Sv: Tintin - Stafettserien (endast Era Kommentarer Om Serien)

Hmmm, regler... Man måste iaf följa svensk lagstiftning, men annars borde det vara ganska fritt fram...

Ethno-postmodernism in an Albert Speer pattern dominates.

27

Hej Isegrim.
Insåg plötsligt att jag inte kunde posta mitt bidrag (Bobbysekvensen). Så här såg den ut: Ruta 1-2: T jagas genom en granskog av en enorm (naken) kvinnlig demon, som försöker slingra sin långa tunga runt hans hårtofs.
Ruta 3-4: T ser sig inte för och springer över kanten till ett högt stup och faller.
Ruta 5-6: T vaknar upp i sin säng, svettig och förtvivlad. Går ut i badrummet och konstaterar (med spegelsn hjälp) att han inte fått några gråa hår.

(Den bröt mot mer än en av de regler som haglade efter att det bestämts att den skulle göras.... nå, jag återkommer kanske med något annat!)

LB skrev:

Hej Isegrim.
Insåg plötsligt att jag inte kunde posta mitt bidrag (Bobbysekvensen). Så här såg den ut: Ruta 1-2: T jagas genom en granskog av en enorm (naken) kvinnlig demon, som försöker slingra sin långa tunga runt hans hårtofs.
Ruta 3-4: T ser sig inte för och springer över kanten till ett högt stup och faller.
Ruta 5-6: T vaknar upp i sin säng, svettig och förtvivlad. Går ut i badrummet och konstaterar (med spegelsn hjälp) att han inte fått några gråa hår.

(Den bröt mot mer än en av de regler som haglade efter att det bestämts att den skulle göras.... nå, jag återkommer kanske med något annat!)

Det lät himla intressant. Kan du inte bidra med den ändå ... och om du vill följa de olika viljorna i tråden ... angående innehåll ... går det att redigera (antar att det är nakenheten som du tänker på). Det lät för bra för att inte vara med !

Sen, om det måste sig så får jag väl flytta ut allt detta på en seriestafettblogg...

/ Jonas

Det finns två sorters vansinne, det ena och det andra... ... yikes big_smile

Isegrim skrev:
jimmy skrev:

Kan man inte göra en lista dit man får anmäla sig, då vet man alltid vem som står på tur.

Då kanske du vill stå på tur föresten?

Lita på det! Sätt upp mig så har du ett bidrag imorgon.

Tuggbuss Wallin

- Use the Batfish Robin!

jimmy skrev:
Isegrim skrev:
jimmy skrev:

Kan man inte göra en lista dit man får anmäla sig, då vet man alltid vem som står på tur.

Då kanske du vill stå på tur föresten?

Lita på det! Sätt upp mig så har du ett bidrag imorgon.

OK DÅ ÄR DU NÄSTE MAN PÅ LISTAN (URSÄKTA CAPSLOCKEN)...

/ Jonas

31

Well. Sorry. I panicked. Trodde att jag hade Änkan Hergés agenter i hälarna och slängde teckningarna i soppåsen. Men någon annan kan ju ta min beskrivning som synopsis? Själv vågar jag inte.

Eller så kan man ju köra litet censur senare, ungefär som amerikanska Druuna-översättningen, där pratbubblorna flyttades från himlen för att täcka de saftiga bitarna, och någon typ ritade in moln och måsar för att balansera himlen istället...

LB skrev:

Well. Sorry. I panicked. Trodde att jag hade Änkan Hergés agenter i hälarna och slängde teckningarna i soppåsen. Men någon annan kan ju ta min beskrivning som synopsis? Själv vågar jag inte.

Well det är helt ok! I värsta fall får jag väl rita wink

/ Jonas

Jag flyttade och delade upp tråden till Ritbordet från Snacket, för att det skulle bli lättare att läsa serien i en följd.

Forsätt nu!

/Moderatorn

...................................

Jag ställer mig förresten gärna i kön, för jag har en idé till en sida.

Mina åsikter här speglar Svenska Kyrkans åsikter som jag är medlem i sedan födsel.

Har också en idé, frågan är bara om jag har disciplin nog att genomföra den... =S

Wakuran skrev:

Har också en idé, frågan är bara om jag har disciplin nog att genomföra den... =S

Klart du har!

/ Jonas

Jag kan rita serien imorgon, om inte något oväntat händer!

Mina åsikter här speglar Svenska Kyrkans åsikter som jag är medlem i sedan födsel.

Ok då säger vi att Mikael Sol är först på kö efter Jimmy och att Wukaran står på tur efter Mikael (om inte W avsäger sig sin plats tills vidare)...

/ Jonas

Nu verkar det som att Laureline suttit och jobbat med en sida, ni får avgöra dess plats (för jag vill inte vara ensam dömmare) vi får se efter jimmys var den passar bäst. Funkar det före jimmys så kanske den borde ligga där smile

/ Jonas

Verkar som Junkboy hamnat i samma dilemma, för att vi införde turordning.

/ Jonas

strunt i min. det är en skiss bara som jag inte avslutade när jag såg att turordningen infördes, postade bara för att posta som sagt. smile

och junkboys var ju djärv och stilig att följa förstasidan bättre med ändå.

Lost grusväg

Laureline skrev:

strunt i min. det är en skiss bara som jag inte avslutade när jag såg att turordningen infördes, postade bara för att posta som sagt. smile

och junkboys var ju djärv och stilig att följa förstasidan bättre med ändå.

Ok, då lyfter vi ur din. Men ska jag sätta upp dig i "turordningen" så att du får följa upp någons bild/sida?

/ Jonas

Isegrim skrev:

Ok då säger vi att Mikael Sol är först på kö efter Jimmy och att Wukaran står på tur efter Mikael (om inte W avsäger sig sin plats tills vidare)...

Jag försöker hinna klart till helgen, med något smått skissartat, och hoppas min idé fortfarande funkar tills det är dags för min plats...

Jag tar och plockar bort Laurelines skiss och hoppas på en färdig version senare! Tror det är bäst att vi håller oss till färdigritade grejer.

/Moderator

nej tack, inte för nu. jag kanske kan få vara med på nån directors cut om nån tok nu ändå fortsätter på Peru-spåret, så fixar jag till den senare. (har lite datorhaveri nu) eller i bortklippta scener om inte... wink

Lost grusväg

Jag ändrar lite i min så passar den bra innan junkboys tjusiga sida.

Tuggbuss Wallin

- Use the Batfish Robin!

Jag tror inte det går att flytta i ordningen på inlägg, men däremot kan jag göra så att jag tar bort junkboys inlägg och så lägger Jimmy in sin serie och sen lägger junkboy in sin serie igen, så blir det rätt ordning. Låter det bra, eller snurrigt?

/Mod

Låter bra för mig om det är OK för Junkboy !

/ Jonas

Sen är det ju upp till dig Sol att knyta an till junkboy...

/ Jonas

Jag fixade till mitt bidrag under morgonen, men eftersom jag fortfarande inte har en aning hur man lägger in bilder på forumet så nöjde jag mig med att slänga upp den på min blogg. kanske någon av herrarna Sol eller Isengrim kan lägga den på rätt plats?

www.kaffemeddopp.blogspot.cm är adressen.

Tuggbuss Wallin

- Use the Batfish Robin!