Tråd: Handtextare sökes

Jag håller på att teckna ett skräckseriealbum för Vertigo, större delen av serien kommer att textas digitalt förutom huvudpersonens dagboksanteckningar och dikter.
Då jag själv är en ganska dålig handtextare så vill jag gärna ha hjälp av någon med den saken.
Redan från början ska jag nämna att det här är ett nollbudgetprojekt så varken jag eller förlaget kan betala något.

Texten ska se ut som den är skriven av en tjej i nittonårsåldern, jag är ute efter en feminin lite snirklik handstil.

Det rör sig inte om särskilt mycket jobb med textningen men jag vill gärna hitta en samarbetspartner ganska snart. Det första kapitlet (som innehåller två korta handskrivna meningar) ska vara färdigt nästa vecka då jag har möte med min medförfattare och vår redaktör under bokmässan. Vore toppen om jag kunde hitta någon som passar för textning innan dess.

Om nåon är intresserad kan ni maila mig privat, skicka gärna med ett smakprov på textning också, det behöver inte vara särskilt långt.

Tuggbuss Wallin

- Use the Batfish Robin!

Sv: Handtextare sökes

Hur mycket text kommer det bli sammanlagt, ungefär? Har du en grov uppskattning på antal ord/tecken?

Ethno-postmodernism in an Albert Speer pattern dominates.

Jimmy, jag kanske kan hjälpa till med det? Jag är en tjej fast nåt äldre än 19 måste jag erkänna (10 år äldre numera). Men att texta serier för hand har jag gjort mycket av. Hur många sidor handlar det om?

4 Senaste redigerad av Sir-L (2006-09-12 22:28:17)

jimmy skrev:

Redan från början ska jag nämna att det här är ett nollbudgetprojekt så varken jag eller förlaget kan betala något.

Dammit Jimmy, hur vågar du föreslå att någon ska göra någonting gratis på detta forumet? Nu får du herrarna moderatorer på dig wink (och vi får en lång härlig tråd, som kommer att utmynna i en diskussion om det politiskt inkorrekta uttalandet att en "tjej i 19-årsåldern" har en speciell handstil (det hela ur ett feministiskt perspektiv förståss)).

(Skämt åsido så kan jag texta som en 9-åring (oavsett kön förståss) om detta någonsin skulle komma på tapeten, och jag jobbar gärna gratis.)

Om du inte har hittat nån som är till belåtelse är jag säker på att jag skulle kunna kirra biffen. Får alltid höra att jag skirver för snyggt och tjejigt för att vara kille!