Tråd: Van Damme + Asterix = sant

Döm om min förvåning då jag upptäckte att Jean-Claude "världens sämsta skådis" van Damme ska spela rommare i nästa Asterixfilm, "Asterix aux jeux olympiques". Även david Beckham har en biroll.
Hopaps de får mycket stryk.

http://imdb.com/title/tt0463872/

Tuggbuss Wallin

- Use the Batfish Robin!

Sv: Van Damme + Asterix = sant

"Hopaps de får mycket stryk."

Hoppas Zidane spelar gall.

Mina åsikter här speglar Svenska Kyrkans åsikter som jag är medlem i sedan födsel.

"Asterix och hans tappra skallar"

Hmmm, Beckham och Zidane låter som det skulle kunna vara någon fotboll i filmen...
Zidane skulle ju kunna vara berber, annars...

Ethno-postmodernism in an Albert Speer pattern dominates.

haha, kan bli ganska roligt tror jag smile nån fler som lade märke till att man bytt skådis i Asterix-rollen? Warum?

Jag tycker inte om att prata om tvångstankar men jag kan inte låta bli
http://www.idiotmusik.com

jimmy skrev:

Döm om min förvåning då jag upptäckte att Jean-Claude "världens sämsta skådis" van Damme

Har Steven Seagal dött?

Steven Seagal är väl ingen skådis, han är väl bara sämst?

(http://en.wikipedia.org/wiki/Steven_Seagal)

Seagal has produced many of the movies that he stars in, and has also participated in writing and directing-- inevitably to expand his character's superhuman abilities and reputations within the film. Seagal's roles do not fit the standard action hero archetype; instead, Seagal's characters are usually "born perfect," displaying no limitations, character flaws, or character development (as is typically included in the story arc for most action heroes). Instead, Seagal's characters are often associated with attributes given to action movie antagonists or villains, such as clandestine government associations (Under Siege), great wealth and high-level corporate ties (On Deadly Ground), high-level biochemical research skill (The Patriot), etc. Seagal's characters always hold all the cards, and cannot be beaten or even slowed down; indeed, such characters seem to underscore Seagal's egocentric and irrational nature, which are only enabled by film-success into "meltdown." Indeed, critics have often observed that Seagal's films serve simply to showcase his public indulgences of his private insecurities, even owing such to "mental disorders and arrested development."

This invincible, perfectly controlled, and often depraved/sadistic protagonist is found disturbing to even the most hard-core audiences, and may be partially to blame for his lack of success in recent years. While his acting performance in Above The Law gained praise from the likes of Roger Ebert, Seagal has repeatedly faced criticism from both actors and fans who accuse him of playing "the same character" in many of his movies, as well as displaying a lack of emotional range-- in addition to self-indulgent egotism and disturbed fantasy. In fact, some people refer to embracing typecasting as "Seagalism."

Wakuran skrev:

Hmmm, Beckham och Zidane låter som det skulle kunna vara någon fotboll i filmen...
Zidane skulle ju kunna vara berber, annars...

Mauretanier, menar du.

Ola Hammarlund
http://www.olahammarlund.se/
"Homo sum: humani nil a me alienum puto."
Terentius

OK, mauretanierna var tydligen en sorts berber (eller heter det berbrer? =S )
Det låter bättre med mauretanier, iofs...

10 Senaste redigerad av Ola Hammarlund (2006-07-15 11:16:44)

Wakuran skrev:

OK, mauretanierna var tydligen en sorts berber (eller heter det berbrer? =S )
Det låter bättre med mauretanier, iofs...

En berber, flera berber. Benämningen brukar användas som etnisk beteckning i våra dagar, men sällan när man talar om forntida förhållanden, då använder man hellre samtida benämningar som numidier, mauretanier och garamanter. Jag skrev mauretanier eftersom Zidanes rötter tydligen finns i Algeriet.

Ola Hammarlund
http://www.olahammarlund.se/
"Homo sum: humani nil a me alienum puto."
Terentius

Spelar det någon roll om de som spelar i Asterix-filmer kan agera? Asterix gör sig bättre tecknad. Jag såg den första spelfilmen, och den kändes mer som en brutal fransk deckare än som en skojig film. Realism passar inte Asterix, serien är för våldsam för det. OK, Depardieu var en fin Obelix, men när romarna flyger ser det mest otäckt ut.

Jag tycker helt ärligt och utan iron att de två spelfilmerna med Asterix är de bästa filmatiseringarna av någon serie hittills.
Jag såg tv-reklamen för den nya tecknade filmen, men jag tyckte inte den verkade lika kul.

Mina åsikter här speglar Svenska Kyrkans åsikter som jag är medlem i sedan födsel.