Tråd: Barnbokhandel?

Finns det någon bokhandel i Stockholm som har bra utbud på begagnade barnböcker?
Jag skulle vilja försöka hitta sådana jag läste på 70-talet,men jag har glömt de flesta titlarna.

Sv: Barnbokhandel?

Jag vill minnas att det fanns ett barnboksantikvariat inhyst i bokmagasinet på Hornsgatan men jag har inte varit där inne på ett par år nu. Kan vara värt att ta en titt i alla fall.

Jag bloggar serier och nu twittrar jag också.
"Staffars Serier är den bästa seriebutiken i Sverige... Staffan är väldigt hjälpsam och kunnig" - Martin Kellerman Rocky Magasinet 3/06
Staffars Serier

3 Senaste redigerad av mohsart (2007-03-25 21:31:05)

Jag kan tänka mig att skiljas från en kasse barnböcker mot skälig kompensation... Är född 68 så inte otroligt att det är vad du är ute efter...

/Mats

mohsart skrev:

Jag kan tänka mig att skiljas från en kasse barnböcker mot skälig kompensation... Är född 68 så inte otroligt att det är vad du är ute efter...

/Mats

Det vore roligt att kolla igenom den, fast jag bor inte i stan,så jag kan inte komma och kolla just nu.:)

Här finns några länkar, ett stycke ned, till några barnboksantikvariat

Bli medlem i Seriefrämjandet!
Vill du veta mer?

KLICKA HÄR!

Läslusen i Uppsala var åtminstone tidigare både antikvariat och bokhandel. (Det var där jag personligen kompletterade en del brister i mitt bibliotek contra favoriter i lågstadiets skolbibliotek -- "Kung Svarträv av Athapaska" m fl.)

Tack för tipsen!
Ska kolla nästa gång jag kommer ner.