Tråd: Att äkta en islänning

Hejhej!
Tanken är att jag skall gifta mig med min islänning nästa sommar och med hans samtycke fick jag lov att starta en blogg kring det om det bara innebar att jag såg om jag själv förvandlades till en Bridezilla big_smile

Iallafall, här är bloggen: http://towedanicelander.blogspot.com/
och här är första delen i tecknad form:
http://www.averagelife.org/media/svensktiger.pdf

Sv: Att äkta en islänning

Grattis! (Om man nu säger sådant i förskott.)

Islänningar är ett trevligt folkslag, med sina bastkjolar, sina kokosnötter och sin fria kärlek..

/ola

På ett tidigare jobb (ok, konsultuppdrag) hade jag en avdelningschef som var gift med en islänning. Hon berättade också det där med mystiska telefonsamtal ("I början hörde man liksom inte att det var ett annat språk, man fattade bara ingenting av vad de sa"). Fast hon lärde sig visst efterhand; jag hörde henne en gång prata med sin svärmor på isländska med skånsk brytning.
Men när hon berättade att de hade två barn som hette Alf och Embla så blev vadmals- och runstensnivån lite tryckande...

Alf? Inget fel med Alf! Ask, däremot... Då bör man bli skraj... Ask & Embla.. hu...

Grymt kul på nått sätt, Alice! (eller Malin? Eller Alice? Eller.... AAAAARGH! JAg blir galen på forumsnamn!) Jag gillar din beskrining av svenskheten! Det finns några korrmissar här och där (och det kan jag inte låta bli att påpeka även om jag själv skriver som en kratta), men inte så att det stör den genomsnittlige icke-anale läsaren.

Jag ser fram emot fortsättningen.

6 Senaste redigerad av Alice (2006-04-03 17:50:42)

Jag skall se till att skicka min isländske pojkvän på korren big_smile

edit: eum, tar görgärna pekpinnar på korrektur!

Det jag klagar på mest är att det fallit bort lite bindestreck här å där... Och eventuellt några prickar ovanför några Å.

[Eftersom en massa OT-inlägg rök så rök en del av detta inlägget. /Moderatorn-diktatorn]

Hsh: väldigt sympatisk liten serie, ser fram emot fortsättningen. Och lycka till!

Ahaa! Visste att jag hade sett dig innan big_smile