Tråd: Slapstick - ny svensk webbserie!

För ett tag sedan inledde jag ett samarbete med komikern Simon Svensson (känd från P3 s "Morgonpasset", "Pang Prego" m.m). Tillsammans gör vi serien "Slapstick" som finns att läsa alldeles gratis på www.slapstick-comics.se
Serien håller fortfarande på att hitta sin form så vi tar tacksamt emot alla kommentarer och åsikter, såväl ris som ros.

Tuggbuss Wallin

- Use the Batfish Robin!

Sv: Slapstick - ny svensk webbserie!

Skit bra Jimmy! I LOVE IT! Hur ofta kommer ni uppdatera? Det här ska jag länka till! big_smile

Det enda som störde mig lite, var att det inte fanns någon knapp som tar en till den första strippen.

Sv: Slapstick - ny svensk webbserie!

Åkajj... eftersom du ber om ris (och hoppas att du förlåter mig)... Oantastligt tecknat men inte särskilt kul, tycker jag. Antar att ordet "Slapstick" är en ledstjärna och att det handlar om något försök att göra något kul av s.k. "lågstatushumor" som buskis och ordvitsar. Jag gillar i och för sig både slapstick, buskis och ordvitsar, men för mig funkar inte serien. Påminner väl mycket om Lars Mortimer-humor och från mig är inte det en komplimang. Om det är en drift med "kass humor" behöver ni ta ut svängarna mycket mer. Om det är tänkt som "rak och ärlig" humor så behövs det nog lite mer finess.

Tycker jag. Ödmjukt. Humor är förstås något väldans personligt.

Dina teckningar är fina, men det har jag tyckt länge nu. Skulle hellre se fler strippar med "De ohyggliga" i framtiden.

/ola