Tråd: Spider-Man 3

Nu har jag sett den på bio. Det märktes att det var mycket Marvelnördar i publiken för folk levde verkligen in sig. De lät som publiken i Ricki Lake när MJ gör den där fulingen och buade som bara den.

Jag tyckte den var okej. Den får en trea. Venom såg ut som et dataspelsfigur, tyvärr.

Sen tycker jag nog att Spider-Man vuxit ifrån stackars Tobey Mcguire. Han ser för barnslig ut och hans ledsna hundögon vill man bara klösa ur och stampa på.

Men det märks att de haft kul när de gjorde filmen. Snygg amerikansk flagga också.

Mina åsikter här speglar Svenska Kyrkans åsikter som jag är medlem i sedan födsel.

Sv: Spider-Man 3

Det är bara att hålla med. Fast jag vill nog ge filmen lite högre betyg, kanske en fyra. Och det beror enbart på bra skurkskådisar. Alla tre som spelade skurkar gjorde en bra insats, men jag kan inte för mitt liv förstå hur killen som spelar Spiderman har kunnat höjas till skyarna eller att Kirsten Dunst skulle vara så bra? Ingen av dem gjorde ju någon insats som märktes överhuvudtaget! Killen verkar gå på en kombination av botox och Valium, för man såg inte tillstymmelse till minspel och man hörde knappt någon variation i röst oavsett om han var arg, ledsen, hungrig eller sömning.

Men J Jonah Jameson har de hittat rätt kille till. Han inte bara ser ut som tidningsförlagan, han har fattat vad rollen går ut.

Och Venom var imponerande välgjord.

"In the future, we´ll all use sophisticated Bozo filters to prevent idiots from communicating with us."
- Scott Adams, The Dilbert Future

Jag kom fram till att filmen kändes som en kram av en vän. Mysigt, men inget man blir snurrig av.

Mina åsikter här speglar Svenska Kyrkans åsikter som jag är medlem i sedan födsel.

Mikael Sol skrev:

Mysigt, men inget man blir snurrig av.

Det var en svag vän.

De mest läsvärda recensionerna hittar man ändå i den mindre förnuftsbaserade delen av spektrumet:

Debbie Schlussel skrev:

Spiderman 3 IS A CHICK-FLICK!

And the chick ain't Mary Jane (well, she's one of them). THE CHICK IS SPIDERMAN/PETER PARKER, played by nerdy actor, Tobey Maguire (who is definitely in touch--way too much in touch--with his feminine side). We see Peter Parker and Spidey cry, whine, and display overwrought melodramatics so much in this movie, I was imagining the tampon and Chicos ads to pop up during a Lifetime Channel commercial break. As I wrote earlier, Spidey cried so much, I had to get a running tally on my Spidey-Cry-O-Meter.

http://www.debbieschlussel.com/archives … 3_sen.html

Jag tyckte den var okej, men inte riktigt lika bra som de tidigare. Därmed inte sagt att den var direkt dålig. Jag blev faktiskt överraskad över att den fått såpass bra recensioner på de flesta håll (fyror i bl.a. Aftonbladet, SvD, Expressen). Själv ger jag den en stark trea.

Lite rörig med många figurer och sidospår att hålla reda på. Kan tänka mig att personer som inte är så insatta i serien kan bli förvirrade stundtals.

Jag tycker inte om att prata om tvångstankar men jag kan inte låta bli
http://www.idiotmusik.com

Mikael Sol skrev:

Jag kom fram till att filmen kändes som en kram av en vän. Mysigt, men inget man blir snurrig av.

Word!

Den var trevlig. Och det var ungefär vad jag väntade mig (läste aldrig serietidningen). Älskade Peters onda emo-lugg med matchande kajal, den gjorde världen (eller i alla fall filmen) fullkomlig. Ganska mycket awesome emotional moments (typ, till bristningsgränsen), dock.

Kort, lockig, högljudd.

Stilla din hunger! Medley; Retroaktivität har kommit i nytryck!
Läs mer, så är ni snart med på noterna.

En ännu bättre recension än den senaste jag läste:

I bet that if the Sandman and Spiderman could have just gotten away from their positional stances (“I need to take money” and “I need to catch crooks” respectively), to their underlying interests (“I need to help my little girl” and “Dude, I’m all about helping the people”), they could have found some common ground. There was opportunity there, and it could have saved a lot of expensive plate glass and I-beams and cars being thrown about.

http://fromthearchives.blogspot.com/200 … ilers.html

Jag såg filmen först igår och min åsikt skijer sig väl inte direkt från övrigas, helt okej film men inte mer än så.  Bätter än den första (där bara första timman funkar) men inte alls på samma n ivå som den fantastiska tvåan. Church som Sandman var klockren och kul att ge Harry Osborn en större roll än vad han haft tidigare, (fast den där betjänten han hade verkade inte riktigt klok).
Tyvärr slaravde man bort Venom, han funkadfe myckety bättre än vad jag trott men rollen var för liten, det ahde gått att göra så mycket mer.

Tuggbuss Wallin

- Use the Batfish Robin!

Jag måste bara fråga; Tobey Maguire - hur f-n kan han vara så firad som skådis? Jag tycker att han i alla filmer jag sett med honom bara går omkring med ett fånigt flin och mumlar repliker. När han ska spela arg; fånigt flin och halvhögt mummel, när han ska spela ledsen; fånigt flin och mummligt mummel och när han ska spela skadad/uttröttad; blodigt fånigt flin i trasig mask och halvhögt mummel.

Och Kirsten Dunst toppade sin skådespelarinsats som 11 åring i Star Trek The Next Generation. Men det sista säger jag mest för att vara elak.

"In the future, we´ll all use sophisticated Bozo filters to prevent idiots from communicating with us."
- Scott Adams, The Dilbert Future

Johan Sundman skrev:

(...) Kirsten Dunst toppade sin skådespelarinsats som 11 åring i Star Trek The Next Generation.  (...)

Åh! Hahaha! Det avsnittet såg jag faktiskt nu när serien gick i repris! Tyckte väl att den lilla flickan såg bekant ut.

Kort, lockig, högljudd.

Stilla din hunger! Medley; Retroaktivität har kommit i nytryck!
Läs mer, så är ni snart med på noterna.

Men inte slår det Scarlett Johansson som 11-åring i "Ensam Hemma 3".

/ola

Ni som är intresserade... Spiderman 3 kommer bli världens överlägset dyraste film som gjorts när den släpps... filmen är inte ens färdig, är under post-production och kostnaden hittils uppskattas till dryga 300 miljoner dollar. Man blir mörkrädd.

Spider-Man 3 har ju redan släppts, menar du Spider-Man 4?

Annars kan jag hålla med om att filmen inte var helt lyckad. Bra grundidéer men för rörigt och campigt utförda, och Maguire känns inte som tillräckligt bra skådis för det som krävdes av rollen. (Jag har inte sett 2:an än, jag har den på DVD någonstans, och ska se den när jag får mer tid över...)

(Den rätta stavningen är faktiskt den något underliga Spider-Man med bindestreck, Stan Lee har sagt att han ville skilja ut sig från Superman.)

Ethno-postmodernism in an Albert Speer pattern dominates.

Mja, Wakuran... Jag vet inte, Spider-Man 3 kanske nog ar ratt trots allt... Jag menar, vill vi minnas Emo-Parker och sina dance-moves, en inte allt for imponerande Venom eller en Sandman som skot Uncle Ben? Ungefar som Matrix - jag ar glad att det inte kom nagra uppfoljare; hade bara forstort en underbar film. wink

Fast simpleviolet menar nog PRE-production. Post ar efter inspelningen, och sa vitt jag vet har de inte ens en ruta filmats.

Jepp, mitt tangentbord saknar å, ä och ö och jag tanker inte gora nat at det. Vanj dig vid det, det gjorde jag.

rohrmuller skrev:

Mja, Wakuran... Jag vet inte, Spider-Man 3 kanske nog ar ratt trots allt... Jag menar, vill vi minnas Emo-Parker och sina dance-moves, en inte allt for imponerande Venom eller en Sandman som skot Uncle Ben? Ungefar som Matrix - jag ar glad att det inte kom nagra uppfoljare; hade bara forstort en underbar film. wink

Fast simpleviolet menar nog PRE-production. Post ar efter inspelningen, och sa vitt jag vet har de inte ens en ruta filmats.

Aha, jo, pre- och post- ska man inte blanda ihop.

Hmmm, Sam Raimi är iofs känd för sitt noggranna förarbete, såvitt jag begriper. Själva filmningen behöver inte nödvändigtvis bli så jättedyr... Bara smådyr...

Jag gillade iofs Matrix II, med sina cartoon-slagsmål, och Guds alla TV-apparater...

Ethno-postmodernism in an Albert Speer pattern dominates.