Tråd: Nickan rekommenderar …

Jag har läst  Mumiens Blod.

Sv: Nickan rekommenderar …

Nickan skrev:

Jag har läst  Mumiens Blod.

Varför det?

'And what is the use of a book,' thought Alice, 'without pictures or conversations?'
Lewis Carroll

Varför då varför det?

Voffor det? Vafan, är ni serierumpnissar?

Insekt-polisen
Som vanligt är det inte killen på bilden som skrivit inlägget.

Magnus kanske menar: "Varför rekommenderar du den?"
Elller...fattade jag dig rätt?
Annars kan vi ju fortsätta snacka som serierumpnissar.

Om jag ska göra mej till tolk för herrarna så menar Nickan att man ska klicka på hans länk för att få veta vad han tycker och tänker. Magnus lär väl mena ungefär att "varför skriver du inte här vad du tycker så slipper jag klicka på din länk". Därpå utrbryter ett sedvanligt internetforumsmeningsutbyte. Den inre bilden av internetdiskussionskombatanter som rumpnissar skänkte mej någon form av inre tröst.

--------------------------------
        Gamle Gråskägg
        Hemsida -> http://www.forsmarx.se
        Blogg     -> http://forsmark-stralandetider.blogspot.com

aakeforsmark skrev:

Om jag ska göra mej till tolk för herrarna så menar Nickan att man ska klicka på hans länk för att få veta vad han tycker och tänker. Magnus lär väl mena ungefär att "varför skriver du inte här vad du tycker så slipper jag klicka på din länk". Därpå utrbryter ett sedvanligt internetforumsmeningsutbyte. Den inre bilden av internetdiskussionskombatanter som rumpnissar skänkte mej någon form av inre tröst.

Åke har helt rätt. Problemet är alltså att 1. Först är vännen Nickan översmart. 2. Sen kritiserar jag Nickans översmarthet genom att bli superöversmart. 3. Sen kommer en orgie av ûbersupersöversmarta  kommentarer. Fy skäms oss! På allvar alltså.

Varför inte säga saker i klartext från början? Lyssna på Kristian Hägglund!

'And what is the use of a book,' thought Alice, 'without pictures or conversations?'
Lewis Carroll

Magnus K skrev:

Varför inte säga saker i klartext från början?

Därför.

Om vi ska prata om albumet istället, två saker jag tänkt på:

- Jag är lite förvirrad över tiden - I stort sett alla bilar är av äldre modellförutom tidningen daterad 2008 är senaste årtalet som refereras till 1975, all "rekvisita" (kobratelefon, möbler etc etc) verkar vara av äldre modell, med undantaget en mobiltelefon. Att Medelhavsmuseet verkar ligga där det är nu (dit det flyttade runt 1990).
Kan det vara så att Skogäng ändrat sig vad gäller när historien skulle utspela sig, eller är det bara en grej för att få till en viss stämning?

- Återanvändande av bilder - kolla sid 13 och 105! Exakt samma teckning (med lite ny färgläggning), fusk! ;-)

/Mats

Jag skriver om Black Metal på min blogg.

Fick tag på ett billigt recensionsex av Mumiens Blod, och trodde lukten var något unikt för det exet, men det var tydligen något som fanns i flera ex... Har i övrigt bara hunnit skumma albumet, så länge...

Ethno-postmodernism in an Albert Speer pattern dominates.

Nickan skrev:

Varför?

(kunde inte hålla mig...)

Mina åsikter här speglar Svenska Kyrkans åsikter som jag är medlem i sedan födsel.

Angående tecknare som bara tecknar och inte upplever något, det är ju ett dilemma...

För att skriva intressanta serier måste man ha ett liv, men om man har ett liv hinner man inte teckna tillräckligt...

Ethno-postmodernism in an Albert Speer pattern dominates.

Wakuran skrev:

Angående tecknare som bara tecknar och inte upplever något, det är ju ett dilemma...
För att skriva intressanta serier måste man ha ett liv, men om man har ett liv hinner man inte teckna tillräckligt...

Tja... Kreativa människor kan få ut häpnadsväckande mycket av häpnadsväckande litet.

Om Balzac sägs att han gjorde två saker, skrev böcker och drack kaffe. Ändå anses han vara en av dem som sagt mest saker om människan.

Så visst är det bra om man levt ett färgstarkt liv innan man börjar skapa. Men det är absolut inte nödvändigt.

Lewis Carroll

15 Senaste redigerad av MatsN (2008-05-22 09:55:56)

Nickan skrev:

hepp så var den beställd till bibblan smile.. Fast inget går upp mot riktig råskitig synthmusik förstås...

Magnus K skrev:

Så visst är det bra om man levt ett färgstarkt liv innan man börjar skapa. Men det är absolut inte nödvändigt.

Aha!

Man behöver två saker: fantasi och ett intresse för människor. Som författare måste man förstå hur människor tänker och beter sig, annars kan man inte skriva trovärdigt och resultatet blir vad Dan Brown och en massa C-klassens deckarförfattare presterar.

Men inte ens kunskap om människor behövs, det räcker med bra fantasi, men då ska den vara jävligt bra, som till exempel H.P. Lovecrafts.

Insekt-polisen
Som vanligt är det inte killen på bilden som skrivit inlägget.

Magnus K skrev:

Om Balzac sägs att han gjorde två saker, skrev böcker och drack kaffe. Ändå anses han vara en av dem som sagt mest saker om människan.

Ja för han satt på café och snodda andras livsöden.

/ Jonas

Det finns två sorters vansinne, det ena och det andra... ... yikes big_smile

Isegrim skrev:
Magnus K skrev:

Ja för han satt på café och snodda andras livsöden.

Instämmer helt med Jonas.
Det behövs ju egentligen tre saker:
fantasi
vara bra på att iakta männiksor
och
ha mycket livserfarenhet (vilket man också kan ha genom att prata med många och "sno" deras livserfarenheter)

Jag har läst metropol-lost den är bra!

--------------------------------------------------------------------------
studentflak