Tråd: En medlem är journalist utan att tala om det

Det har framkommit i en annan tråd att mikke är journalist. Som journalist har han tillgång till fakta som inte vi andra har. Han behöver dessutom inte svara på några frågor pga sekretess. Han kan ljuga hur han vill, det kan ju ge en bra artikel. Osv.

Jag kan inte se att ett forum kan ha en "journalist" som aktiv debattör. Det fungerar inte för mig att skriva ett inlägg här, och sedan dyker det upp i en artikel nästa dag någon annanstans, kanske förvanskat. Ännu värre, "journalisten" har hållit sig hemlig och ställt en massa frågor som jag besvarat i tron att det var en "vanlig" användare av forumet. Det är att likställa med en intervju. Det är bara det att enbart journalisten visste om intervju-situationen, inte offret som han grundlurade.

Jag är övertygad om att journalisten bryter mot någon regel på detta forum. Om han inte gör det måste nya regler komma till. Det här fungerar inte, att en grävande journalist använder SeFs eget forum för att desavouera SeF.

Jag föreslår att han avstängs permanent för all framtid och att hans inlägg raderas.

Det här är förskräckligt.

2 Senaste redigerad av mikke schirén (2008-11-24 21:50:09)

Sv: En medlem är journalist utan att tala om det

Herregud... det här är faktiskt under min värdighet att ens svara på...

EDIT: Efter ett massivt skrattanfall, jo jag gör det ändå... eller nä, jag klarar inte av det, jag måste skratta en stund till....

EDIT 2: Jo jag... pmfh HHAHAHAHAH!

Thomas E skrev:

Det har framkommit i en annan tråd att mikke är journalist. Som journalist har han tillgång till fakta som inte vi andra har. Han behöver dessutom inte svara på några frågor pga sekretess. Han kan ljuga hur han vill, det kan ju ge en bra artikel. Osv.

Jag kan inte se att ett forum kan ha en "journalist" som aktiv debattör. Det fungerar inte för mig att skriva ett inlägg här, och sedan dyker det upp i en artikel nästa dag någon annanstans, kanske förvanskat. Ännu värre, "journalisten" har hållit sig hemlig och ställt en massa frågor som jag besvarat i tron att det var en "vanlig" användare av forumet. Det är att likställa med en intervju. Det är bara det att enbart journalisten visste om intervju-situationen, inte offret som han grundlurade.

Jag är övertygad om att journalisten bryter mot någon regel på detta forum. Om han inte gör det måste nya regler komma till. Det här fungerar inte, att en grävande journalist använder SeFs eget forum för att desavouera SeF.

Jag föreslår att han avstängs permanent för all framtid och att hans inlägg raderas.

Du har nog missuppfattat tredje statsmaktens syfte och befogenheter. (Å andra sidan har en del journalister också gjort det.)
Nej, men detta är ironi på hög nivå, eller hur? Jag håller tummarna....

A whop bop-a-lu a whop bam boom

mikke schirén skrev:

Herregud... det här är faktiskt under min värdighet att ens svara på...

EDIT: Efter ett massivt skrattanfall, jo jag gör det ändå... eller nä, jag klarar inte av det, jag måste skratta en stund till....

Tack för att du tar min oro på allvar.

Thomas E skrev:

Är det fler än jag som associerar till dagis?

Du startar en ny tråd för det här? ÄR du allvarlig? ÄR det här verkligen en SÅ blatant sandlåda?

Jag håller mig i skuggan här på forumet. Att jag ens hänger här brukar vara svårt att motivera för vänner och kollegor. Faktum är att jag själv har svårt att sätta fingret på varför jag söker mig hit gång på gång.

Men. Alltså.

Nu undrar jag verkligen.

Kort, lockig, högljudd.

Stilla din hunger! Medley; Retroaktivität har kommit i nytryck!
Läs mer, så är ni snart med på noterna.

Tråden låst.

/Mod

Ethno-postmodernism in an Albert Speer pattern dominates.