Jag har kollat igenom boken som hastigast och kan tyvärr konstatera att ett flertal utgåvor saknas eller är ofullständiga... Känns som att det hade behövts mer research innan den trycktes, tyvärr. Hörde nåt rykte om att en ny upplaga av Seriekatalogen lär vara på G, så den kanske kan rätta till Seriesams guide...
Några funna fel:
*"Nalle Puh Magasinet" och "Mina Djurvänner" påbörjade mycket riktigt sin respektive utgivningen 2000, men båda publiceras allt jämt.
*"Ankbok" innehåller inga serier, utan enbart rutor ur serier av Barks; torde sålunda stå under "I gränslandet"
*"Min första serie", saknas. Det en Disneytidning med icke färglagda serier, avsedd att användas som målarbok. Den började ges ut 2003, men jag vet inte med hur många nummer den utkomm.
*"Prinsessan Julalbum" finns med, dock saknas huvudtidningen "Prinsessan", som utkommer sedan 2000 - verkar väldigt märkligt?
*"WITCH Sagan" fortsatte sin utgivning åtminstone till 2006, med minst 12 utgåvor totalt.
*"Små serier - serier för de allra minsta", saknas helt. Titeln utkom 2004-2006 med ett flertal Disney- och Bamse-utgåvor.
*"Bamses äventyr", utkommen sedan 2006 varannan månad, saknas helt; #17 är ute nu.
Det får räcka för mitt första inlägg - fler kommer