Tråd: B&B 3-4 är här!

För fem minuter sedan fick öppnade jag en låda innehållandes Bild & Bubbla nr 3-4 2007, nu har den alltså fått fysisk form.
Det tar några dagar innan den når ut till prenumeranterna så håll utkik i brevlådan, pressbyrån, biblioteket eller var det nu är som ni brukar ta del av tidningen.

Tuggbuss Wallin

- Use the Batfish Robin!

Sv: B&B 3-4 är här!

Gott. Ser fram emot att läsa den.

Spännande! :3

Kort, lockig, högljudd.

Stilla din hunger! Medley; Retroaktivität har kommit i nytryck!
Läs mer, så är ni snart med på noterna.

Nicey, nicey...

Inte Sef-medlem för tillfället, så undrar vad som ingår...

Ethno-postmodernism in an Albert Speer pattern dominates.

Kanon! smile

There are two kinds of people, people who believe in stuff like fairies, gods and Santa... And people who don't!
http://biffzongo.blogspot.com/    http://dagbokinewyork.blogspot.com/    http://www.frankrules.nu/

Yahoo!

/ola

Sa 2007 var ett gott ar trots allt!

Hur är det med dubbelnummer. Om man betalar för fyra nummer så får man alltså egentligen två dubbelnummer? Jag har inte tänkt på det förrens nu, men det förklarar varför mitt medlemskap går ut så snabbt utan att det i bokhyllan står så många fler Bubblor.  Bild och Bubbla är lite som Twix.

Mina åsikter här speglar Svenska Kyrkans åsikter som jag är medlem i sedan födsel.

Mikael, kolla i PM.

Bli medlem i Seriefrämjandet!
Vill du veta mer?

KLICKA HÄR!

10 Senaste redigerad av Sir-L (2008-05-12 21:15:49)

Mikael Sol skrev:

Hur är det med dubbelnummer. Om man betalar för fyra nummer så får man alltså egentligen två dubbelnummer? Jag har inte tänkt på det förrens nu, men det förklarar varför mitt medlemskap går ut så snabbt utan att det i bokhyllan står så många fler Bubblor.  Bild och Bubbla är lite som Twix.

Det har retat mig ett antal år.

Förresten skulle inte numrering göras om? Eller har jag fattat helt fel?

Det är från 2008+

/ Jonas

Det finns två sorters vansinne, det ena och det andra... ... yikes big_smile

Om nr 3-4 2007 utkommer i maj 2008 tycker jag mig se att det måste finnas lite problem här? Är dessa dubbelnummer mycket tjockare än vanliga nummer? Jag har köpt strönummer och är inte helt insatt.

Kanske dags att ge ut två nummer om året istället?

Se inte detta som kritik, jag har stor respekt för kulturbärare.

Micke

Att skapa är att leva.

Det är ett problem. (enligt mig) Men som det verkar så har de tänkt att lösa det genom att inte ge ut nummer kopplade till ett år, utan med löpande numrering.

/ Jonas

Det finns två sorters vansinne, det ena och det andra... ... yikes big_smile

pickadoll skrev:

Om nr 3-4 2007 utkommer i maj 2008 tycker jag mig se att det måste finnas lite problem här? Är dessa dubbelnummer mycket tjockare än vanliga nummer? Jag har köpt strönummer och är inte helt insatt.

Kanske dags att ge ut två nummer om året istället?

Se inte detta som kritik, jag har stor respekt för kulturbärare.

Micke

Egentligen är det inte 3-4 2007, utan snarare 1-2 2007 då man hoppat över två nummer för att försöka hinna ifatt.

Dubbelnumren är tyvärr inte dubbelt så tjocka utan på 114 sidor (ordinarie nummer är på 82).

Redaktionen har blivit erbjuden hjälp utifrån, men tackat nej till det... från och med nästa nummer har tidningen bytt form och kommer till den totala textmängden kommer att vara mindre än i ett ordinarie 82-sidigt nummer.

På årsmötet bifölls en motion (skriven av mig...) om att Bild & Bubbla ska utredas, hur denna utredning ska gå till får vi antagligen veta i en snar framtid...