Sv: Trevligt att råkas. Men vem är du? Presentera dig här.

Mmmm... taaaack... tongue

Välkommen Marie! smile

Tillhör egentligen den första generationen medlemmar på forumet men då under namnet ”Frank Rules” (1137 inlägg)
Efter en period då jag tyckte att stämningen var lite tråkig på forumet så la jag ner sad

Ville dock ha en inloggning mest bara för att kunna se vilka poster som var nya någon gång ibland och skapade då ”Jeff” (Commando Big Jeff) (55 inlägg)

Men jag kunde inte hålla mig borta från snacket så jag kom tillbaka som ”The Ghost of Frank”

Fredrik, sambo på söder i Stockholm.
Jobbar som säljare och gillar Ricky Gervais, Ed Wood Jr med mera

Gav tidigare ut fanzinet ”The Soulful Moods of FRANK” och en del andra grejer.
www.frankrules.nu (för mer info om gamla grejer)
Tar just nu dock ett LÅÅÅÅÅÅNGT break från Frank för att jobba lite med ett annat serieprojekt... Vi får se om det blir nåt...

There are two kinds of people, people who believe in stuff like fairies, gods and Santa... And people who don't!
http://biffzongo.blogspot.com/    http://dagbokinewyork.blogspot.com/    http://www.frankrules.nu/

104 Senaste redigerad av SerieNegern (2009-01-21 23:47:02)

Jag är inte Neger. Snarare en 40-årig stofil som bor i Bergsjön, Göteborg. Det lustiga namnet är utvecklat ur "Negerbesten", och det märkliga nicket kom från just ingen annanstans än hjärnans slumpgenerator då jag började spela DoTa online. Senare utvecklades det till Negerkungen (pippis pappa ni vet). Och här... ja ni ser ju själva vad det blev. Inte politiskt korrekt precis men det skiter jag i. (jo, för mig heter det "Negerboll" och inget annat, dammit!)

Serier lärde jag mig att läsa tidigt, och jag gråter än idag lite över den albumsamling jag tappade bort som liten parvel vid sommarstugan. Vem vet vilka guldklimpar som förlorades där?
Med krigsintresset (yuck! Är pacifist nu.) så läste jag serietidningen Pilot i unga år, men hittade sedan E P I X! (Wow!)
Hade en mängd epix album som jag sedan tappade bort på Folkhögskolan jag gick på!
Det jag har kvar sedan dess är ide´n om ett fönster UTÅT.

Det jag har nu i hyllan är lite nostalgi Asterix och Spirou. Sedan har jag V for Vendetta, Watchmen, Batman:Mörkrets riddare, Bourgeon, R.König, American Flagg (Chaykin ni vet), doonesbury, Berglin, Lindengren, Fosdyke sagan, Pratt, Tintin, Boucq, Pirinen, XXXenophile serien.
Inte så många album på det hela eftersom jag bara skaffar det som är bra. T.ex. Boucq´s humor serier är suveräna men ALLT annat han gjort är rena dyngan!

För övrigt är Joakim Lindengren bäste levande tecknaren. INGEN har ett sådant schvung i tecknandet som han!

SerieNegern skrev:

Serier lärde jag mig att läsa tidigt, och jag gråter än idag lite över den albumsamling jag tappade bort som liten parvel vid sommarstugan. Vem vet vilka guldklimpar som förlorades där?

Sommarstugor har verkligen svalt ett stort antal serier genom åren.

Jeg hedder GoogaMooga og er fra Danmark. Jeg er en 45-årig mand, og har studeret tegneserier siden 70'erne. Har været aktiv i dansk tegneserie fandom siden 1983. Er aktiv på diverse musik- og tegneseriefora.

Mine interesser er: golden, silver, bronze age, gamle avis serier, euroklassikere, og underground.

Jeg kan godt læse svensk, men vil skrive til jer på dansk og engelsk. Jeg glæder mig til at snakke med jer.

"When the desert comes, people will be sad; just as Cannery Row was sad when all the pilchards were caught and canned and eaten." - John Steinbeck

Hej! jag är en 28års amerikanska tjej som flyttade till Sverige för 6 års sedan eftersom jag var kär i en svensk man. smile Nu är vi gifta och bor i Stockholm. Och, ja, jag trivs jättemycket här. Jag älskar musik och försöker gå på så många konserter som möjligt. Just nu har jag varit på 2 i den senaste månaden och har 8 kar under året.

Jag har alltid gillat att teckna och läsa humorserier och har tecknat min egen serie sedan November 2007. Det är bara en lite hobby som jag tycker himlamycket om. smile

Välkommen!

Ola Hammarlund
http://www.olahammarlund.se/
"Homo sum: humani nil a me alienum puto."
Terentius

109 Senaste redigerad av Rasmus Kaj (2009-05-26 22:04:14)

Hej!  Jag har läst serier sen jag lärde mig läsa (vilket jag gjorde i Lille Richard och hans katt), varit medlem i SeF ett par år och nu även kommit mig för att gå med i det här forumet (jag har varit medlem på serieforum.se länge (edit:  där heter jag rkaj), och har lite svårt att hinna vara aktiv på två forum samtidigt, men vi får väl se hur det går) ...

Bland favoritserierna finns Strangers in Paradise, Spirit och annat av Will Eisner, Spirou, ElfQuest, Blueberry, Fantomen, Top 10, ... och en massa annat!

Jag skulle gärna vilja känna mig mer som medlem i seriefrämjandet snarare än bara prenumerant på Bild & Bubbla ...  Förhoppningsvis kan väl ett medlemsskap här på forumet vara vara ett steg i rätt riktning ...

Välkommen hit, Rasmus!

Bli medlem i Seriefrämjandet!
Vill du veta mer?

KLICKA HÄR!

Välkommen Rasmus!

Ola Hammarlund
http://www.olahammarlund.se/
"Homo sum: humani nil a me alienum puto."
Terentius