det är ju så klart ett problem att folk kan få spam (nu var ju haglunds exempel bara den bra typen av spam). sen så slipper ju folk få så många mail överlag och det är ju skönt. skulle inte en annan lösning vara att man adresserna stod skrivna som en bild då?

det är ju iofs inte så ofta man måste maila nån på sef och jag ska ju skaffa en ny dator rätt snart som klarar av sånt där som att öppna outlook utan att börja visa nakenbilder av Kapten Zaboo.

Mina åsikter här speglar Svenska Kyrkans åsikter som jag är medlem i sedan födsel.

"Kapten Zaboo" Jag älskar referenser till mitt skapande ;-)

I scream, you scream, we all scream for heroin!