Sv: Trevligt att råkas. Men vem är du? Presentera dig här.

Namn: Olrik, men ni kan kalla mig "översten" om ni vill smile
Yrke: Superskurk & serietecknare
Favoriter: Blake & Mortimer (Självklart), De Cape et Des Crocs, Ett fall för Canardo, Spirou, De Äventyrslystna Karlakarlarna, Bacon & Egg, Thorgal och några till

Tecknar: Lonchons Äventyr en komisk äventyrsserie av gammal hederlig sort

Vi ses när vi råkas!

Ständigt denne Olrik!

Andreas från västerbottens inlands djupa skogar här. Snart ett kvarts sekel gammal, har läst serier så länge jag kan minnas. Är en allätare av stora mått men gillar bland annat gamla äventyrsserier från amerikansk dagspress (Fantomen, Mandrake, Blixt Gordon), allehanda superhjälteserier, europeiska albumserier, lite disneyserier, lite manga, svenska humorserier och tja, allt annat för den delen tongue

I övrigt umgås jag med mina galna kamrater, ser mycket på film, och lyssnar ännu mer på musik (helst hårdare tongångar). Sedan ett par veckor tillbaka kan jag skryta med att jag faktiskt har ett jobb där jag får titulera mig redaktör, men än rör det sig inte om serietidningar som jag är redaktör för.... men det kanske kommer wink

Jag tycker inte om att prata om tvångstankar men jag kan inte låta bli
http://www.idiotmusik.com

Jag heter Peter Gällman.
Född i Boden 72 och har blivit kvar.
Ogift,arbetslös och musiker.
Gillar att umgås med vänner över ett par muggar kaffe och mer eller mindre lögnaktiga rövarhistorier.
Jag lyssnar mycket på musik såsom gammal, snabb 80-tals hardcore, likaledes snabb bopjazz från 40-50-talet,50-tals rock,gammal heavy metal,hillbilly och honkytonk samt en del blues.
Seriefavoriter är Lucky Luke,Asterix,Spirou,Gaston,Ratte,91:an,Uti vår hage,Knasen (innan den började förfalla på 80-talet).
Gillar en del Stålmannen,Fantomen,Blixten,Spindelmannen,Rymdens Hjältar.
Film är också kul.Har ett visst intresse för gamla stumfilmskomedier och svenska pilsnerfilmer.
Samt snut och deckarserier från 70-80-talet.
Läser gör jag också.
Mest facklitteratur om film och musik.
Jag är lite musikhistorienörd.
Medlem i LuleHardcore som med framgång arrangerar punkspelningar i Luleå.

Jag heter Linda Siewert och är 25 år, är mor, en relativt öm sådan. Jag har f.ö. rätt så enkel humor. Ibland mer avancerad.
Fick en serie tryckt i fanzine-form, som en del av "Publikations" publiceringar. "Som illusion var den vacker att få" och detta var evigheter se´n. 
Försöker teckna serier fortfarande dock, men det går rätt dåligt, då jag jobbar på mitt o-inspirerande jobb till stor del av sommaren, skriver mest noveller och illustrerar en och annan text, försöker skriva en barnbok samt har en ny ide´om en serie i huvudet.

Tänkte bli översättare, kanske. Så därför läser jag tyska på terminerna.
Musik är viktigt, liksom film och mat och böcker.

Jag beundrar Neil Gaiman för hans ypperliga sätt att skriva på och så gillar jag serier tecknade av Dave Mc Kean, Teddy Kristianssen och massor av annat som jag aldrig lär mig namnen på. Scinkewitch är ett  namn jag inte vet hur det stavas, t. ex.
Serier av knut Larsson och Jill Thompson är fina och så tycker jag om att läsa Cést bon givetvis!

30 Senaste redigerad av Ulrika (2005-12-23 13:49:06)

Letade lite info om Urhundspriset och trillade, av en händelse, in här. Kul med ett forum för serier.

Namn: Fantasilöst nog och olikt mig heter jag det jag kallar mig i forumet.

Född: 77 i Göteborg (bor här).

Yrke: journalist och illustratör när tillfälle ges.

Gör just nu: Redigerar en dokumentär kortfilm

Intressen: Det mesta som rör konst, kultur, journalistik. (Och så mycket annat att jag inte orkar lista.)

Övrigt: Försökte mig i tonåren på att skriva och teckna serier med skiftande resultat. Min spirande serieskapar-entusiasm fick sig några törnar och jag la ner. Men idéer till nya serier dyker ändå ständigt upp. Har bara inte haft tid att förverkliga några ännu.

"Born Originals, how comes it to pass that we die Copies?"

Young

77:a, periodarfanzinist och mangaredaktör, bland mycket annat. Tecknar hellre än ofta, nyss åt den här killen (skivomslag), och skriver av och till åt Datormaggan. Nybliven nollåtta, morbror, bloggare och bilägare.
_____
http://johancb.se

Namn: Allan Lennerstad

Född: 1969

Bor: Litet i Västra Göteborg

Civilstånd: Sambo och en liten dotter

Yrke: Färdtjänsten

Det jag försöker hinna med när jag inte jobbar, träffar vänner och gör de där andra nödvändiga sysselsättningar: Fotboll, capoeira, schack, teckna serier, läsa en bra bok och mycket mer.

Favoritserier: Äventyrsserier och serieromaner.

Just nu gör jag: Trycker min strippserie "På Andra Sidan Kullen" och tecknar sista sidorna på min äventyrserie på 1700-talet i Sverige.

Gillar på TV just nu: Scrubs

33 Senaste redigerad av Mikael Sol (2005-10-15 14:51:40)

Eftersom Fredrik vill att folk ska pressa sig så gör jag väl det då (ärligt talat så tycker jag om att skriva om mig själv, men det vet ju alla redan...).

Namn: Mikael Sol

Född: Huddinge BB 1981

Bor: Nånstans i Sollentuna (Stockhålm) i en lägenhet.

Civilstånd: Sambo och seriesamling.

Hobby: Samlar på Star Wars-LEGO, och allmänt intresserad av ABS-plast i LEGO-format.

Yrke: Jobbar med gravt utvecklingsstörda på ett gruppboende.

Skola: Går Beckmans designhögskola, Reklamlinjen. Har tidigare gått Allmän konst och Bild och grafisk form på Nyckelviksskolan.

Sefaktivism: Sitter i styrelsen för Sef Sthlm och arbetsgruppen för seriefestivalen SPX.

Favoritserier: Svenska fanzines, som Tunguska och Annorstädes, samt de serier mina polare ritar.

TV: Deadwood (på en alldeles för lite skärm :-( )

Film: Star Wars (på en alldeles för lite skärm :-( )

Musik: Springsteen, Håkan Hellström, Magnus Carlsson, Morrissey, The Clash mfl

Övrigt: Ritar en del serier, som man tex kan läsa i fanzinet ”The Soulful Moods of FRANK”, antologin "Fettet" från Vertigo förlag, eller så kan du läsa en massa gratis på http://dedo.se.

Sexuell läggning: Seriefrämjare.

Mina åsikter här speglar Svenska Kyrkans åsikter som jag är medlem i sedan födsel.

34 Senaste redigerad av Calavera (2005-07-30 15:06:35)

Hej hej
Jag är ny medlem i Seriefrämjandet, och även ny användare på forumet

Jag heter Eric Persson, född 1985
Studerar på Serietecknarskolan i Hofors
Uppvuxen i Strömbäck utanför Umeå, bor numera hos mina föräldrar i Umeå över somrarna

Jag älskar att teckna, och har nyligen fått ett intresse för storytelling i serier och har därför blivit mer och mer intresserad av serier. Läser mest serier för bildernas skull och har många amerikanska förebilder som Frank Miller, Greg Capullo, Ashley Wood, Nick Bradshaw, Jhonen Vasquez m.fl. Gillar vissa svenska tecknare, som t.ex Peter Bergting, Alvaro Tapia, Lukas Thelin och Patrik Norrman.

Favoritactionserie: Army of Darkness av Nick Bradshaw
Favorithumor: Kalle & Hobbe av Bill Watterson
Favoritäventyr: Rosco le Rouge av Jean-Louis nånting

Andra favoriter: Metal Gear Solid av Ashley Wood, Squee's wonderful big giant book of unspeakable horrors av Jhonen Vasquez, The Creech av Greg Capullo, Arne Anka av Charlie Cristensen

Övriga intressen: Kampsport - tränar Wushu, gillar att se K-1, MMA. Film, TV-spel

Jag vill kunna leva på att teckna, och jag försöker hela tiden bli duktigare på att teckna och skriva serier. Jag är ibland väldigt perfektionistisk när det gäller teckning, så det tar tid för mig att rita serier.

Vill ni se mina teckningar så besök min hemsida, jag lägger ofta upp nya bilder: www.wasteoftalent.net

Ååh nu blev jag less på att skriva.... uppdaterar sen kanske

35 Senaste redigerad av germund (2006-03-14 16:26:53)

Namn: Germund von Wowern
Född: 1974
Bor: Malmö
Yrke: Doktorand i Lund, pysslar med dygnsrytmer i nattfjärilars sexliv (seriösare än vad det verkar!)

Intressen:
Serier, film, böcker, serieoriginal, gamla vinylplattor, skriva m.m. m.m.

Favoritserie:
Växlar med humöret och årstiden men jag brukar rätt konsekvent sätta Carl Barks, Roy Crane, Floyd Gottfredson, Romano Scarpa och Harvey Kurtzman överst på piedestalen. Läser annars gärna gamla äventyrsserier (Milton Caniff's Terry and the Pirates), mycket av Alan Moore, Walt Kelly, bröderna Hernandez, Daniel Clowes, Kyle baker, Cerebus, Blueberry, Tardi, Krazy Kat, Snobben, Jules Feiffer, Eisners The Spirit, diverse Disneyserier m.m. m.m.

Senast lästa höjdarserie: Isaac the Pirate av Christophe Blain, Torpedo 1936 av Jordi Bernet

Har inte orkat eller haft tid att skriva en introduktion tidigare. Men nu så.

Jag heter Fredrik Blomqvist och är född året då USA invaderade Granada, Bengt Westerberg blev folkpartiledare och Frank Miller´s Ronin såg dagens ljus.  Jag är uppvuxen på norra Öland och bor nu för det mesta i Kalmar, där jag studerar på högskoleprogrammet Kulturarv och Samhällsanalys, med historia som huvudämne. Jag är intresserad av fantasy, till viss del science fiction, spel, samt saker som historia, sociologi, politik och (till viss grad) arkitektur. Och tro det eller ej, serier.

Min inkörsport till “serieeländet” var Bamse och Turtles (Archie-versionen). Är inte inkörd på någon speciell sorts serier, utan jag läser det mesta. Några av mina favoritserier är League of Extraordinary Gentlemen, Griffin & DeMatties version av Justice League, Persepolis och Battle Angel Alita. Pysslar även med egna idéer till spel, serier och sådant.

Så intressant är jag.

"Skilda meningar om ett konstverk visar att verket är nytt, komplicerat och levande" - Oscar Wilde

37 Senaste redigerad av IpComics (2005-08-17 17:57:56)

Hei

Navn: Ivan Pedersen

Født: 1958

Bor: Nord-norge, Troms!

Sivilstand: Sambo, barn, barnebarn - og det som følger med!!

Yrke: Data

Interesser: "Alle" serier!! Særlig classisce eventyr-striper! Fantomet, Rip Kirby, Garth, Flash Gordon mm.
Driver eget forum der du også kan lese gamle striper! Tidligere interesser var ofte Superman & Co, albumserier (Asterix etc).

Ønske: Å komme i kontakt med andre som virkelig liker gamle stripeserier, for bytting etc. Engelsk språk!!

Liker du klassiske Fantomet, og andre striper?

Besøk mitt serieforum  - IpComics Forum

38 Senaste redigerad av Frank Rules (2006-09-20 17:21:37)

Fredrik Sjöholm, sambo på söder i Stockholm.
Jobbar som säljare och gillar, film, TV, serier, playstation, Ricky Gervais, Ed Wood Jr, Mixed Martial Arts (och annan fighting), tidningen Vice, tidningen Sex och min flickvän
och jag HATAR allt annat!

Till er som inte har jobbat som säljare... Nej jag talar inte om muppar bakom disk utan SÄLJARE. Så är det ungefär som att jobba som prostituerad fast ingen kund efterfrågar dina tjänster (men när det går bra så är det iallafall ok med deg).

Bland seriefavoriterna hittar vi Peter Bagge (Hate 1-15), Johan Wanloo (självklart), Lauzier och Matt Groening (både hans klassiska
skämtteckningar med kaniner och sedermera TV-serierna Futurama och Simpsons).
Bästa förlaget är Fantagraphics.
Min favvo tecknare är Drew Friedman.

Ger ut fanzinet ”The Soulful Moods of FRANK” och en del andra grejer.
www.frankrules.nu (för mer info om utgivningen)
Tar just nu dock ett break från Frank för att jobba lite med ett annat serieprojekt... Vi får se om det blir nåt... wink

I scream, you scream, we all scream for heroin!

börjar väl bli dags att langa in en liten presentation här

Daniel Knös heter jag alltså, är 21.

Är just nu bosatt i Lund men har bott större delen av mitt liv i Uppsala efter en liten avstickare till moskva förra året.

Är för tillfället upptagen med att läsa till civilinjegör i teknisk matematik på lth (jag har bara 4 år och 19 veckor kvar)

Civilstånd: singel, och tur är väl det eftersom jag bor i en studentkorridor på cirkus 19 kvadrat.

Intressen: Gillar matematik och sport, är egentligen inte jätteintresserad av serier i allmänhet. De enda serierna jag har nördat ner mig totalt är egentligen Asterix och så Tintin förstås.
Min första serietidning var en pellefant från 89 typ. Har ett något nostalgiskt förhållande till den serien även om den egentligen aldrig nådde några större toppar.

Namn: Sebastian Nyberg
Född: 1971 i Finland, bosatt i Helsingfors, äkta finlandssvensk!

Jag är civilingenjör i datateknik till utbildningen. Jag har alltid tecknat som hobby och ibland halvproffsigt dvs fått betalt för det också, även gjort grafisk design på beställning. Efter 5 år i IT-branschen började det kännas meningslöst att skriva projektplaner och kravspecifikationer dag ut och dag in, så jag började göra mitt första album "Feta blås" på deltid och hoppade till sist av jobbet helt och hållet. "Feta blås" gav jag sedan ut på eget förlag tillsammans med min flickvän. Nu håller jag på med mitt andra album på heltid och tänker vara klar med det om ett par månader. Det ser ut som om det kommer att komma ut på ett "riktigt" förlag, åtminstone finns det intresserade parter.

Seriefavoriter jag kommer på just nu är Bloom County av Berke Breathed, Neil Gaimans Sandman, det mesta av Frank Miller, Bone av Jeff Smith, Kellermans Rocky, Lars Sjunnesson, Joakim Pirinen, Asterix, Tintin, Gaston, många serier i Heavy Metal... dvs det mesta som jag finner välgjort och originellt. Mest intresserad är jag av den absurda vuxenhumor Sjunnesson, Pirinen, Max Andersson m.fl. skapat och det är också vad jag själv tecknar.

Flukta även in mina webbsidor: http://www.pandapropaganda.com

Insekt-polisen
Som vanligt är det inte killen på bilden som skrivit inlägget.

Oskar heter jag.
En av fem glada redaktörer för C'est Bon Anthology.
Tecknar serier och illustrationer. Skriver allehanda dumheter. Önskar att det vore roligt att teckna serier så att jag kunde landsätta något av de större projekten jag skickat ut på havet utan karta.

Är mest hemma varandes pappa och folkskygg, men kan ses på mässor och dylikt då jag tittar fram från under min sten. Har storhetsvansinne och funderar på att ta över världen med konsten som vapen.

and i am all thumbelina
i died for you all

Göran Semb, medelålders och fetmande (suck) singel. Har studerat psykologi och diverse samhällsvetenskap, vilket varit en bra grund för mitt nuvarande arbete som översättare och textare av serier. (Jag skulle föredra mer översättande, eftersom det är lättare än textandet, men man tar vad man kan få.) Kompletterar den inte riktigt heltidslön jag får av det med att jobba som semestervik åt kriminalvården.

Har skrivit ett Fantomenäventyr och ett dussintal 91:an-historier. Satt i SeFs styrelse några år på vardera sidan om 1990, om jag minns rätt. Skrev en del i B&B på den tiden; kan vara på väg tillbaka till det i nuläget. Politiskt och historiskt intresserad, vilket knappast avspeglat sig i mitt serieläsande. Tämligen allätande vad gäller genrer -- rent teoretiskt, praktiskt hinner jag inte med så mycket mer än strippserier och superhjälteserier i nuläget.

Håller på att sortera min seriesamling, vilket är ett litet h-e när mer än hälften av ens 100+ hyllmeter är osorterade. Lyssnar på Al Franken och Rachel Maddow.

Mikael Bergkvist, 39, serieofil, norrlänning född i västerås.
Skäms över detta, men jag hatar norrland nästan lika illa som Batman hatar skurkarna.. jag funderar på att ta upp serierna igen bara så att dom kan ges ut och därigenom ta död på några trän till i den här unkna urskogen jag sitter i.

Har spökskrivit Ödeshandsken och Det Okända för semic.
(alla avsnitt som Stefan Nagy tecknade utom ett)
Har skrivit några fanzines (Carnak och Denim) med Stefan Nagy.
Parhäst med Mikael Pettersson i några år.
Har skrivit en del för svenska serier.
Har tecknat Starlet. *skäms*
Tecknat stuff lite här och där, bland annat för "Den enda vägen", ett lysande satir-album av Lars Andreasson. (gå och köp)

Numera tecknar jag inte ett streck, utan sysslar med webb och data.
Äger ett företag http://www.naltabyte.se/swe och har en bunt XML patent.

Och det är nästan lika tråkigt som det låter....

44 Senaste redigerad av pingo (2005-11-07 01:15:05)

Vafan!

Jag trodde jag hade yttrat mig här, men där hade jag fel (vilket är, som ni säkert alla vet, mycket ovanligt). Så, eftersom jag tycker om att skriva (om mig själv) så blargar jag väl ner lite jox här.

Namn: Anders Jesper Pingo Lindström
Född: Typ '73.
Död: Inte än.
Bor: Alldeles för mycket.
Yrke: Nej.
Sexuell läggning: Ja.
Websiter: Flera stycken.

Intresserade mig för serier runt 1-årsåldern, men åt dem mest på den tiden. Vid 3 började jag tycka att bilderna var fina, vid fem läste jag Kalle Anka, då min bror introducerade mig till dem. Tintin, Lucky Luke och Asterix var tidiga möten för mig. I tonåren var det såklart Epix som gällde, och jag råkade stifta bekantskap med både AXA och Linda tycker om konst, vide den tiden, vilket säkerligen kan förklara ett och annat.

Började göra egna serier så fort jag kunde rita streckgubbar, och skapade mitt första fanzine som åttaåring. Då var det en liten skapelse (A7?) i kritfärg med säkerhetsnålsbidning (mycket smart) som kostade två kronor. I brist på kopiator tvingades jag teckna nytt exemplar vid försäljning. Som tur var låg upplag kring två exemplar (ett till min far samt pliktex till mig).

Vid tolv skrev jag mitt första filmmanus. En blodig historia om klassens svarta får som bränner ihjäl sig på en lektion. Ketchup fick vi från skolköket. Inspelad på VHS med statisk kamera. Min lärare, den klåparen, klippte sönder den. Jag hatar producenter.

Under högstadietiden uttryckte jag mig nog mer extrovert än senare, vilket jag också hamnade i tingsrätten för. Sprayfärg var kul, men idag skulle jag nog jaga mig själv längs gångtunnlarna. Samtidigt blev datorerna mer intressanta, och även om jag hade hållit på med slika maskiner sedan 1980, fick jag ingen egen förrän 1984 (en Laser 210)!

En C128 fick jag 1987, och jag köpte även modem till den. BBS:er rulade. Nätverk liksom. Zwow.

Då datorerna mer och mer tog överhanden (Amiga 500, sen 600 sen 1200), och jag började jobba efter gymnasiet (reproslav), så blev seriekonsten lidande. Här skapdes inget, bara konsumerades.

Film blev ytterligare ett konsumtionsintresse, och runt början på 90-talet snöade jag in på Hong Kongfilm också. När jag sen började Serietecknarskolan i Hofors 1994 hade jag en bra bunt filmer som vi såg i kårhuset varje natt. Det var runt den här tiden jag skapade mer egna grejer och publicerade mitt (i Bild & Bubbla kanske mest hatade) fanzine Pelle Stönkorv. Nio nummer kom ut mellan 1994 och 1998. Sista med färgomslag.

När jag hade gått ut Serietecknarskolan gick jag genast till Falu Gruva i Falun och snackade om att få tota ihop nåt jox åt dem. Det blev albumet Brorslotten, som kom ut 1996.

1997 hamnade jag i Finspång med en polare från skolan, och vi började på albumet Illusion, en sci-figrej jag drömt efter för mycket spånken i Hofors. Under ett års tid lärde vi oss att det var skit samma hur serien såg ut eller var, huvudsaken var att vi hade en agent. Det hade vi inte. Vi gick skilda vägar kring 1998.

Runt 1999 var mitt första filmmanus färdigt (långfilm den här gången), och det var riktigt dåligt. På SVT träffade jag en svensk manusförfattare som gav mig råd och dåd, och senare började jag skriva manus på allvar. 2000 hittade jag äntligen en agent, mest på grund av ett krigsdramamanus jag fått ihop då.

Sen hände en del luriga grejer. Då Irakdemonstrationerna mot kriget började ta fart, intervjuade Rapport en av förgrundsgestalterna. Han var en hejare på att teckna, så jag kontaktade Rapport och frågade om hans email. Ett par veckor senare hade vi skapat ett gemensamt projekt, och om ungefär en månad är vårt första "seriepaket" färdigt. Det är en säljmapp åt min agent för första seriealbumet, av tre, till Illusion - samma serie jag jobbade på för snart tio år sedan med en annan tecknare.

Nåt år efter att jag träffat på denne illustratör tog jag kontakt med Romero och fick AXA (se annan tråd).

Och under de senaste åren har jag också skapat mitt lilla Fanzine-POD-Projekt, samt fått tre kortfilmer i min varulvsserie The Werewolf Cult Chronicles inspelade, trots att jag aldrig träffat någon av personerna i verkligheten.

Jag tycker mycket om att debattera saker jag finner viktiga (se min blog: http://www.pingo.name/blog/ ) som upphovsrätt, mig själv, teknokratism, filmförfattande, Migrationsverket och polisväsendet, men även filmverk, mig själv, mina websiter och annat som jag är.

Websiter har jag flera:

http://www.Pingo.name är min "portal".
http://www.SouthpoleRadio.com är min webradio som bara spelar Italo Disco.
http://www.PenguinComics.com är min POD-site.
http://www.PenguinFilms.com är min filmsite.
http://www.WerewolfCult.com är The Werewolf Cult Chronicles egen lilla site.
http://www.AXA.tc är AXA:s officiella website (tyvärr inte uppdaterad på länge).
http://www.AXATheMovie.com är officiella siten för filmen.
http://www4.tripnet.se/~pingo/419/ är min anti-bedrägerisite.
http://www.ChurchofC64.info är min egenstartade religion.

Just ja. Skild, son på 3 år och snart omgift.

Det var väl det... Frågor?

45 Senaste redigerad av Stina Lövkvist (2005-11-08 03:42:20)

Namn: Stina Lövkvist
Född: 1985
Skonummer: 41
Brevlåda bor: Nacka
Tandborstfärg: grön
Proffession: illustratör
Hand: Vänster
Material: stiftpennor, akvarellfärger, akrylbläck, inkers, gråskaletuschpennor, penselpennor...
Godis: apelsinchoklad
Roligt: Teckna, måla, spela GBA/DS, blogga, sy, sjunga, läsa serier, träffa kompisar, titta på folk, titta på hus, tänka, klättra, hitta på små historier, skulptera, pussas.
Tråkigt: Åka buss.
Nördigt: furry
Serier: Ranma1/2, Andrew Kaiko, Tomas Antila , Knut Larsson, Joakim Pirinen, Rocky, Assar, Bamse, White Ninja.
Älskar att älska: musicals, djur, tecknad film, slott, hösten, serier, Sci Fi, originell fantasy, saker gjorda i mässing, antikaffärer, kläder.
Älskar att hata: Nannyakuten, dockusåpor, World of Warcraft, alver, Byggare Bob, Nalle Puh, Cow & Chicken.
Älskar att hatar att älska: Pókemon, Hamtaro, kaffe, pretton, gothare, manga, furries, Darin, schlager.
Hatar att hata: SVT:s barnprogram, programmering, grädde, T-centralen.
Ljusbord: bigass
Politik: är ett klädmode
MP3spelare: Archos gmini 400
Frukt: Mandarin
Matta: orientalisk

That's a pretty funky dance Garfield!

Hej hej. Före detta serieskole-elev här. Malmöbo, född -83. Gillar tjocka swischiga tuschlinjer. Inspireras av Disneys teckningsstil, men inte Kalle & Musse då, utan långfilmerna från 1989 och framåt. Jag gillar när seriefigurer ser så pass enkla ut att de lätt skulle gå att animera. Mmmm.

Uppskattar allt möjligt i serieväg - vardagsrealism, humor, dokumentär, fantasy... men letar fortfarande efter DEN DÄR serien som jag kommer att tycka är den absolut fruktansvärt bästa, alla kategorier. I väntan på att hitta den försöker jag skapa den själv. wink (ouch! ouch! ouch! pretto!!) Några serier som ligger mig varmt om hjärtat är dock Bone, Jan Berglins rutor, WITCH, Maus, Blade of the Immortal, Ernie, Robotman, Affe & Egon... ja, ni hör själva. Schizoblandningen Allan.

Trevligt att råkas.

Läs min och Mattias webbserie What Birds Know här.

Hej och nej,

Bestämt nej! Jag är inte tre katter!
Utan jag är en, och alldeles en. En och en enda katt.
Och mitt namn är Katt, Katt Kattsson Katt
- till er tjänst!

Så en katt som jag besöker er på forumet då och då.
Men shhhhh!
I all försiktighet. För jag är jagad - schäfertikarna gläfser mig i baken.
För jag är nämligen maskerad. Det får man helst inte va.
Men det är bäst att vara försiktig ute i det cybernetiska har jag lärt mig.
Men vid min svans att jag inte kommer hit ibland.
Och ställer till. Men jag tänker för det mesta vara snäll.
Man måste vara snäll i det cybernetiska tycker jag.
Och även fast jag kanske inte bara vill.
Ska jag vara snäll - en snäll katt på nätet ska jag va.
Men skulle jag fräsa till det.
Skulle jag det så tänk då på gubben Hadok.
Att han nog innerst inne bara vill väl.
Om det nu låter illa ibland så är han mest bara bullrig.
Klumpig om han klampar nån på tån.

Min favortiserie är om en katt som heter Felix.
Zorro och Dragos är också maskerade, liksom jag, men de är inga katter.
Maus är en dålig serie. Den ger en felaktig bild av oss katter.
Den serien beskriver katter som vore de hundar.
Snobben och Marmaduke är också dåliga serier tycker jag - de handlar om hundar!
Och eftersom jag inte tycker om hundar så är det dåliga serier. Snark!

Tills vidare: Mjau!

En raket! Det är Blondie! Nej, en grammofon... Nej, det är KATT KATTSSON KATT - Vid min svans!

Jag heter Gunnar och är 40 år gammal.
Bor för tillfället i Boden.
Sjukpensionär.
Mina intressen är serier, kroppsmodifieringar (tatueringar och piercings) och att resa.
Tack vare min pension så har jag den möjligheten. Senast blev det Kenya och Tanzania i ett år.
Jag är singel.

Jag vill bli kalif istället för kalifen.

49 Senaste redigerad av Ted (2006-11-27 23:51:11)

Ted heter jag, 18 år och bor i Linköping, Östergötland. Har ett stort intresse för serier av alla dess slag. Allt från Disney (gärna Don Rosa:s serier) till vardagliga serier som Elvis... Tecknar själv, bl a till Gefle Dagblad och Glöd. Måste jag välja en favoritserie får det nog bli Uti vår hage. Har även ett stort intresse av skämtteckningar, och tycker det var lite synd att tidningen Bizarro lades ner, då den hade ett bra urval av övriga serier.

50 Senaste redigerad av Stef Gaines (2006-01-29 14:00:33)

Ja kanske vore bra att presentera sig.

Namn: Stef Gaines
Född: 29 Juni 1985 (Nu kan ni skicka serier i present när jag fyller 21! big_smile)
Sysselsättning: Serietecknare / Student
Civilstatus: Lever med min underbara sambo och våra två katter

Jag är född i Stockholm men tillfälligt bosatt i Hofors(i Juni måste jag dra, och jag som börjat trivas så bra hmm)
Tecknat serier sedan jag var 10. Och tecknar en massa. Men jag ritar inte sådär jättebra, min starka sida är manus. Jag är riktigt nöjd med mina manus. Närmaste intresset är film, som jag tycker går ganska mycket hand i hand med serier.

Fansin jag gjort: Anima(1-3) och Legenden om Spelen
Fansin jag medverkat i: Mangaka 10 och Randomzinet

Några serier jag är galen i: Kiseiju av Hitoshi Iwaaki, allt från Li Österberg, allt av David Liljemark, allt av Daniel Ahlgren, Nemi av Lise Myhre, allt av Joanna Rubin Dranger (speciellt Askungens syster), Maison Ikkoku av Rumiko Takahashi, CandyCandy(klockan är 02.40, jag orkar inte dra med serietecknarna mer, sorry), Rocky, Confidential Confessions, allt av Åsa Grennvall, Orneryboy, Average Jane m.fl. etc.

Övriga intressen: designa och sy klänningar, gamla böcker(just påbörjat min samling), sagor, vackra filmer,  övrig kreativitet, pynta mitt hem, spela tv-spel(framförallt zelda-serien).

Under senaste året har jag lekt med min hårfärg med, haft blont, grönt, grålila, rött, ljusrött(se avatar) och nu lilablått, på loppet utav ett år. Jag tror att jag strax ska återgå till mitt mörkbruna hår jag hade innan.

Trots mitt tillkommakortande i teckning ritar jag en jäkla massa. Ritade en 189 sidors serie på en helg. Ska ägna våren att försöka få den rentecknad och publicerad.

Ritar för ClubNintendoMagazine(som ges ut utav bergsala, mer info finns på http://www.nintendo.se/). Och det är riktigt riktigt trevligt. smile

I övrigt anser jag att allt arbete mot ett enat seriesverige bör förstöras.
Segerkrönt i förväg - jag bloggar och serieklottrar om saker jag ser/läser, och annat smått och gott från mitt fantastiska liv.