Tråd: The Spirit - -Trailer

http://www.worstpreviews.com/trailer.ph … amp;item=0
Dags att börja gråta.

Mina åsikter här speglar Svenska Kyrkans åsikter som jag är medlem i sedan födsel.

Sv: The Spirit - -Trailer

Fram till det första skuttet ser det helt ok ut. När volterna börjar vill jag gråta hysteriskt.

/ola

Ooops ...

...
...

...
jag ...

SNYYYYFT!!!!!!!!

Behovet av terapi bland gamla vänner av Spirit blir stort!!

Slipsen var snygg. Voice-overn lät tyvärr väldigt mycket mera Miller än Eisner i mina öron, men det kanske var fördomsstyrt.

Mikael Sol skrev:

http://www.worstpreviews.com/trailer.ph … amp;item=0
Dags att börja gråta.

Kunde inte få fram den, men det kanske var lika så bra.

/ Jonas

Det finns två sorters vansinne, det ena och det andra... ... yikes big_smile

Litet väl mycket Sin City-feeling med det svartvita. Men mycket snyggt. Och Göran har rätt i att voice-overn inte låter särskilt mycket som gamle Denny Colt.

Ola Hammarlund
http://www.olahammarlund.se/
"Homo sum: humani nil a me alienum puto."
Terentius

Ja, det känns ju mer som Miller-Daredevil än som Spirit ... Eisner förtjänar ett bättre öde ...

Ungefär så fel som jag väntade mig.
Är det någon mer än jag som sett filmen från 1987? Sam Jones (Blixt gordon) gjorde huvudrollen och den antiksmugglande skurken spelades av den där snuben som är betjänt i "the Nanny". Där hade man vävt in akvareller av Eisner som morphades över till filmsekvenser, har för mig att det var rätt snyggt.

Tuggbuss Wallin

- Use the Batfish Robin!

Jag har sett den gamla filmen, den kändes väldigt cheesy men det här var ju som sagt kanske lite väl mycket åt andra hållet istället. Det är ju inte så att man har fått samma känsla av att läsa Spirit som av att läsa Sin City. Därmed inte sagt att filmen inte blir bra, för den kan ju givetvis ha sina poänger - trots att det ser mer ut som "Frank Millers Spirit City" än "Will Eisners Spirit".

Jag tycker inte om att prata om tvångstankar men jag kan inte låta bli
http://www.idiotmusik.com

Ola Hellsten skrev:

Fram till det första skuttet ser det helt ok ut. När volterna börjar vill jag gråta hysteriskt.
/ola

Fel från början!. Det var ju i rött och svart.

De ska vara BLÅTT. Blue, som i blues.
Staden är svart. Mot den står Spirits blå.

Frank Miller har rött på hjärnan.

'And what is the use of a book,' thought Alice, 'without pictures or conversations?'
Lewis Carroll

Det värsta tycker jag är att det inte ens låter som "Frank Millers Spirit City" utan som "Mike Hammers Spirit City vidarebefordrad av hans hejduk Frank Miller".

Varför hoppar Goddamn Batman omkring i Sin City med röd slips? Och varför påstår han sig vara Spirit?

Näe, nu känns mitt uppdrag som revolutionerande serietecknare helt plötsligt inte lika viktigt. Allt mitt liv nu går ut på är att skydda Johan Höjer från detta.

I övrigt anser jag att allt arbete mot ett enat seriesverige bör förstöras.
Segerkrönt i förväg - jag bloggar och serieklottrar om saker jag ser/läser, och annat smått och gott från mitt fantastiska liv.

sad Näää!

Kort, lockig, högljudd.

Stilla din hunger! Medley; Retroaktivität har kommit i nytryck!
Läs mer, så är ni snart med på noterna.

Får väl vara positiv då, som balans. Musiken var ju tuff... men det är ju titelmusiken från De Omutbara. Dessutom var ju trailern rätt kort.

Is this your homework, Larry?

Fu Manchu skrev:

Får väl vara positiv då, som balans. Musiken var ju tuff... men det är ju titelmusiken från De Omutbara. Dessutom var ju trailern rätt kort.

Heehee...

Författarna verkar ha skippat Ebony White, f.ö... Kanske för svår figur att göra något vettigt med, skulle varit kul med en streetsmart Samuel L JAckson, annars...

Ethno-postmodernism in an Albert Speer pattern dominates.

Wakuran skrev:
Fu Manchu skrev:

Heehee...

Författarna verkar ha skippat Ebony White, f.ö... Kanske för svår figur att göra något vettigt med, skulle varit kul med en streetsmart Samuel L JAckson, annars...

I DCs nya serietidningsversion av Spirit valde Darwyn Cooke, J. Bone och Dave Stewart (som mycket förtjänstfullt stod för de första numren av nystarten) att skildra honom helt realistiskt, både visuellt och uppförandemässigt, samt återföra honom till hans ursprung som taxichaffis (han körde taxi när han först dök upp i The Spirit).

Ola Hammarlund
Terentius

Vuxen också, antar jag... Han kändes näsan alltid litet som ett barn i Will Eisners serier (även om det är litet oklart ifall det var för att han var ett barn, eller om det var stereotypt svart uppförande...) Iofs brukar inte barn köra taxi...

19 Senaste redigerad av martinrebas (2008-05-04 17:15:11)

Wakuran skrev:

Info från en gammal artikel (19:e februari 2007):
"The movie will be a period piece with its fashion modeling "The Untouchables." It will be a serious, not tongue-in-cheek like the source. Nothing has been revealed about the plot, since Miller is still working on the script. He did say he will try to fit as many femme fatales as possible in the movie. However, the controversial (some would say racist) character Ebony White will be gone in the movie".

Wakuran skrev:

Vuxen också, antar jag... Han kändes näsan alltid litet som ett barn i Will Eisners serier (även om det är litet oklart ifall det var för att han var ett barn, eller om det var stereotypt svart uppförande...) Iofs brukar inte barn köra taxi...

Han är 14 i nya versionen. Han har antagligen falskt leg, men Dolan väljer att se mellan fingrarna.

Ola Hammarlund
Terentius

Att Frank Millers version visar sig överträffa den gamla filmen, det kan man nog kallt räkna med. Åtminstone kommer den att nå ut till en bredare publik. TV-versionen från 1987 var ju inte helt lätt att få tag på. Då, alltså. Idag är det ju ingen match. Allt finns tillgängligt, one way or another.

Om någon undrar hur Spirit såg ut då han spelades av "Blixt Gordon", så finns ett par bilder här: http://www.123minsida.se/seriesjoberg/11757878

Magnus K skrev:

Fel från början!. Det var ju i rött och svart.

De ska vara BLÅTT. Blue, som i blues.
Staden är svart. Mot den står Spirits blå.

Frank Miller har rött på hjärnan.

Han har uttalat sig om färgerna nu:

Frank Miller skrev:

Much has been the fuss in the comics' blogosphere about my SPIRIT movie—much justified, much hoped for, and much to my delight, that there has been a fuss at all. Some comics readers are terrified that THE SPIRIT will be a retread of my SIN CITY. Others quarrel over the change of the SPIRIT'S traditional blue hat, mask, and jacket, to black. These are understandable concerns for any lover of Will Eisner's masterpiece. I take this opportunity to address these concerns. With glee, I take this opportunity.

[...]

Comic books have long traditions based on the limitations of pre-digital printing. Among these are traditions from the old newsprint-run-through-letterpress approach (yes, comics have been—and still do--follow tradition that dates all the way back to Gutenberg!). Bad printing on pulp paper is why it was necessary for every superhero to have his emblem printed on his chest, and that everything that's black be printed in blue. Hence Superman's preposterous blue hair. And the Spirit's blue hat, mask, and suit.

In tests—and we did several—the blue made the Spirit look like an unfortunate guest at a Halloween party. Going to black brings back his essential mystery, his Zorro-like sexiness. It also makes that red tie of his look very, very cool. So I made the call, with all respect to Eisner's creation, and most importantly, to what I perceived as his underlying intention. It was an easy call for me to make. The Spirit dresses in black, and looks much the better for it. As I said, my desire was never to slavishly follow the rules of '40s printing into campy oblivion, but to reintroduce Eisner's creation, via modern technology, to our brave new world.

And THE SPIRIT as some sort of SIN CITY REDUX? No, SIN CITY, that one's my own baby, folks, and it looks the way it does for its own reasons. THE SPIRIT is, and will always be, Eisner's SPIRIT. Anybody watching me on the set could attest that I very frequently drew a storyboard for a given shot first as I saw it, then as Will might’ve seen in—and, in every case, went with what I saw as Will's version.

To drive the point home, THE SPIRIT, despite any accidental impression left by that kickass teaser-trailer, is a full-color movie. SIN CITY—and I hope to make of it a movie trilogy all its own, come Hell and high water—is, visually, a playhouse for black and white.

Grått skulle nog varit bättre, men annars så tycker jag han har en poäng.

Håller med. Jag är mycket mer orolig för manuset än för "looken".

Jag tror förresten aldrig jag läst någon längre sammanhängande historia med Spirit (om det nu finns)...

Kanske skulle passat bättre med en TV-serie?