Tråd: LOFFE LADIN OSV

hallå!! jag MÅSTE få tag i Loffe Ladin-böckerna! finns ju inte ens BILDER på nätet!! snälla den som vet och har, kan jag fö köpa ett ex av en bok eller kan ni öppna en blogg eller vad som helst! samt har någon info om tvserien: ballongen spricker? bildbevis tack!! mvh Hanna

Sv: LOFFE LADIN OSV

Bokserien verkar tydligen heta "Loffe och Ladin"...

Vad är "Ballongen spricker"? Ett namn?

Ethno-postmodernism in an Albert Speer pattern dominates.

Magnus K kanske vet...

Mina åsikter här speglar Svenska Kyrkans åsikter som jag är medlem i sedan födsel.

Nu blev jag nostalgisk här.
Jag köpte en av böckerna till min bror 1986 (är ganska säker på att det var det året) och han har fortfarande kvar den,
Tog pengar ur min spargris för att jag tyckte så synd om honom för att han var sjuk.
Med lite tur kan du hitta den på något loppis, gäller att kolla runt.
Kolla även på tradera, där kan man hitta det mesta till väldigt humana priser.
Någon teveserie känner jag dock inte till.

Tuggbuss Wallin

- Use the Batfish Robin!

jag har haft tur och hittat alla (?) 3 på olika loppisar. Kan verkligen rekommenderas!

Mikael Sol skrev:

Magnus K kanske vet...

Hm, ja, man borde ju veta vad man håller på med. Problemet är att jag sitter i sommarhuset på västkusten och inte har tillgång till mina författarexempler. Fast frågan är hur många ex som finns kvar. Det var ju rätt länge sen det där.

Grundfakta är följande: tre böcker gjorde jag och Terje Nordberg
Loffe och Ladin. Monstret i skogen 1977
Loffe och Ladin i Mysterielandet 1978
Loffe och Ladin. Molnäventyret 1979

Böckerna gavs ut av Rabén och Sjörgren i deras framgångsrika bilderboksserie
Klumpe Dumpeböckerna.

Teoretisk sätt borde jag kunna skannra in böckerna och lägga ut dom på nätet. Saken är den att jag inte orkar hålla mej med nån webbplats.

'And what is the use of a book,' thought Alice, 'without pictures or conversations?'
Lewis Carroll

Hmmm, efter litet googlande så fick jag reda på att "Ballongen spricker" tydligen är något märkligt barnprogram från 70-talet, där ett dockhus blir levande genom magi... =S

Ethno-postmodernism in an Albert Speer pattern dominates.

Magnus K skrev:

Teoretisk sätt borde jag kunna skannra in böckerna och lägga ut dom på nätet. Saken är den att jag inte orkar hålla mej med nån webbplats.

Om du vill kan jag kirra det, har både webbhotell och utrymme som jag gärna lånar ut gratis till en sådan sak...