Tråd: Trevligt att råkas. Men vem är du? Presentera dig här.
SeF är och har alltid varit en klubb där inbördes beundran har haft en viktig plats. Så varför inte spinna vidare på den traditionen och presentera oss själva här? Kunde vara intressant att veta lite mer om vilka det är vi snackar med.
Jag kan börja för att bryta isen. Ta en campari och lite ostbågar så länge.
- - -
Namn: Ola Hellsten
Född: 1972
Bor: Stockholm, söderförort
Civilstånd: Sambo (Edit: Numera gift)
Yrke: Manusförfattare (främst TV) och skribent. (Edit: Numera främst bibliotekarie. Med lite skribentjobb vid sidan om.)
Intressen:
Matlagning, kultur, film, serier, litteratur, musik, krogliv. Skrivande.
Seriefrämjande aktiviteter:
Har varit medlem i SeF till och från de senaste 10-15 åren. Har skrivit en del nyhetsnotiser i Bild & Bubbla. Konsumerar serier så gott jag kan på min knappa författarlön.
Favoritserie:
För många för att nämna. Men "Tintin" är nog den som har hedersplatsen i mitt hjärta. Ett urval av mina andra favoriter inkluderar: Bröderna Hernandez, Seth, Chris Ware, Kyle Baker, Carl Barks "Kalle Anka", Grant Morrisons "Animal Man", Quinos "Mafalda", Floyd Gottfredsons "Musse Pigg", Herrimans "Krazy Kat", Schulz' "Snobben", John Stanleys "Little Lulu", det mesta av Alan Moore, Mats Jonsson, Joakim Pirinen, Jules Feiffer, Robert Crumb, Will Eisner, Ivan Brunetti, Nick Cardy, Al Capps "Knallhatten", Daniel Clowes, Adrian Tomine, Gaimans "Sandman", Peter David, Segars "Karl-Alfred", Peter Bagge, Franquin, Tardi, och Yves Chaland.
Jag hyser även en stark kärlek (läs: nördintresse) till hela DC:s superhjälteuniversum.
Senast lästa höjdarserie:
Craig Thompsons "Blankets" (Edit: Mycket sedan dess. Senast var "American Born Chinese" av Gene Luen Yang.)
- - -
Ovanstående säger förvisso inte så mycket om mig som person. Men om ni hakar på här och presenterar er själva kanske jag till slut vågar lämna kallpratet och avslöja lite intimare detaljer om mig själv...
/ola
Senaste redigerad av Ola Hellsten (2008-03-28 11:28:27)