1 Senaste redigerad av Ola Hellsten (2008-03-28 11:28:27)

Tråd: Trevligt att råkas. Men vem är du? Presentera dig här.

SeF är och har alltid varit en klubb där inbördes beundran har haft en viktig plats. Så varför inte spinna vidare på den traditionen och presentera oss själva här? Kunde vara intressant att veta lite mer om vilka det är vi snackar med.

Jag kan börja för att bryta isen. Ta en campari och lite ostbågar så länge.

- - -

Namn: Ola Hellsten

Född: 1972

Bor: Stockholm, söderförort

Civilstånd: Sambo (Edit: Numera gift)

Yrke: Manusförfattare (främst TV) och skribent. (Edit: Numera främst bibliotekarie. Med lite skribentjobb vid sidan om.)

Intressen:
Matlagning, kultur, film, serier, litteratur, musik, krogliv. Skrivande.

Seriefrämjande aktiviteter:
Har varit medlem i SeF till och från de senaste 10-15 åren. Har skrivit en del nyhetsnotiser i Bild & Bubbla. Konsumerar serier så gott jag kan på min knappa författarlön.

Favoritserie:
För många för att nämna. Men "Tintin" är nog den som har hedersplatsen i mitt hjärta. Ett urval av mina andra favoriter inkluderar: Bröderna Hernandez, Seth, Chris Ware, Kyle Baker, Carl Barks "Kalle Anka", Grant Morrisons "Animal Man", Quinos "Mafalda", Floyd Gottfredsons "Musse Pigg", Herrimans "Krazy Kat", Schulz' "Snobben", John Stanleys "Little Lulu", det mesta av Alan Moore, Mats Jonsson, Joakim Pirinen, Jules Feiffer, Robert Crumb, Will Eisner, Ivan Brunetti, Nick Cardy, Al Capps "Knallhatten", Daniel Clowes, Adrian Tomine, Gaimans "Sandman", Peter David, Segars "Karl-Alfred", Peter Bagge, Franquin, Tardi, och Yves Chaland.
Jag hyser även en stark kärlek (läs: nördintresse) till hela DC:s superhjälteuniversum.

Senast lästa höjdarserie:
Craig Thompsons "Blankets" (Edit: Mycket sedan dess. Senast var "American Born Chinese" av Gene Luen Yang.)

- - -

Ovanstående säger förvisso inte så mycket om mig som person. Men om ni hakar på här och presenterar er själva kanske jag till slut vågar lämna kallpratet och avslöja lite intimare detaljer om mig själv...

/ola

Sv: Trevligt att råkas. Men vem är du? Presentera dig här.

Hoppla

Jag heter Kalle Bergman och läser bioteknik här i Uppsala. Serier är egentligen bara ett sekundärt intresse för mig... min riktiga hobby är rollspel. Jag anser att nätserien är den mest intressanta serieformen och följer dagligen ett stort antal nätserier (jag har länge närt planer på att börja teckna en själv). Jag är dålig på att nämna favoriter, men "Ghost world" gjorde ett starkt intryck på mig. Min absoluta favoritserie alla kategorier är dock förmodligen Kalle och Hobbe.

/Kalle B

Mikke Schirén var namnet. Serienörd och redaktör för ETC Comics. Medlem till och från i Seriefrämjandet sedan 80-talet.

Är mångsysslare till professionen – redaktör, journalist, grafisk formgivare, skådespelare, projektledare etc.

Gillar allt från Franquin, Hergé, Peter Bagge, Lars Sjunnesson, Mike Mignolia, Alan Moore, Frank Miller, Eric Powell, Will Eisner till Malin Biller, Ulf Lundkvist och så vidare och så vidare.

Drömmer om att starta det stora serieförlaget och att ge serietecknare den betalning de förtjänar. Startar snart butik för tecknade serier på webben,  som är tänkt att sälja album och serier från mindre förlag i sverige, Norden och Europa. Kan väl nämna att projektet är menat att vara ideellt, det vill säga att jag inte tror att jag kommer att tjäna ett ruttet lingon på det...

Är ansvarig för Seriefrämjandets webb...

David Haglund här, uppsalabo by choice, dalmas by bith. Född 1974 och har läst serier alltsedan mamma köpte Fix & Foxi till mig nån gång runt 1979-80. Serieintresset växte sedan i takt med att jag lånade (och aldrig lämnade tillbaka) Fantomen, Seriemagasinet och Buster hos morbror och på den ungdomsgård där mamma städade. (Se där, Wertham hade rätt, serier förleder ungdomen till att begå brott!)

SeF har jag varit med i sedan slutet på 90-talet, men innan dess läste jag gärna B&B på biblioteket. Min artikelserie om serier som blivit film inleddes någon gång 1998 då jag framförde synpunkten att ingen skrev något om ämnet och blev uppmanad av redaktionen att själv göra det. Så där band man egentligen ris åt egen rygg. Eller inte. För det är ju kul att skriva för B&B! B&B blir vad medlemmarna gör den till.

Sedan 6 år jobbar jag som teknisk översättare och korrekturläsare (programvara, webbsidor, reklam, handböcker etc.). Har fuskat lite i seriesammanhang också för 10 år sedan, då jag översatte något ströavsnitt i Magnum, Turtles och Larson. Vid sidan av har jag svårt att lämna studentträsket och har bl.a. varit redaktör för V-Dalas studenttidning, kock, sånganförare och sitter numera med i styrelsen för studenttidningen Ergo. Någon gång under 90-talets andra hälft hade jag också en webbsida om Army of Lovers och senare drev jag även en e-postlista för bandet Vacuum.

På fritiden gullar jag med min sambo och våra två marsvin samt läser och indexerar serier. Gillar kalenderbitande och har alltsedan vi möttes i en skitig studentkorridor i Flogsta indexerat svenska DC Comics-tidningar tillsammans med min gode vän Per Sandell (numera göteborgare). Postar en del på Comicboards.com (som även den drivs av en uppsalabo vid namn Alvaro) och hittade via den webbplatsen DC Guide (som drivs av en dansk, Kim Jensen), där jag med Ola Hellsten (se första posten i denna tråd) och ett gäng likasinnade indexerar och skriver ändlösa biografier om obskyra figurer som ägs av amerikanska superhjälteförlaget DC Comics. Är också barnsligt förtjust i filmer som bygger på serier eller med förment historiskt tema. Lyssnar gärna på synthpop och new age/etno, men den stora musikaliska fixstjärnan för mig är Prince. Tycker om att laga och äta mat, men tyvärr leder det till en rejäl bantingskur vartannat år... Har nyligen gått med i Friskis & Svettis.

Bland seriefavoriterna finns det mesta av Alan Moore (skrev faktiskt min C-uppsats om V for Vendetta i relation till Orwell och Huxley), historiska äventyr i Fantomen, Edika, Ralf König, Jan Berglin, Wanloo, Malin Biller, "Zits", Jack Kirbys "New Gods", Claremont & Byrnes "X-Men", Joakim Lindengren, "Rocky", Jason, Neil Gaiman, Frank Miller, "Wonder Woman", Walt Simonsons "Thor", "Rip Kirby" etc.

Kändes som att skriva en CV det här...

Jag är Mattias Elftorp

Bosatt i Malmö.

Skaffar pengar genom att jobba som illustratör (och ibland plugga). Jobbar som serietecknare, formgivare och redaktör.

Mina serier syns tex i C'est Bon Anthology och i mina Piracy is Liberation-album. Allt utgivet av C'est Bon Kultur. Ibland även i nån Lantis eller annan publikation. Jag brukar ha en hyfsat uppdaterad CV på min hemsida.

Illustrationer i tex Helsingborgs Dagblad.

Formgivning alldeles snart i hela landet på elskåp och liknande (Syndikalisternas 1maj-affischer).

Osv.

Seriefrämjande aktiviteter är att ge ut internationella serier med »högre konstnärliga ambitioner« i sverige och internationellt med C'est Bon Kultur. Vi presenterar också mer och mindre serierelaterade utställningar här och var. Närmast(?) i Helsinki i samband med seriefestivalen där i höst. Vi vill i förlängningen flytta gränserna för vad som är avant-garde så långt att det vi gör nu blir mainstream. Kort sagt främjar vi seriemediet genom att göra det bredare.

SeF-aktiviteter är väl mest att recensera lite grejer i BoB. Lantisen får väl också räknas dit.

Serier jag tycker om råkar ofta vara gjorda av britter bosatta i usa, men det mesta som är nyskapande öht får min uppmärksamhet. Budskap och känsla är annars nåt slags ledord.

Filmer jag tycker om råkar ofta vara gjorda av japaner.

Serie jag ser mest fram emot just nu är The Fountain av Darren Aronofsky & Kent Williams.

Kolla länkarna i min signatur för ett bättre liv.

Piracy is Liberation
Art as comics, comics as art:
C'est Bon Kultur
We will be the new mainstream!

6 Senaste redigerad av Endless_ (2005-05-04 12:08:09)

Det är lugnt här på jobbet så här på kvällskvisten så here goes:

Jag heter Mats Nordström är 31, och bor med sambo i en tvåa på Möllevången i Malmö.

Jag jobbar som bibliotekarie på Malmö stadsbibliotek. Här är jag ansvarig för tecknade serier för vuxna och SF/fantasy. Sedan pysslar jag med en massa annat också.

SEF-relaterat är att jag fungerar som recensions-ansvarig för Bild & Bubbla.

Mer serierelaterat är att jag fungerar som ordförande för den eminenta kulturföreningen C'est bon som ger ut höginstressanta serier av både svenska och utländska serieskapare.

På fritiden umgås jag helst med min superfina sambo förstås, och med mina vänner.

Mitt största intresse är att lyssna på musik och det håller jag helt privat utan några som helst plikter och åtaganden. Jag gillar lättast elektronisk musik och då hemskt gärna den hårda Kanadensiska skolan med band som Skinny Puppy, Numb och Front Line Assembly. En ny generation synthare har närmat sig detta fina sound! Det finns hopp för ungdomen. smile

Jag läser bra serier i många genrer. Vissa dagar njuter jag kalsongmänniskor (superhjältar) och då är förstås Marvel och Spindelmannen bäst. När jag var en liten parvel tyckte jag och min kompis att DCs hjältar inte var på riktigt liksom.. Andra dagar försjunker jag i vardagsrealism. Ytterligare andra dagar är jag en Vertigo-junkie. Någon dag per år kanske jag läser en manga, andra dagar blir det dokumentära serier. Ja och så läser jag C'est bons fina publikationer förstås.

Film och SF-Tv-serier är också skoj. Jag och sambon drog igenom 8 säsonger Stargate SG-1 på knappt tre veckor. Nästa projekt är att se om Farscape (världens bästa TV-serie).

Jaou dax att meddela vem man är..
Magnus Svensson är namnet och jobbar som forskningsingenjör på Chalmers i Göteborg. Det jobbet fick jag efter mina fyra år i Kiruna, där jag bland raketer och satelliter gick ut med en rymdingenjörsutbildning.
Jag har alltid haft ett intresse för tecknade serier och är medlem i Seriefrämjandet sedan slutet av 80-talet.
Världens bästa serie är Sandman-sviten som gick i Stålmannen (Superman #233 - Superman #242)på 70-talet.
Bland mina andra intressen är det värt att nämna Scifiserier (man är ju inte rymdingenhör för intet), där Babylon 5 är en klart lysande exempel på att religion, politik, action och dokusåpa funkar i rymden.

Tjollahopp....

Keijo Ahlqvist, finskspråkig finländare från Finland, nästan 50 år. Jag är serielärare i Limingo Konstskolans serielinje, dess 2000. Förr gjorde jag manuskripter för serier, ritade också och frilansade som illustratör och journalist.

Jag fortfarande tycker om Tintin. Robert Crumb. Enki Bilal. Joakim Pirinen. Lauzier. Men studenter lär mig att gilla manga också. Nä, inte ännu, men kanske en dag...

ann var namnet, 24 år gammal, och med risk för att göra bort mig så hittade jag sef sida just i dagarna. blev mäkta glad. mitt serieintresse har nog funnits sen barnsben, men har under de senare åren utvecklats allt mer.
tänkte ta mig till sefs möte i malmö på måndag. är det värt ett besök är min fråga?

Krille, Göteborg. Tycker bara om bra serier.

Stefan Petrini,  född 78, från "Seriestaden" (Nej, inte Malmö!)

Pluggar till bibliotekarie i Borås
Sporadisk serieskapare. (För närvarande mest som manusgubbe åt en polare med hemlig identitet)

Läser enbart serier och facklitteratur.
Har gjort en grej av att ha bred seriesmak, men avskyr dagsstrippar, gothserier och merparten av serier på webben.

Jag heter Ainur Elmgren och jag är en förhindrad serietecknare.

Förhindrar mig gör mina sysslor som doktorand i historia (Lund) och redaktionsmedlemskapet i BoB (jag sågar fanzin och hyllar manga - snacka om politiskt inkorrekt).

Egentligen skulle jag vilja göra magnifika, konstnärligt krävande äventyrsserier i stil med Hal Foster korsat med Loisel, Hugo Pratt, P. Graig Russel och Mike Mignola. Dessutom är jag sjukligt förtjust i allt som har med politiska skämtteckningar, propaganda, samhällssatir, historie(miss)bruk och mytologi att göra. Och 1920-tal - Krazy Kat, Lyonel Feininger, det sovjetiska avantgardet, behöver jag säga mer?

Bland svenska tecknare gillar jag............ hmm.............. Joakim Pirinen. Okej, det är inte svårt att gilla honom. Annars tycker jag att "Grön Natt" och "Pearl" av Horst Schröder och Mikael Grahn är mysiga.

Den bästa finska tecknaren är nog Tarmo Koivisto. Men jag gillar också dåliga finska serier, framför allt krigsserierna i Korkeajännitys. Det finns nån sorts iver och glöd i finska serier som saknas i många svenska. Det är som om tecknaren lyckas glömma för en stund att han/hon gör en serie, och berättar en bra historia istället.

Förutom att vara en serienörd är jag tjej, född 79, mentalt bosatt någonstans mellan mina hemländer Sverige, Finland och Tyskland. Det funkar bra.

Jag heter Ola Hammarlund, född 1964. Jag är född i Västerås, har läst i Uppsala, Stockholm och på Bibliotekshögskolan i Borås, sedan 10 år inbiten stockholmare. Jag är utbildad bibliotekarie och arkivarie, historiker, arkeolog, språkvetare m.m.

Jag sitter i Sefs styrelse och är ordförande i lokalföreningen i Stockholm. Jag är också sekreterare i och ansvarig för Urhundenjuryn, skribent/Stockholmskorrespondent i Bild & bubbla och sekreterare i arbetsgruppen för Small Press Expo.

Jag har läst serier sedan jag fick min första Kalle Anka av min dagmammas söner, och läser det mesta i serieväg, men tycker främst om serier som vill berätta en god historia (vad nu det är för något), vare sig det är självbiografiskt, fantasy eller något annat.

Övrigt/kuriosa: jag har konstruerat en bilddatabas över marginalanteckningar och understrykningar i Strindbergs efterlämnade bibliotek, förtecknat arkivet från Sidas biståndskontor i Bissau, datoriserat skolbibliotek, druckit brorskål och skrivit en artikel om näringarnas historia på Västerlånggatan i Gamla stan. Bland annat.

Besök gärna min webbplats (nu i dagarna flyttad till egen domän): http://www.olahammarlund.se/

Ola Hammarlund
http://www.olahammarlund.se/
"Homo sum: humani nil a me alienum puto."
Terentius

14 Senaste redigerad av tobias (2005-04-15 22:14:04)

Tobias Eliasson, född 1982. Kommer från Varberg ursprungligen, men är Göteborgare sedan ett par år. Arbetar som kanslichef på Sverok Väst, ett distrikt inom Sveriges roll- och konfliktspelsförbund.

Jag var en stor serieälskare när jag var yngre, men tappade bort det intresset i 15-16 års åldern. I mitten av 2003 hittade jag Optimal Press och tyckte att det verkade riktigt bra så jag började snöa in på alternativserier. Hittade också Galago, vilket hjälpte till. Jag läser det mesta i serieväg, men har en förkärlek för svenska serier. Favoriter är Mats Jonsson, Johan Wanloo, Mats Källblad, Li Österberg & Patrik Rochling, Joakim Lindengren, Åsa Grennvall, Daniel Ahlgren m.fl.

Driver vid sidan om ett litet förlag tillsammans med min flickvän, Man av Skugga Förlag HB. Vi har gett ut ett litet seriehäfte som Amanda har gjort, mest för att testa på, men arbetar vidare med större släpp.

Jag har nyss blivit medlem i Seriefrämjandet, har dragit ut på det lite eftersom jag har mycket svårt för att inte bli engagerad i föreningar jag är medlem i och jag har inte haft tid över förrän nu.

Bland övriga intressen i mitt liv märks synthmusik (i synnerhet från åren 1981-1983), sport (endast som supporter), brädspel, rollspel, film, böcker, resor, friluftsliv och geocaching.

Om det är ok med Ola går jag efter hans mall.

Namn: Viktor Moberg

Född: 1988

Bor: Kristinehamn

Civilstånd: Ogift

Yrke: Serietecknare (opublicerad men jag har en liten fanbas) och studerande.

Intressen: Historia, animerad film, god mat, serier

Seriefrämjande aktiviteter: Medlem i SEF.

Favoritserie: Först och främst Spirou när Franquin satt vid rodret, men också Blake & Mortimer av Jacobs, Klorofyll av Macherot, Donjon Zenith av Trondheim & Sfar, Canardo av Sokal och många andra serier jag inte orkar nämna nu.

"Vet du vad en havsål är? Det är en lång fisk med tänder...lever i klippskrevor...anfaller aldrig en dykare...men det kan hända att en dumskalle som letar efter hummer sticker in handen och stör havsålen...den hatar att bli störd...den BITER...havsålen, det är jag! Du har stört mej!"

I verkligheten (?) heter jag Tinet Elmgren.

Ja, jag är Ainur Elmgrens syster. (Vi är Sveriges svar på Jaime och Gilbert Hernandez. Eller nåt. Och det är jag som är Gilbert, eftersom Ainur vägrar.)

Det som gör mig allra gladast här i världen är att rita serier. Jag ger ut fanzinet Tunguska, som kommer ut typ en gång om året. (Men det är tjockt! Och i A4-format!)

Jag blir snart fil. kand. i ryska, och så småningom ska jag väl bli tvungen att försörja mig som illustratör, skribent, översättare, tidningsbud, osv.

Min bok: http://eva-serien.blogspot.com/
Andra grejer av mig: http://www.kommiekomiks.com/
(Men jag är inte kommunist ...)

Ja, då får väl jag också presentera mig litegrann.
Jag är född sissådär 1978, nere i Karlskrona, nu bor jag i Tyresö.
Jobbar som animatör och tecknar lite serier på hobbynivå, gjort ett fasligt tunnt fanzin en gång och det börjar väl snart bli dags för ett till.
Jag gillar grafiskt snygga serier; Jason, Tom Gault och Chris Ware bland andra.
Jag är rysligt förtjust i view master-bilder och har en ganska fin samling.

Jag heter Johan. Jag är 16 år och älskar serier... och musik. Dödsmetal! Just nu är Jim Lee den bästa tecknaren i hela (?) universum. Går estetisk linje på Polhem men ska kanske börja tvåan på Spyken istället.

Namn: Åke Rosenius

Född: 1965

Bor: Järfälla

Civilstånd: Lyckligt gift

Yrke: Teknisk skribent, frilansande illustratör och serietecknare

Intressen:
Rollspel, serier (mest shoujo-manga numera), Bollywoodfilmer

Seriefrämjande aktiviteter:
Har publicerat rollspelsserier - en liten men rätt bekväm egen nisch av hobbyn - sedan 1989 och har ett samlingsalbum bakom mig. Gör numera serien 'Birger Barbaren' i speltidningen Fenix; finns hos välsorterade tidningshandlare. (-:
För några år sedan var jag också rätt aktiv för att försöka sprida större medvetenhet om shoujo-genren i Sverige, men har fått dra ner på det av tidsskäl sedan jag gifte mig.

Favoritserie:
Sailor Moon, Fushigi Yuugi, W.I.T.C.H, Spirou á la Franquin, serier gjorda av kompisar. Har också ett visst nördintresse för indiska Raj Comics, men har inte möjlighet att följa deras utgivning ordentligt.

W.I.T.C.H; mangaversionen

Namn: Simon Perstrand

Född: 1981

Bor: Umeå

Civilstånd: distansrelation

Yrke: Arbetslös slusk

Intressen: Rollspel (Fading Suns för tillfället), skräckfilmer, anime och serier.

Favoritserie:
Sandman, Sin City, Lobo, Judge Dredd och Valhall (Peter Madsen.) Tintin, Spirou och Asterix har däremot alltid haft en speciell plats i mitt hjärta. Bland de svenska serierna tycker jag om det mesta Ulf Lundquist och Johan Wanloo pressar ut. Jag brukar däremot aldrig ha råd att köpa tidningar, så det blir mest nätserier för mig. Ibland händer det att jag laddar ner ett album eller två när jag hittar något jag gärna vill läsa, men inte har råd.

Red Star

Hejhej!
Får se till att göra en proper entré smile

Namn: Malin Grön

Född: 1977

Bor: Majorna i Göteborg

Civilstånd: Sambo med en tilltänkt, vi har satt ett daturm men inte officiellt förlovat oss.

Yrke: Håller på att ta det stora klivet och starta eget, grafiker av de flesta slag.
Har en portfolio på www.heybaberiba.se (hade domänerna.se och .com långt innan man gjorde en jäkla humorshow med namnet, men men inget ont utan att det förde något gott med sig.) och en webbserie som tyvär uppdateras alltför sällan, på www.averagelife.org

Favoritförfattare: Douglas adams, hemmingway, remarque, steven brust.

Favoritserier: För färgläggningen, Wichblade och spawn. På webben; Wulffmorgenthaler. För satiren; Bloom County. För tecknarstilen; Gaston, Spirou och alla dom där...

Per Nilsson heter jag, född 1987 och bosatt i Svalöv (Skåne). Ska börja plugga historia i Lund till hösten. Utöver serier så intresserar jag mig väl mest för litteratur och musik (jazz).

Några serieskapare jag gillar: Frank Miller, Alan Moore, Jan Berglin, Joakim Pirinen, Katsushiro Otomo, Art Spiegelman, Martin Kellerman, Takehiko Inoue, Lars Sjunnesson...

23 Senaste redigerad av jimmy (2006-06-09 15:39:19)

Jimmy Wallin heter jag.

Serietecknare, illustratör, animatör, seriepedagog, föreläsare och lite till.
Bosatt i Malmö.
Styrelsemedlem i Seriefrämjandet, redaktör på Bild & Bubbla, redaktör för sefs serieutgivning lantis.
Har ateljeplats i Seriestudion i Malmö. fördriver dagarna med massa olika tecknarjobb.
Arbetar just nu med en norsk serie som jag än så länge inte kan berätta om.

Medverkar i boken "Fettet och andra serier" efter manus av Gunnar Blå, utgiven på Vertigo förlag 2005. Har även illustrerat en del böcker, allt från hundböcker till hårdkokta pornografiska deckare (Klitty och Da vincikådisen).
Har gjort en del annat också, bland annat var jag tidigare redaktör för "Ranma 1/2", översatt Kalle Ankas Pocket och en del annat.

Tuggbuss Wallin

- Use the Batfish Robin!

Nickan Jonasson av årgång 1970.

Smakar: precis som Fredrik: "döda djur som är grillade och marinerade", fast i omvänd ordning. Och döda djur som kokat i sitt eget fett i flera timmar. Och döda djur som är nermalda och stoppade i sin egen tarm – och detta helst i Lammhult. Jag tackar mänskligheten för: Västerbottenost, Åsedaost, grönpepparpastej, knäckebröd, Skogaholmslimpa, lakrits, bandykorv, kaffekask, ubåt, Bäska droppar, kåldolmar, sotare, lingonsylt, hallonsylt och Bullens pilsnerkorv, potatismos, smör, Aromat. Jag gillar överhuvudtaget tidlösa saker som finns och håller länge, så som kärlek, Dr Martens, kantareller och Garamond.

Tycker: att en riktig tweedkostym ska lukta rök, sprit och lite kiss.

Trivs: bäst i gummistövlar och glesbygdskavaj.

Säger: Man kan ta människan bort från Rottne – men aldrig Rottne ur människan.

Hör: dödsmetall, progg och är sedan barnsben en trogen Nils Lofgren-kuf. Är även obotligt förtjust i Humbel Pie och Peter Frampton. Och Asta Kask och Rävjunk. Föredrar Black Sabbath med Dio.

Tecknar: på album två med mina alteregon: "Karl & Conny".

Lala, Helsingborg

Jobbar som ljudtekniker 50%freelance 50%på Stadsteatern i Helsingborg.
Hittade detta forum inatt och blev genast intresserad.
Försöker leva mitt liv som en serie. dvs ser hela tiden fram mot nästa nummer.

Gillar alla sorters serier, med ett nyvaknat intresse för Illustrerade klassiker,
som jag tycker var en glimrande idé på sin tid.

(OT-fråga bortagen av moderator)